Po wstępnych naukach z Pogonią, uznał że jeszcze odwiedzi na wszelki wypadek Warsztat, aby mieć pewność, że nauczy się tego, co potrzebuje.
Przybył z torbą pełną kamieni, które położył przed sobą, rozdzielając je po równo na dwie gromady. Nigdy wcześniej tu nie był, więc w zasadzie nie wiedział czy tyle wystarczy...? Najwyżej po chwili bezczynności zrobi coś więcej.
//Turkus, szmaragd, perła, onyks na skradanie 2
malachit, tygrysie oko, diament, granat na śledzenie 2
Ostry słuch – dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na słuchu .
Szczęściarz – 1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie
Następne użycie: 5 sierpnia
Przyjaciel Natury – drapieżniki nie atakują smoka jako pierwsze.
Znawca Terenów -znalezienie 4/4 pożywienia / kamienia / 6 liści/5 korz. zioła 2 razy na polowanie łowcy
Opiekun – stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów. Kompani mają +1 turę na polowaniu. Bael – Leszy
A: S: 1| W: 1| Z: 1| M: 2| P: 3| A: 1
U: B,Ma,MO,Skr,Śl: 1 Wygląd Baela by Madre Honi/Wronka!
Majątek wysypany na dwie równe kupki zaczął się sam poruszać. Sam? Cóż, Zagajnik Cudów mógł faktycznie zwalić to na "cud". Mógł również skupić się na światełkach które budziły się do życia w kwarcach.
Jeden z nich wyrzucił z siebie zielono-czerwone iskierki które zawirowały niczym świetliki. Drugi kwarc z kolei błysnął bardzo jasnym, białym światłem. Samiec musiał zmrużyć przez to ślepia. Kiedy już je na powrót otworzył stał w zupełnie innym miejscu. Wizja zaczęła się!
Plaża na szerokim, spokojnym morzem. Szum był relaksujący, zapach soli wkradał się do nosa, a krzyk mew zachęcał do spaceru, lub ucieczki przed nimi.
Nagle w głowie odezwały mu się dwa głosy. Oba należały do samic. Najważniejsze to uzmysłowić sobie, że sam jesteś zwierzakiem i możesz stać się czyimś posiłkiem. Co sprawi, że staniesz się czujny? Na twoim miejscu na pewno bym się nie rozluźniała. Zastanów się.
Powiedział głos pierwszy. Zanim zaczniesz sobie dumać najpierw rozejrzyj się wkoło. Użyj nosa, wzroku, słuchu, co tam ci najbardziej odpowiada. Czego szukasz? Jedzenia mięsnego czy owocowego? Może kamieni jak wszyscy? Znajdź jedną poszlakę, reszta przyjdzie sama. Bądź czuły na szczegóły jak ujadanie w oddali, nawoływanie byków, dźwięki walki, nawet krakanie może ci pomóc. Słyszysz mewy, wrzeszczą w oddali, może coś znalazły?
Po dwóch różnych wypowiedziach Zagajnik Cudów został pozostawiony sam sobie. Miał jednak cel. Musiał znaleźć posiłek, tego chciały głosy. Dodatkowo musiał wczuć się w zwierzę do którego chciał podejść bliżej. Co by zwróciło jego uwagę? Na pewno mewy które mogły go wypatrzeć z daleka. Dopiero po całym dniu głosy dały mu spokój.
Znów był w warsztacie, minęła jedynie chwila.
Zagajnik Cudów
– Turkus, szmaragd, perła, onyks, malachit, tygrysie oko, diament, granat + Skradanie II
+ Śledzenie II
Kolejny przystanek, kwarc skradania. A tak przynajmniej sądziła. Nie, tak musiało być. Nie odwiedzała wprawdzie nigdy tego konkretnego kryształu, ale tak słyszała, ze źródeł, że to musiał być ten którego szukała.
Smoczyca usiadła przed kwarcem, patrząc w jego półprzezroczyste oblicze. Przesunęła ku niemu sześć kamieni, po czym odwróciła wzrok, czekając, aż spadnie na nią jakieś oświecenie nauki.
// 2x rubin, 2x szafir, 2x szmaragd za skradanie III
•••• ∅ pechowiec ∅po każdym niepowodzeniu -1 ST do następnej akcji ∅ pamięć przodka ∅-2 ST do walki z drapieżnikami na polowaniu/misji/wyprawie ∅ bestiobójca ∅tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami ∅ opiekun ∅stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów. Kompani mają +1 turę na polowaniu •••• ___Hradi – samiec pumy___________Hviske – samiec gryfa___
S: 1| W: 1| Z: 1| M: 1| P: 3| A: 1________S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 2| A: 1
B, Pł, A, O, Skr, Śl, Kż: 1______________B, L, Pł, A, O, Skr, Śl, MP: 1__ •••• teczka♥osiągnięcia♥adopcje #627d9b
Po wizycie przed Kwarcem Ataku, łowczyni mogła już wiedzieć, czego spodziewać się na kolejnym przystanku swojej drogi ku lepszym umiejętnościom. Pozyskanie tak dużej ilości złożonych informacji jednego dnia, z całą pewnością nie miało być rzeczą łatwą, ale najwyraźniej smoczyca była dość ambitna, by zacisnąć zęby i nie baczyć na zmęczenie.
Kiedy położyła przed Kwarcem Skradania odpowiednie kamienie, te zniknęły w momencie (najwyraźniej duszki były znacznie chętniejsze do przenoszenia kamyczków, niźli ociekającego krwią mięska), a zanim zdążyła odwrócić pysk, jej ślepia zostały oślepione przez rozbłysk kryształu.
Znowu miała wizję.
Tym razem był to jednak zlepek wspomnień różnych smoków, z różnych polowań — nie wiedziała, skąd dokładnie wie, że pochodziły one z różnych źródeł, ale dzięki ingerencji kwarcu, mogła doświadczyć różnych sposobów podchodzenia do zwierzyny. Za każdym razem, jej umysł stawał się jednością z umysłem skradającego, a wizja rozmywała się i przechodziła w kolejną, gdy tylko łowca dawał ostatni sus na zwierzynę. Nic też dziwnego, że, pomimo wiedzy, sesja nauki skradania mogła pozostawić pewien niedosyt… w końcu, który smok nie miał ochoty na zasmakowanie świeżego mięsa! Nawet jeśli tylko we własnym łbie!
Isima przekonała się szybko że jeżeli chciała utrzymać jakoś stado w dobrym stanie, musiała korzystać z każdej okazji by rozwinąć swoje umiejętności. Akurat miała nieco kamieni które mogła wydać na to. Nie wiele, ale powinno na coś wystarczyć.
Samica pojawiła się u wejścia do jaskini, spoglądając dookoła. Szybko jednak skierowała się do kwarców, by odebrać po co przyszła. Miała ze sobą cztery kamienie na wymianę. Po kilku minutach udało jej się odnaleźć kwarc którego akurat szukała. Ten który obdarzał smokiem lepszymi umiejętnościami śledzenia i podejścia zwierzyny. Isima postawiła przed nim zapłatę.
– Zwierzyna zbyt często ucieka mi sprzed nosa. Uprzejmie proszę o pomoc... – Samica cicho wymówiła, wpatrując się intensywnie z magiczny kamień.
Do odjęcia: 2x onyks, jaspis, bursztyn
Wykupuję: Skradanie II
Ostry węch – dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, zioła) Empatia -2 ST do mediacji, -2 ST do nakładania więzi Przyjaciel natury: drapieżniki nie atakują smoka jako pierwsze
Łowczyni pojawiła się przed kwarcem z konkretnym problemem, oczekując rozwiązania go w sposób kwarcom właściwy — oczywiście za odpowiednią cenę. Najpierw przedstawiła życzenie, a później oferowała zapłatę; duszki ewidentnie się nie obijały, bo już po chwili wszystkie kamienie zniknęły. Zanim jednak Plagijka miała okazję się nad tym zastanowić, kwarc już rozświetlał się blaskiem swojej wewnętrznej magii. Smoczyca mogła mieć wrażenie, że jej zdolność wzroku znikła, lecz w kolejnych chwilach usłyszała w swoim łbie nieznany głos, przygotowujący ją do nadchodzącej wizji.
W wizji tej, kwarc nakazał jej wykorzystać różne czynności, skupiając się na poszczególnych zmysłach. Krok po kroku, głos nieznanego nauczyciela, zdradzał łowczyni tajniki jej profesji, tak, że, gdy wizja dobiegła końca, a Więzy wróciła do siebie, mogła być pewna, że znacząco łatwiej będzie jej podejść na polowaniu do zwierzyny.
Więzy Krwi
– 2x Onyks;
– Jaspis;
– Bursztyn; + Skradanie II
Atuty: Ostry węch; Pamięć przodka; Przyjaciel natury; Opiekun; Znawca terenów
Znów przyszła do kwarców, tym razem do jednego, który odpowiadał za skradanie. Smoczyca popełniała wszelkie przygotowania do swojego pierwszego polowania i nie chciała nikogo zawieść. Plaga rozpaczliwie potrzebowała łowców, a ona chciała być tym, który pomoże głodnym smokom oraz jednej samicy, która ledwo wyrabia z karmieniem i polowaniem na zmianę.
Velka położyła cztery, delikatnie mieniące się kamyczki przed kwarcem i uśmiechnęła się delikatnie do niego.
– Dzień dobry kwarcu, chciałabym lepiej się skradać, aby zwierzyna mnie nie słyszała jak się do niej podkradam – powiedziała spokojnie i nosem przysunęła bliżej zapłałatę w stronę swojego "nauczyciela"
Polowania były nieodłączną częścią życia smoków, które, choć znajdowały się na samym szczycie łańcucha pokarmowego (no bo kto to widział, jeść smoka), musiały stale doskonalić swoje umiejętności. Mglista doskonale to rozumiała, zaś kwarc chyba nie do końca. Otóż, gdy Plagijka położyła przed nim zapłatę, duszki wyjątkowo ociągały się z zebraniem jej. W końcu dwie rzeczy stały się równocześnie: rozbłysk jasnego światła oślepił smoczycę, a kamienie szlachetne zniknęły.
Ledwie uderzenie serca później, Mglista mogła usłyszeć w swojej głowie głos, przeprowadzający ją przez kolejne etapy podkradania się do zwierzyny; wskazujący, w jaki sposób unikać niepowodzeń i na co najbardziej zwrócić uwagę. Wizja zdawała się trwać całą wieczność, lecz na pewno miała przynieść ogromne efekty na polowaniu.
Mglista Łuska
– rubin, 2x topaz, bursztyn; + Skradanie II
Jeszcze tutaj musieli zajść. Oby jego kompani nie dostali niestrawności od tylu treningów jednego dnia. Erja wyłożył kilka królików przed kwarc oraz jeden topaz, a następnie odsunął się żeby jego hydry podeszły nieco bliżej. Miał nadzieję, że dzięki samowystarczalnym kompanom nie dojdzie do żadnej tragedii gdy będą polowali w różnych rejonach terytorium Ziemi. To wszystko dla stada, rzecz jasna.
// Hjala – Śledzenie 1 za 4/4 mięsa
Bifask – Śledzenie 1 za topaz
Pytanie, czy do tragedii nie dojdzie, gdy przepracowane i zdecydowanie niepocieszone metodami treningowymi kwarców hydry zbuntują się na jawne próby oślepienia ich! To jednak, jak już zostało wspomniane, nie problem kwarców. W końcu one nie zamierzały zmieniać swoich metod wychowawczych niezależnie od tego, czy przekazywały mądrość przodków smokowi, czy jego kompanowi. Grunt, to solidnie przekazać wiedzę, a jeszcze wcześniej dokładnie przeliczyć zapłatę! Ponieważ jednak wszystko się zgadzało, jasne światło ponownie przyniosło ze sobą wizję, podczas której hydry zapoznane zostały z tajnikami śledzenia i od tej pory mogły z powodzeniem wykorzystywać tę wiedzę w polowaniach. Hjala + Śledzenie 1;
Opowiadająca bardzo ostrożnie poruszała się po świątyni, nie chcąc nikomu przeszkadzać, ale też samej dobrze zastanawiając się gdzie iść. W przeciwieństwie do terenów stada, świątynia nie była łatwa do nawigowania bez wzroku. Kwarce nie mają zapachu, ani nie wydają dźwięków. W dodatku wszystkie są takie same, przynajmniej z jej perspektywy. Mogła pójść z kimś kto tu już był, ale wstyd.
Nie wypada chyba dotykać wszystkich po kolei, pozostaje jej jedynie sonda maddarowa. Gdyby nie ona, zapewne samica musiałaby się zawrócić, spróbować szczęścia innego dnia. Miała jednak po swojej stronię moc maddary, która ułatwiała jej codzienne życie. Adeptka położyła dwa kamienie szlachetne przy kwarcu śledzenia. Przypominając sobie słowa zastępczyni, położyła łapę na magicznym kamieniu i pomyślała o nauce tej dziedziny. Tylko podstawy, nie potrzebuje na razie więcej.
"My sight may be gone, but my vision holds true."Tekst:#BCBF81 | Dialogi:#E57222 | Mentalki:greenMentor: może uczyć B/L/Pł/W/M na poziomy wyższe niż sam posiada
Boski ulubieniec: 1/polowanie smok spotyka duszka, który może mu dać równoważnik 2 kamieni. Empatia: -2 ST do perswazji , -2 ST do nakładania więzi
Bez wzroku, podążanie za śladami zwierzyny było znacząco utrudnione. Kwarc także nie mógł zastąpić zmysłu lub magicznie go przywrócić… mógł za to nauczyć Opowiadającą, jak wykorzystać inne zmysły: przede wszystkim słuch oraz węch. Nauka, która rozpoczęła się tuż po tym, jak duszki odebrały zapłatę, obejmowała podążanie za śladami początkowo węchowymi, później dźwiękami. Wszystko oczywiście działo się w umyśle Opowiadającej, dlatego parę potknięć (dosłownie, potknięć) o wystające gałęzie czy kamienie nie zostawiło po sobie śladów innych niż urażona duma. Pomimo tych drobnych niepowodzeń, szło jej ogólnie dobrze: w krótkim czasie opanowała podstawy podążania za tropem i głos w jej łbie ucichł, zostawiając ją na dobre samemu. Opowiadająca Łuska
– 2x topaz; + Śledzenie I.
Czas ją naglił.
Nigdy nie podważała długości trwania nauk, ale też nie była w stanie polegać tylko i wyłącznie na smokach, kiedy czas coraz bardziej uciekał. Nie mogła wyruszyć na wyprawy nie potrafiąc skradać się i śledzić... cóż, nie do końca to rozumiała, bo przecież żadnej kalinie nogi nie wyrosną, żeby musiała iść po jej śladach, ani też nie wyobrażała sobie potrzeby skradania się do muchomorów, chyba że miały jakieś tajne nadajniki i przy nieodpowiednim ruchu chowały się z powrotem pod ziemię! Ale ale, bzdury na bok, teraz ważniejszy był kwarc, który pomoże jej polować na te wszystkie cwane zioła!
Oby tylko jej nie wyniuchały...
Położyła owoce i nefryt, które dostała od taty, miło, przed kwarcem i pomodliła się w ciszy o to, aby wszystko poszło gładko i bezboleśnie.
Ostry wzrok – dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na wzroku (kamienie szlachetne). Szczęściarz – 1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie. Ostatnie użycie: x
Kwitnąca miała rację, korzystając z możliwości, które dawało jej wsparcie stada: im szybciej stanie się samodzielna, tym szybciej będzie mogła rozwijać się dalej — czasami należało z czegoś zrezygnować, prawda? Duszki zaś nie byłyby sobą, gdyby nie przyjęły przyniesionej przez smoczycę zapłaty.
Zniknięcie ofiary, jasne światło, wizja…
Kwitnąca doskonale wiedziała już, czego może się spodziewać, prawda? Być może ułatwiło jej to podejście do nauki z zaangażowaniem i bez ociągania. Za pomocą magii, kwarc przelewał w umysł Księżycowej wszystkie te informacje, które jej przodkowie uważali za godne uwagi, za ważne i przydatne w polowaniu. Nauka obejmowała więc sporo informacji i drugie tyle praktyki.
A jednak… przebiegła owocnie.
Dzięki swojej inicjatywie, Kwitnąca była już zdecydowanie gotowa, żeby niezauważenie podkraść się do zwierzyny, a tym samym poczyniła kolejny krok ku dorosłości. Kwitnąca Łuska
– nefryt; 4/4 owoców; + Skradanie I.
Atuty: Ostry węch, Szczęściarz, Lekkostopy, Opiekun, Znawca terenów
Goździk przybyła do kwarców, prowadząc ze sobą dwójkę swoich wiernych, słodkich kompanów. Spacer wokół kamieni postanowili rozpocząć od Kwarcu Śledzenia. Łowczyni ułożyła przed magicznym minerałem w równym rządku cztery kamienie szlachetne i skinięciem łba zachęciła Truflę oraz Dixiego do zbliżenia się do Kwarcu.
Początkowo nieufni kompani podeszli we wskazane miejsce i usiedli obok siebie, wpatrując się podejrzliwie w Kawarc Śledzenia. Postanowili się przemóc, jako że planowali stać się jeszcze lepszymi drapieżnymi łowcami u boku Córy.
// 4x nefryt za śledzenie II dla Trufli i śledzenie II dla Dixiego
• ostry węch • dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, mniejsze pożywienie) • szczęściarz • 1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie • lekkostopy • trzy razy na miesiąc +2 sukcesy do Skradania • opiekun • stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów, kompani mają +1 turę na polowaniu • znawca terenów • znalezienie 4/4 pożywienia / kamienia / 6 liści/5 korz. zioła 2 razy na polowanie
zawsze znajduje minimum 2 osobniki w stadzie małej zwierzyny.
ostatnie uż. szczęściarza 20.10 | lekkostopy – marzec 0/3 | znawca – marzec 0/2 | ostatnie uż. błysku przyszłości 03.11
Atuty Dixi:
regeneracja– raz na tydzień obniżenie powagi wszystkich
ran wybranego stopnia o jeden szczupły– potrzeba o 1/4 mniej pożywienia by zaspokoić głód
Zniknięcie leżącej przed kwarcem ofiary, idealnie zbiegło się w czasie z rozjaśnieniem na wpół przejrzystej struktury od środka. Błękitne promienie przybierały na sile, ale uderzenie serca później, kompani już ich nie widzieli. Zamiast tego, ich ślepiom ukazał się obraz łąki. Pośród wysokiej trawy, tak niepasującej do pory białej ziemi, głos obcego smoka nakazał im poszukiwać śladów. Trening tropienia nie trwał przesadnie długo, ale był bardzo intensywny, dlatego, gdy wrócili do rzeczywistości i zobaczyli "swoją" smoczycę, każdy z nich posiadał wiedzę niezwykle przydatną w polowaniu i, przynajmniej w teorii, potrafił ją wykorzystać. Jak pójdzie im na realnym polowaniu? Czas pokaże. Córa Róż
– 4x nefryt;