Życie smoka

Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Życie smoka

Post autor: Administrator »


Licznik słów: 23
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Od narodzin aż po śmierć
Smoki są istotami zazwyczaj łączącymi się w stałe pary. Nierzadko jednak zdarzają się związki poligamiczne lub takie, których głównym (lub jedynym) celem jest przedłużenie gatunku i trudno się w nich doszukać głębszych uczuć. Ostatecznie wszystko zależy od charakteru i poglądów postaci, a smocze normy społeczne nie przewidują konkretnego modelu partnerstwa będącego "tym właściwym".
Obrazek
Skala wzrostu Smoków Wolnych Stad autorstwa HarrietMilaus (Katarzyna Halak)
Na obrazku jest przedstawiona rasa olbrzymia (2m w kłebie).

Składanie jaj
Około księżyc po kopulacji smoczyca składa od dwóch do pięciu jaj, które ogrzewa za pomocą własnego ciała lub ognia, czasem na zmianę z partnerem. Po upływie dwóch księżyców starannej opieki nad jajami, mogą się z nich wykluć pierwsze pisklęta. Różnice wiekowe między potomstwem z jednego miotu mogą być naprawdę duże ze względu na to, że każde jajo ma inny okres czasu dojrzewania. Jeżeli z danego jaja pisklę nie wykluje się w przeciągu pięciu księżyców od złożenia oznacza to, że młode najprawdopodobniej umarło, bądź jajo nie zostało zapłodnione i już nic się z niego nie wykluje.

Wyklucie i dzieciństwo
Zaraz po wyjściu z jaja pisklę nie jest zbytnio skore do robienia czegokolwiek. Jest wielkości mniej więcej dorosłego królika. Przez okres trwający około dwa księżyce myśli tylko o tym by zaspokoić głód i by było mu ciepło. Szybko przybiera na wadze i rośnie. Może też chcieć się bawić, a po czasie próbować naśladować wyłapywane dźwięki, które zwykle są tylko niezrozumiałym bełkotem i piskami. Stopniowo młody smok zaczyna interesować się tym co go otacza. Zaczyna zwiedzać to co znajduje się wokół niego ograniczając się tylko do legowiska. Wtedy pisklę kierowane czystą ciekawością może dać nieźle w kość swoim śpiącym rodzicom – dlatego tak kluczowe jest dla niektórych posiadanie kompana.

Po dwóch księżycach malec będąc wielkości mniej więcej dorosłego lisa zaczyna mówić. Początkowo są to proste słowa, potem całe zdania. Pisklę opanowując mowę potrafi być niezwykle gadatliwe, zadając nawet bardzo banalne i śmieszne pytania. Wtedy też stara się naśladować swoich rodziców we wszystkim co robią. Należy jednak pamiętać, że pisklę uczy się mówić poprzez naśladowanie innych smoków. Dlatego świeżo wyklute pisklęta nie potrafią mówić! Mogą jedynie próbować naśladować dźwięki, a pisklę wychowujące się bez nikogo będzie mieć poważne problemy z komunikacją i poprawnym rozwojem!

W wieku czterech księżyców pisklę (jest wtedy wielkości owczarka niemieckiego) po raz pierwszy opuszcza swój dotychczasowy świat i zaczyna zwiedzać to co się dzieje poza legowiskiem. Najpierw kurczowo trzyma się któregoś rodzica lub jego kompana, potem dopiero zaczyna się od niego oddalać zupełnie tak jakby chciało stać się już dorosłym smokiem. Kierowane ciekawością potrafi wpakować się w kłopoty, albo doprowadzić do nerwicy każdego smoka. Z każdym dniem mały smoczek zaczyna wiedzieć coraz więcej, aż w końcu w wieku około pięciu księżyców, gdy jest wielkości dorosłego kozła, zaczyna się jego prawdziwe życie jako członka stada. Wtedy właśnie rozpoczyna się jego pierwsza nauka prowadzona przez bardziej doświadczonego smoka czyli rodzica, na której uczy się tego co powinien wiedzieć nim stanie się adeptem i rozpocznie kolejny etap w swoim życiu.

Długość kolejnych etapów jest różny w zależności od pisklęcia lecz nie odchyla się on bardzo od podanej długości. Czasem nawet zdarza się, że młodsze smoczątka szybciej dojrzewają obserwując swoje nieco starsze rodzeństwo i za wszelką cenę chcą mu dorównać.

Młodość i dojrzewanie
W kolejnych etapach życia smok rośnie nieco wolniej. Smoki osiągają pełny wzrost (a są mniej więcej wielkości konia) około dwudziestego księżyca życia. Dorosłe osobniki przez większość swojego życia na tyle skutecznie opierają się oznakom starości, że po czterdziestce ciężko jest określić wiek smoka z dokładnością większą niż 20 księżyców. Oznacza to, że rozróżnienie wiekowe smoków oddalonych od siebie nawet o 40 księżyców bywa kłopotliwe. Wyraźne cechy świadczące o podeszłym wieku pojawiają się dopiero około 90-100 księżyców.

Licznik słów: 616
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Wiek i jego wpływ na życie

Smoki nie są wieczne, a chociaż możliwe jest wydłużenie ich życia, tak nie są one nieśmiertelne. Jedyne smoki nieprzejmujące się starzeniem są prorocy – błogosławieństwo bogów przedłuża im życie na czas nieokreślony, ale stać nimi mogą się nieliczni. Więcej o tym można poczytać w temacie Smoczej Wiary.

Każde stado posiada swoje tematy z listą wieku, gdzie co tydzień każdemu smokowi dopisuje się jeden księżyc. Dla wszystkich ma to miejsce w środy. Odpowiedzialni za ten proces są opiekunowie stad.

Czy można jakoś zmienić swój wiek?
Podczas nieobecności użytkownika trwającej dłużej niż 21 dni, można po powrocie poprosić o odjęcie naliczonego wieku. Taka ulga jest możliwa tylko do pewnego momentu – istnieje limit tego ile księżyców można odjąć ze względu na nieobecność i wynosi ona rok (52 księżyce).

Zaś postarzyć lub odmłodzić postać można żetonami zdobywanymi za zasługi dla forum (praca Mistrza Gry, Mistrza Fabuły, konkursy itp.) lub nagrodami pozyskanymi w corocznej loterii świątecznej. Wszystkie zmiany wieku opierające się o nagrody należy zgłosić w swoim temacie raportu.

Spowolniony okres pisklęctwa
Istnieje możliwość skorzystania z opcji spowolnionego okresu dojrzewania, gdzie postać starzeje się o 1 księżyc co 2 tygodnie, zamiast co tydzień. Należy tę chęć zgłosić Opiekunom stada. Jest to opcja dostępna tylko w momencie złożenia KP! Potem nie będzie możliwe jej uruchomienie.

Opcja ta jest dostępna tylko dla smoków zaczynających grę w wieku 5 księżyców lub młodszych. W momencie skończenia 8 księżyca, starzeją się one w normalnym tempie.

Wpływ wieku na życie smoka
Poza umiejętnościami odblokowującymi się zależnie od wieku postaci, istnieją inne właściwości wieku ukazujące się ilekroć smok osiągnie dany próg. Niektóre z nich dotyczą mechanicznej części forum (wiele zdolności wymaga minimalnego wieku), ale większość znajduje odzwierciedlenie po prostu w fabule.
  • Pisklaki mają od 1 do 7 księżyców.
    Adepci mają od 8 do 22 – 25 księżyców, chociaż zdarzają się także starsi Adepci lub młodsze smoki z pełną rangą.
    • Smoki zaczynają interesować się płcią przeciwną i łączyć w pary od 20 lub 22 księżyca życia.
    • Smoki stają się płodne dopiero z ukończeniem 25 księżyca życia.
    • Smoki tracą płodność z ukończeniem 110 księżyca życia.
    • 110 księżyców to także wiek gdzie smok staje się coraz słabszy. Zanikają mięśnie, a nawet proste czynności sprawiają sporo kłopotu. Nie powinien polować ani ruszać na wyprawy. Powoli zaczynają zawodzić go umiejętności, powinien zrezygnować z udziału w walkach (w mechanice: +2 ST do wszystkich akcji).
    Śmierć ze starości następuje między 125 a 150 księżycem życia smoka.
Rozmiary piskląt
Pisklęta od moment wyklucia zachowują proporcje budowy swojego gatunku, tylko są odpowiednio mniejsze. Podane % odnoszą się zarówno do smoczych wymiarów jak i szacunkowej masy osobnika.
1 księżyc – 15% dorosłej wielkości.
2 księżyce – 20% dorosłej wielkości.
3 księżyce – 30% dorosłej wielkości.
4-5 księżyców – 40% dorosłej wielkości.
6 – 8 księżyców – 55% dorosłej wielkości.
9 – 13 księżyców – 75% dorosłej wielkości.
14 – 19 księżyców – 90% dorosłej wielkości.
20 i więcej księżyców – pełne rozmiary.

Rzuty na śmierć
Od ukończenia 125 księżyca życia każdy smok raz na 5 tygodni musi mieć wykonany rzut kostką 6-ścienną celem stwierdzenia, ile jeszcze przeżyje. Rzuty mogą być wykonywane przez samego zainteresowanego w przeddzień postarzania stadnego, lub przez moderatora stada aktualizującego wiek w dzień postarzania stadnego. Dla danej postaci można wykonać najwyżej jeden rzut w danym miesiącu – jeśli gracz wykonał rzut jako pierwszy, to jego wynik jest brany pod uwagę. Cały proces ma miejsce na Discordzie SWS.

Jeśli mieliśmy nieszczęście wyrzucić swojej postaci śmierć, zostaje nam tydzień na przeprowadzenie ostatnich fabuł oraz opisanie swojej śmierci. Można też spisać testament.

Po definitywnej śmierci stara postać może wtedy odrodzić się w nowym ciele, nie pamiętając poprzedniego życia – albo pozostać w zaświatach na dobre.

Przedwczesna śmierć i wskrzeszenia
Wiele smoków ginie zanim nadejdzie ich naturalny czas, najczęściej na skutek choroby lub obrażeń, których nie udało się wyleczyć uzdrowicielowi. Bogowie są miłosierni wobec swoich podopiecznych i zazwyczaj dają im szansę na powrót do życia, jeżeli zmarły miał niedokończone sprawy wśród śmiertelnych. Łaska ta jest jednorazowa i wiąże się z permanentnym znakiem na ciele w zależności od przyczyny śmierci. Ciało smoka przywróconego do życia jest osłabione, poważnie okaleczone i tylko na Ołtarzu Erycala może on odnaleźć ukojenie. Do życia smoka może przywrócić jedynie bóstwo Wolnych Stad lub naznaczona przez nich istota. Więcej o mechanice wskrzeszeń można poczytać tutaj.

Licznik słów: 721
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Fizjologia i zwyczaje

Smoki nie są ludźmi. Nie mają zwykłej skóry, chodzą na czterech łapach, mogą posiadać lotne skrzydła i posługują się mistyczną siłą zwaną maddarą. Do tego mają doskonały wzrok i węch, a także inaczej żyją i funkcjonują na co dzień. Jadają rzadziej, nie mają większych problemów ze znalezieniem jedzenia.
Obrazek
autorstwa Hienki

Dieta
Smoki jedzą inaczej, dlatego mogą na przykład rozmawiać o swoich gustach, ale są zwierzętami wszystkożernymi. Jedne wolą mięso surowe, inne podgrzane, a jeszcze inne preferują dietę bezmięsną i składającą się wyłącznie z roślin. Można także ubarwiać grę gestami smoków – eleganckie po jedzeniu obliżą zakrwawione pazury, a te gorzej wychowane mogą wydłubywać sierść z zębów w czasie jedzenia. Niezależnie od tego jak bardzo ludzkie są te smoki, to one nadal są smokami i fizycznie funkcjonują inaczej niż my.

Dla smoków alkohol jest niezwykle szkodliwy i spożywanie go – jak się już taki trafi w ich łapy – może nieść ze sobą nie tylko fabularne, ale mechaniczne konsekwencje.
Co ciekawe smoki nie tolerują laktozy, a spożycie dużej ilości mleka może skończyć się rozwolnieniem.

Społeczność
O ile smoki są z reguły stadnymi zwierzętami, tak zdarzają się jednak osobniki preferujące samotniczy tryb życia. Samotników nie obowiązują jednak Prawa Wolnych Stad, a rozgrywka taką postacią jest niezwykle trudna. Żyją oni domyślnie na terenach wspólnych, gdzie nie zapuszcza się żadna zwierzyna łowna i drapieżniki ze względu na intensywność smoczych zapachów. Samotnik może próbować apelować do przywódców o udostępnienie mu połaci ziem do polowania (nierzadko za jakąś opłatą w postaci części znalezionych łupów), ale też o dołączenie na stałe do ich stada. Ze względu na trudność rozgrywki samotnikiem oraz ograniczoną ilość tematów na terenach wspólnych, jednocześnie na forum może być tylko pięciu samotników.

Czasami nawet w stadzie, które dla wielu jest odpowiednikiem rodziny, dochodzi do niezgody i konfliktów. Skutkować mogą one zmianą stada przez smoka. Nie jest to proces niemożliwy, jednak za przejście do innego stada bez zgody obecnego przywódcy można zostać okrzykniętym zdrajcą na którym zawiśnie wyrok śmierci. Warto więc jednak się zastanowić, czy taki styl gry ci odpowiada zanim podejmiesz taką ważną dla postaci decyzję.

Magiczny sen
Na początku swojego istnienia smoki były dużo mniej wytrzymałe i zdolne do adaptacji do zmiennych warunków środowiska. Żeby przetrwać, musiały "przesypiać" trudniejsze okresy w swoim życiu. Z biegiem czasu smocze ciała nabrały innych, przydatnych cech, a społeczności powiększyły się i rozwinęły intelektualnie. Sen przestał być konieczny, aż wreszcie o nim zapomniano. Może aktywować go zmiana pogody, czy choćby stres – jeśli smok za długo się czymś martwi, jego ciało może to uznać za zagrożenie życia i przejść w stan spoczynku. Podobnie w przypadku przewlekłego przygnębienia. Źródło maddary utrzymuje go przy życiu, dlatego też śpiący nie wymaga regularnego przyjmowania posiłków – ale po przebudzeniu się ma niedużo czasu na wypełnienie żołądka nim zacznie gwałtownie słabnąć.

Zazwyczaj magicznym snem tłumaczy się dłuższe nieobecności graczy, co ułatwia umiejscowienie ich postaci na linii czasowej forum. Oczywiście, każdy nieobecny może wybrać własną wersję wydarzeń – od wycieczki za granice stad, po zwykłe odizolowanie się od społeczeństwa stadnego i chwilowe życie na uboczu.

Gromadzenie bogactw
Wiele istot rozumnych postrzega smoki jako chciwe gady, które zbierają nawet najmniej istotne przedmioty, byle tylko wzbogacić swoją kolekcję w legowisku. Co prawda nie każdy smok ma manię zbieractwa wszystkiego co napotka, ale nie jest to niczym dziwnym. Najcenniejsze dla gadów są kamienie szlachetne, jednak nie pogardzą one niczym co wydaje się dla nich cenne – zwłaszcza, jeżeli dany obiekt połyskuje na podobieństwo kamieni szlachetnych. W wielu kartach postaci można znaleźć ogromny nakład przedmiotów fabularnych zdobytych na różne sposoby, które może nie mają żadnego praktycznego zastosowania, ale są dobrym odzwierciedleniem podejścia postaci do przedmiotów materialnych.

Gesty
Smoki nie są zbyt ekspresyjnymi stworzeniami ze względu na ograniczającą ich w tej dziedzinie anatomię. Istnieje jednak sporo gestów, które mogą przekazywać mową ciała. Poniżej zamieszczono tylko te najpopularniejsze – nie oznacza to, że są one jedynymi.

Okazywanie sobie uczuć – buziaki i pocałunki to zazwyczaj krótkie liźnięcia bądź stykanie się nosami. Często mimowolnie tez bawią się swoimi ogonami, np. leżą obok siebie, a ich ogony owijają się i kręcą wokół siebie.

Podekscytowanie – wszelkie nerwy bądź ekscytacje pokazują się najczęściej w całym ciele smoka. Ogon drży, albo smok nim macha, trzepie co jakiś czas skrzydłami, nie może skupić wzroku w jednym miejscu, albo gryzie coś bardzo namiętnie.

Przytulanie – jak wiadomo, jest wiele rodzajów przytuleń. Uścisk na powitanie, to szybkie otarcie się bokami. Im bardziej czułe to powitanie, tym ocieranie się jest mocniejsze. Jeśli chodzi o takie przytulenie będące okazaniem uczuć, jest to wtulenie pyska pod pysk lub w szyję partnera. Niektóre gatunki smoków nawet owijają się wokół szyi wybranka. Pocieszanie kogoś, albo objęcie mimowolne to zazwyczaj okrycie innego smoka skrzydłem. A takie szaleńcze wskoczenie na kogoś, to zazwyczaj szarża, kończąca się przewróceniem smoka i skończeniem na jego brzuchu.

Strach/Przerażenie – u piskląt charakteryzuje je tzw. "kurczenie się w sobie". Smoczątko stara się nie rzucać w oczy, zniża więc głowę i przysuwa ją co ciała, skrzydła ciasno przyciska do boków, ogon chowa pod siebie lub owija nim łapę.
Dorosłe Smoki zachowują się identycznie jak w przypadku zaskoczenia, gotują się do ucieczki. Rzadkie, ale znane przypadki to popadanie w niekontrolowane przerażenie, które objawia się rozszerzeniem źrenic, otwarciem pyska (nierzadkie są tu przypadki panicznego ryczenia, warczenia i syczenia), machaniem skrzydłami i ogonem.

Wzruszanie ramionami – istnieje, chociaż lepiej brzmi wzruszenie barkami.

Zaskoczenie – gdy smok zostanie zaskoczony okazuje to mimowolnym gwałtownym zaciśnięciem szponów, czasem nawet wbiciem ich w ziemię. Źrenice się rozszerzają, a skrzydła lekko otwierają, mięśnie sztywnieją. Ciało smoka przygotowuje się do ewentualnej ucieczki lub walki.

Zawstydzenie – smoki oczywiście się nie rumienią. Często jednak zdradza je ogon, bądź łapy. Gdy smoki się denerwują, zaciskają pazury, albo lekko drży im ogon.

Złość – mocniejsze zirytowanie objawia się najczęściej mocnym uderzeniem ogonem o ziemie, bądź pokazaniem zębów. Mocniejszą złość smoki okazują warczeniem, a naprawdę ostre emocje okazują ryczeniem.

Zmarszczenie czoła/uniesienie brwi – smoki nie posiadają brwi, jednak mają łuki brwiowe. Dlatego uniesienie brwi u nich istnieje. Nie istnieje jednak zmarszczenie czoła w dosłownym znaczeniu (przynajmniej nie dla tych posiadających łuski) – smoki zamiast tego mrużą oczy.

Znudzenie/Zamyślenie – gdy smoki są znudzone, albo skupione na myślach, często mają jakieś tiki – tak samo jak ludzie. Najczęściej jest to gryzienie czegoś, albo rysowanie przeróżnych kształtów w ziemi. Może to również być zabawa ogonem, na przykład machanie nim w odpowiednim rytmie. Bądź puszczanie dymu z paszczy albo nosa (czy też chłodnego powietrza, smoki plujące kwasem nie mają takich zabaw).

Licznik słów: 1072
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Miary i czas

Smoki są na tyle wykształconą rasą, że stworzyły własny system miar oraz mierzenia czasu, ale korzystają przy tym ze słownictwa znanego im w naturze. Choć na przestrzeni wielu er smoczy gatunek poznał zwyczaje innych istot rozumnych i czasem stosuje ich określenia jak synonimy, nie zawsze mają one odzwierciedlenie w stanie faktycznym.

Czas
W świecie przedstawionym naszego forum wiele ras liczy czas na własny sposób. Dla ludzi są to lata, dla gnomów obroty, dla smoków i elfów są to księżyce i tak dalej. Ze względu na długowieczność smoczej i elfiej rasy, ich postrzeganie upływu czasu jest trudne do zestawienia z miarą używaną przez istoty żyjące znacznie krócej. Smoki potrafią przeżyć kilka ludzkich pokoleń, przez co nie raz mogą wyrazić zaskoczenie faktem, że znany im ludzki NPC jest czyimś dziadkiem, a przecież czują jakby spotkali go niedawno. Dlatego też, chociaż księżyce są pomiarem czasu dla smoka, nie jest on wymierny dla innych skal i jednostek.
Jeśli chodzi o bardziej przyziemne miary, smoki nie potrzebują liczyć minut i sekund, choć potrafią odmierzać mijające godziny, śledząc układ słońca i długość cieni, zaś w nocy obserwując wędrówkę księżyca. Szybki upływ czasu mierzą bardziej w uderzeniach serca, czy oddechach.

Pamiętaj, że czas nieco inaczej płynie na forum, a inaczej w realnym świecie. Smoki nie przejmują się mijającymi porami roku (pomijając ich praktyczne aspekty). Ze względu na konieczność odmierzania procesu starzenia się i wieku z perspektywy gracza, przyjęto poniższe wartości, które jednak nie mają odzwierciedlenia na fabule:

1 Księżyc to tydzień według miary gracza
4 Księżyce to miesiąc według miary gracza

Pory roku
Jak już wspomniano, smoki mają własne nazewnictwa dla wielu aspektów życia, zazwyczaj powiązane z naturą i jej cyklami. Znane im są określenia typowo ludzkie i bardzo często stosowane są one wymiennie. Lato i Zima czasem mogą występować w zdaniu obok imion bóstw za nich odpowiedzialnych, czyli Sennah i Kaltarela.

Wiosna – Pora Kwiecistych Ziem
Lato – Pora Gorejącego Słońca
Jesień – Pora Liściastych Dywanów
Zima – Pora Białej Ziemi

Miesiące
Podobnie jak w przypadku pór roku, smoki mają własne nazwy dla konkretnych miesięcy. Zaobserwowano w czasie ich trwania różne zjawiska pogodowe lub natury, co ułatwiało im niegdyś komunikację. Na przestrzeni er ta wiedza się zaczynała jednak zacierać i chociaż nadal jest to terminologia typowo smocza, a ludzkie nazwy miesięcy są praktycznie nieużywane, tak jednak czasem można znaleźć poniższe określenia podczas rozgrywki.

Styczeń – miesiąc Chłodnych Wiatrów
Luty – miesiąc Surowego Słońca
Marzec – miesiąc Pierwszego Kwiatu
Kwiecień – miesiąc Pierwszego Życia
Maj – miesiąc Urodzaju
Czerwiec – miesiąc Zwierzyny
Lipiec – miesiąc Złotego Słońca
Sierpień – miesiąc Zachodu Słońca
Wrzesień – miesiąc Złotych Drzew
Październik – miesiąc Smutnego Deszczu
Listopad – miesiąc Nadchodzącego Chłodu
Grudzień – miesiąc Długich Nocy

Miary
O ile jednostki czasu nie są przez smoki zbyt często wykorzystywane, zwłaszcza nazewnictwo miesięcy i pór roku, tak wręcz nieodzownym elementem ich życia są miary długości.

Łuska – około 1 cm
Szpon – ok. 10 cm (10 łusek)
Ogon – ok. 4 m (40 szponów)
Skrzydło – 10 m (2 i pół ogona)
Lot – 1 km (100 skrzydeł)

Licznik słów: 510
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Zablokowany

Wróć do strony głównej