Atrybuty

Zbiór wszystkich zasad dotyczących gry.
.
Szybkie linki:
.
Umiejętności Punkty Rangowe Atuty Mechanika
Uzdrowicielstwo Misje Kompani Osiągnięcia
Polowania i Wyprawy Walki Punkty Fabuły
.

Zablokowany
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Atrybuty

Post autor: Administrator »


Licznik słów: 13
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Czym są Atrybuty i jak je zdobyć?

Podstawą mechaniki naszego forum są punkty Atrybutów oraz Umiejętności (które opisane zostały w innym temacie), będące miarą wyszkolenia smoka. Umożliwiają one uzyskanie sukcesu podczas wykonywania jakieś akcji w polowaniu, walce czy misji. Im wyższy poziom Atrybutów i Umiejętności, tym lepsza szansa na sukces i powodzenie akcji twojej postaci!

Czym są atrybuty?
Skrótowo nazywa się je PA (Punkty Atrybutów) i należy je rozumieć jako charakterystykę biologii naszej postaci. W przeciwieństwie do umiejętności, atrybutów nie można się nauczyć od innych smoków, można je ulepszyć jedynie podczas często żmudnych ćwiczeń lub za pomocą boskiego Warsztatu. Tak samo jak w życiu, gdzie jeżeli chcemy unosić ciężary, musimy wyćwiczyć niezbędną do tego siłę, a dopiero potem technikę, która ułatwi nasze zadanie.

Każdy Atrybut może u smoka występować w pięciu różnych poziomach, od 1 do 5. Im wyższy poziom, tym nasza postać jest lepiej przygotowana do wykonania zadania, które czerpie z danego Atrybutu. To bowiem koniecznie trzeba zrozumieć – do niektórych rzeczy Umiejętności nie potrzebujemy. Przychodzą nam instynktownie. Ale Atrybut jest konieczną podstawą. Przypominając wcześniejszą metaforę – nie podniesiemy sztangi mimo najlepszej techniki, jeżeli nie będziemy posiadać niezbędnej do tego siły.

Jakie wyróżniamy atrybuty?
  • Siła – czyli potęga smoczych mięśni. Dzięki temu Atrybutowi nie groźna ci będzie ciężka kłoda zagradzająca drogę czy wielki kamień, blokujący wejście do jaskini. Fizyczna walka również opiera się na tym atrybucie.

    Zręczność – innymi słowy szybkość i zwinność postaci. Im wyższy poziom tego Atrybutu, z tym większą łatwością smok może polować. Przydaje się też do uników w trakcie walk, ale nie pomoże w lepszym wymierzaniu ciosów fizycznych.

    Wytrzymałość – kondycja. Ta cecha informuje jak szybko postać może się zmęczyć, a także jak bardzo podatna może być na utratę krwi czy ból. Będzie w stanie dalej biec i dłużej toczyć pojedynki.

    Moc – miara wrażliwości na maddarę, czyli smoczą magię. Nie oznacza to sprytu czy mądrości postaci, ale zgranie smoka z magią i to, jak wielką wprawę ma on w jej wykorzystywaniu. Od niej zależy siła magicznych tworów.

    Percepcja – spostrzegawczość postaci. Im większy poziom tego atrybutu, tym większa szansa na to, że smok zauważy zdobycz czy cenny kamień szlachetny, zamiast nieświadomie przejść obok.

    Aparycja – jest to zarówno zewnętrzne piękno postaci, jak i zdolność przekonania innych do swoich racji. Z tego też powodu właśnie w tym Atrybucie są przechowywane Punkty, które w miarę starzenia się smoka można rozdać – pisklę ma słodszy, niewinniejszy wygląd i niesamowitą zdolność do naginania woli dorosłych do swoich życzeń!
Limity
Atrybutów nie da się rozwijać w nieskończoność. Istnieją trzy sposoby na rozlokowanie punktów:

Sposób I (klasyczny):
  • Maksymalna liczba atrybutów o wartości 5 – jeden
    Maksymalna liczba atrybutów o wartości 4 – jeden (przy obecności 5), dwa (przy braku 5)
    Maksymalna liczba atrybutów o wartości 3 – trzy
Sposób II:
  • Atrybuty o wartości 5 – brak
    Maksymalna liczba atrybutów o wartości 4 – trzy
    Maksymalna liczba atrybutów o wartości 3 – dwa
Sposób III (wymagający atutu Uzdolnionego):
  • Atrybuty o wartości 5 – dwa
    Maksymalna liczba atrybutów o wartości 4 – zero
    Maksymalna liczba atrybutów o wartości 3 – dwa
Poziom atrybutów można obniżyć na życzenie gracza (najlepiej poprosić o to w raportach Statystyk). Po usunięciu atrybutu nie dostaje się zwrotu jego kosztu.

Jak zdobywać PA?
Atrybuty mają ogromny wpływ na życie Twojej postaci. Dlatego też każdy zaczyna grę ze wszystkimi na poziomie początkującym i otrzymuje możliwość przydzielenia dwóch Punktów wedle swego uznania, kiedy już rozezna się w naszym świecie i zadecyduje którą ścieżką będzie podążał.

Dlatego po ukończeniu przez postać określonej z góry ilości księżyców (tygodni), które są miarą smoczego wieku, gracz uzyskuje szansę na rozdanie Punktów Atrybutu dotąd przypisanych Aparycji w odpowiednim dziale raportów (schemat rozdania).

Aby rozdać dwa darmowe PA trzeba spełnić poniższe warunki:
  • Pierwszy Punkt Atrybutu możesz rozdać, kiedy Twoja postać ukończy 7 księżyców i awansuje na Adepta. Jeśli chcesz rozdać Punkt bez awansu na rangę adepta, możesz to zrobić po ukończeniu 10 księżyca.

    Drugi Punkt Atrybutu możesz rozdać, kiedy Twoja postać ukończy 15 księżyców, posiada rangę Adepta i posiada odblokowane wszystkie podstawowe umiejętności fizyczne. Jeżeli nie spełniasz tych warunków, Punkt może zostać rozdany dopiero po ukończeniu 21 księżyca!

    Uwaga! Jeśli nie rozdasz swoich punktów do ukończenia 22 księżyca, zostaną one na stałe przypisane do Aparycji! Zaś startując smokiem w wieku 22 księżyców lub starszym, ma się 2 tygodnie od momentu złożenia Karty Postaci na przydzielenie PA z Aparycji.
Inne metody zdobywania PA
Każda ranga dorosła i adepci szkolący się na te profesje mogą zdobywać punkty rangowe. Ich pozyskiwanie różni się w zależności od rangi, ale są ściśle powiązane z funkcją i obowiązkami smoka. W postach poniżej zamieszczono poradnik podzielony na profesje z informacjami jak zdobywać dane punkty rangowe.

Drugą metodą jest skorzystanie z Warsztatu w świątyni.

Poza tymi sposobami, PA można też okazjonalnie zdobyć w różnych wydarzeniach, konkursach lub loteriach, a w bardzo rzadkich okazjach otrzymać jako podarunek od boga podczas modlitwy w świątyni!

Bonusy za wysokie poziomy Atrybutów
Posiadanie niektórych Atrybutów na wysokim poziomie wiąże się z dodatkowymi bonusami.
  • Siła 4+ umożliwia jednoczesne zaatakowanie fizycznie dwóch przeciwników i fizyczną obronę przed dwoma atakami.

    Wytrzymałość 5 automatyczne omdlenie w wyniku posiadanych ran następuje nieco później niż w przypadku niższej wartości Atrybutu.

    Zręczność 4+ umożliwia upolowanie dodatkowej zwierzyny ze skradania i próbę obrony (uniku) przed dwoma atakami.

    Moc 4+ umożliwia jednoczesne zaatakowanie magią dwóch przeciwników i obronę magiczną przed dwoma atakami.

    Aparycja 4+ odblokowuje dodatkowe miejsce na kompana mechanicznego (nie można łączyć z innymi bonusami tego typu).

Licznik słów: 919
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Dziedziczenie Atrybutów

Według praw natury pisklę może odziedziczyć po rodzicach Punkty Atrybutu, po jednym od każdego rodzica. Atrybuty są to zdolności smoczego ciała do wykonywania różnego rodzaju czynności (smok mający kilka punktów w Sile jest dużo lepiej umięśniony niż smok posiadający podstawową wartość w tym Atrybucie). Dlatego też pisklęta mogą dziedziczyć po rodzicach ich najlepsze cechy.

Jakie są zasady dziedziczenia?
Atrybut można odziedziczyć, jeżeli rodzic posiada go na poziomie 3 lub wyższym. Jeżeli rodzic ma kilka Atrybutów na poziomie 3 i wyżej, pisklę może wybrać taki, który najbardziej mu odpowiada. Nie musi to być Atrybut na najwyższym poziomie. Zazwyczaj gracze mają wypisane dziedziczone po ich postaciach atrybuty, więc nie powinno to być problemem!

Ponadto:
  • • Pisklę musi być biologicznym potomkiem swoich rodziców.

    • Nie można odziedziczyć Atrybutu po rodzicach, jeżeli zakłada się Kartę Postaci dla smoka w wieku 6 księżyców lub starszym, ani w sytuacji, kiedy wybrany rodzic nie żyje od więcej niż 5 księżyców (tygodni).

    • Nie można odziedziczyć więcej niż 2 Punktów Atrybutów. Natomiast jeżeli któryś z rodziców nie ma żadnej cechy na poziomie 3 lub wyżej, jeden lub dwa punkty dziedziczone przepadają (w zależności czy rozwiniętej cechy nie posiada tylko jeden z rodziców czy też oboje).

    • Nie można dziedziczyć po rodzicach dwóch takich samych Atrybutów!

    • Nie można dziedziczyć Atrybutów na poziomie 3, jeśli są one bonusowe dla stada rodzica: Mgły – Zręczność, Ziemia – Wytrzymałość, Słońce – Moc. Muszą być one dla danego stada na poziomie 4 lub 5, aby być dziedziczone.
Jak poinformować o swoim wyborze?
Pisklę musi określić wyraźnie który z Atrybut chce odziedziczyć po jakim rodzicu i może to zrobić albo wysyłając Prywatną Wiadomość do opiekuna stada, albo dopisując to w sekcji historii postaci w składanej karcie.

Czyli nie mając rodziców na forum jestem stratny o dwa punkty?
Smoki, które przybyły do Wolnych Stad z Terenów Nieznanych i nie mają tu biologicznych rodziców, otrzymują 1 PA do rozdania po złożeniu Karty Postaci. Smok taki musi po prostu złożyć raport z wymiany PA w dziale Statystyki i ma na to 2 tygodnie, nim ten punkt mu przepadnie.

Licznik słów: 349
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Zablokowany

Wróć do strony głównej