Imię
Carmesin → Burzowy Kolec → Echo Burzy
Stado
Słońce
Ranga
Pisklę → Adept → Łowca
Wiek
20
Rasa
Gigantyczny Rajski
Płeć
Samiec
Znak Losu
Lahae|
detaleSylwetka pierwotna Pióra Skrzydła pierzaste, jedna para Dwie pary łap Kolor oczu: Karmazynowe Dominujący kolor smoka: Jasna zieleń Wzrost (1.8 m) Znaki szczególne smoka: – Dwie linie kolców po bokach szyi oraz ogonie. – Dłuższe rogi na czubku głowy. – Kolorowe pióra na końcu ogona tworzące wachlarz. – Ogień którym zieje ma niebieski kolor. Zieje ogniem |
![]() |
━ wygląd
«Tropikalny, Harmonijny, Hipnotyzujący »
Carmesin to imponujący przedstawiciel rajskich smoków, większy od większości swojego gatunku. Jego ciało w całości pokrywają różnokolorowe pióra, które z daleka mogą przypominać sierść, lecz z bliska ujawniają swoją rzeczywistą strukturę i subtelny połysk. Jego podstawowa barwa to głęboka, soczysta zieleń, jednolita na całym ciele, bez znaczących różnic odcieni. Kontrastuje z nią kremowa biel, obejmująca brzuch, spód szyi i część kończyn, nadając mu harmonijny, elegancki wygląd. Na ciele Carmine’a znajdują się również ciemnozielone oznaczenia, biegnące wzdłuż szyi, boków oraz nóg. Pokrywa to także część przodu pyska oraz dół dolnej szczęki a także górę ogona. Ich kształt jest nieregularny, niektóre przypominają łagodne pasma, inne zaś są bardziej skupione wokół kończyn i grzbietu. Dodatkowo na ciele widoczne są drobne, jaśniejsze plamki, które rozpraszają się na jego bokach i dodają mu nieco egzotycznego wyglądu. Przy podstawie skrzydeł oraz na górze łba znajdują się także spore plamy w kolorze jasnego przygaszonego brązu.
Kolce Carmine’a są ciemne, niemal czarne, ostro zakończone i lekko zakrzywione do tyłu, co nadaje mu drapieżnego, ale eleganckiego wyglądu. Biegną po bokach szyi od strony karku, pleców i ogona, stopniowo zmniejszając się ku końcowi. Są gładkie, dobrze osadzone wśród piór, a te najbliżej głowy układają się w sposób przypominający koronę, podkreślając jego dostojny wygląd.
Jego skrzydła są pełne życia i barw, będąc najbardziej wyrazistym elementem jego sylwetki. Po obu stronach są identyczne, z karmazynowymi, szkarłatnymi i fioletowymi piórami, które układają się w warstwy, stopniowo przechodząc z jednego koloru w drugi. Karmazyn dominuje przy podstawie skrzydeł, przechodząc w głębszy szkarłat w środkowej części, a na końcach w fiolet, który spowija dłuższe pióra. Przez całą długość skrzydeł rozproszone są drobne, błękitne kropki, układające się w nieregularny, niemal świetlisty wzór, nadający im niezwykłego, niemal magicznego wyglądu. Jego ogon, zakończony jest wachlarzem piór, który powtarza wzór skrzydeł – te same ciepłe barwy przechodzące w fiolet, z rozsianymi błękitnymi kropkami.
━ charakter
«Stanowczy, Rodzinny, Cierpliwy»
Carmesin traktuje inne smoki z dystansem, ale uprzejmie, zachowując nienaganne maniery niezależnie od sytuacji. Nie jest typem, który od razu okazuje sympatię czy zaufanie, ale też nie odrzuca nikogo otwarcie – zamiast tego obserwuje i ocenia, pozwalając rozmówcy samemu pokazać swoją wartość. Jego ton jest zwykle spokojny i wyważony, a słowa precyzyjne, często z subtelną nutą ironii, choć nigdy nie w sposób jawnie lekceważący.
Nie szuka konfliktów i rzadko okazuje negatywne emocje, nawet jeśli ktoś go irytuje. Nie znosi zbędnych dramatów, nie wdaje się w jałowe sprzeczki, ale jeśli rozmowa staje się bezcelowa, potrafi zakończyć ją w sposób uprzejmy, ale jednoznaczny.
Wobec smoków młodszych lub mniej doświadczonych zachowuje łagodną postawę, traktując ich z mniejszą rezerwą. Nie jest nachalny ani nadopiekuńczy, ale jeśli ktoś zwróci się do niego o pomoc czy radę, nie odmówi.
Nie daje się łatwo sprowokować, nie wdaje się w niepotrzebne kłótnie i nigdy nie podnosi głosu – jego autorytet wynika z samej obecności i sposobu bycia, a nie agresji czy nachalności. Jeśli ktoś próbuje go podporządkować lub manipulować nim, Carmine uprzejmie, lecz stanowczo wyznacza granice, nie dając sobą sterować.
Mimo swojego opanowania i dystansu bardzo kocha swoją rodzinę. Jest do niej silnie przywiązany, choć nie zawsze okazuje to słowami. Nie zapomina o nich nawet wtedy, gdy dzieli ich duża odległość – zawsze pamięta o tym, co mu przekazali i stara się żyć w sposób, który byłby dla nich powodem do dumy. Po babce odziedziczył zainteresowanie gotowaniem, co sprawia, że nie tylko lubi dobrze zjeść, ale także ceni sam proces przygotowywania potraw. Choć nie obnosi się z tym, potrafi stworzyć coś wyjątkowego i traktuje to jako sztukę łączenia smaków. Z kolei jego rodzice pokazali mu radość płynącą ze śpiewu i trelu, dzięki czemu potrafi docenić melodię i harmonię dźwięków. Nie zajmuje się tym aktywnie, ale ma ucho do muzyki i potrafi cieszyć się dźwiękami przyrody czy głosami innych smoków.
━ historia
«Rodzina, Podróż, Tożsamość»
Carmesin jest wnukiem Serenady Poległych oraz Zamszonego Boru. Jego babka, nie chcąc całkowicie stracić swojego dawnego życia, zabrała ostatnie jajko spośród tych pozostających poza Wolnymi, mając nadzieję, że przynajmniej w ten sposób zatrzyma dla siebie choć część swojego domu. Nie wiedziała, co los dla niej szykuje, ale miała szczęście – z jajka wykluła się Telpina, która od pierwszych dni była jej największym skarbem i przypomnieniem o dawnych czasach.
Telpina spędziła pierwsze lata życia na wyspie kotów, gdzie wychowywała się wśród egzotycznej fauny i flory, ale gdy dorosła, coraz częściej zaczęła spoglądać ku dalszym lądom. Choć jej matka dbała o to, by niczego jej nie brakowało, w Telpinie zawsze tliła się ciekawość świata, pragnienie zobaczenia czegoś więcej. Ostatecznie postanowiła opuścić wyspę i przenieść się bliżej Wolnych, pragnąc odnaleźć swoje miejsce w świecie. Jednak i to jej nie wystarczyło – jej serce rwało się do podróży, do odkrywania nieznanego, do poznawania nowych krain.
W końcu trafiła na gorące tereny, gdzie spotkała Kronosa, rajskiego smoka o równie wolnym duchu. Było w nim coś, co przyciągnęło ją od pierwszego spotkania – jego duma, siła i spokój sprawiły, że wreszcie poczuła, że znalazła kogoś, z kim mogłaby dzielić swoje życie. Razem stworzyli rodzinę, łącząc w sobie dwa światy – dzikość Wolnych i egzotyczne piękno rajskich smoków.
Choć osiedlili się w gorętszym klimacie, nie zapomnieli o przeszłości. Co jakiś czas wracali do Serenady, by ich dzieci mogły poznać babkę i usłyszeć jej opowieści o dawnych czasach. Carmine dorastał, słuchając tych historii, chłonąc każde słowo o Wolnych i ich świecie, który zdawał się niemal mityczny. Z każdą wizytą jego ciekawość rosła, aż w końcu postanowił, że nie chce jedynie słuchać – chce zobaczyć wszystko na własne oczy.
Wiedział, że jego krew pochodzi z dwóch różnych światów, że nie jest w pełni ani jednym, ani drugim. Ale w jego sercu tliła się ambicja – pragnienie osiągnięcia czegoś wielkiego, zapisania się w historii, udowodnienia sobie i innym, że jest kimś więcej niż tylko potomkiem dwóch różnych linii. Nie był naiwny – wiedział, że początki zawsze są trudne. Ale Carmine nie był kimś, kto łatwo się poddaje.
Punkty Zwierzyny: 6 (54)
Punkty Fabuły: 10
Statystyki
Bonusy
Pożywienie & kamienie
Przedmioty fabularne
Bonusy
Pożywienie & kamienie
Przedmioty fabularne
ATUTY
– Stalowy Żołądek
– Ostry Słuch
– Pamięć Przodka
– Bestiobójca
– Otoczony
ATRYBUTY
Siła: 3
Wytrzymałość: 2
Zręczność: 5
Moc: 2
Percepcja: 2
Aparycja: 1
UMIEJĘTNOŚCI
Bieg 1
Lot 2
Pływanie 1
Obrona 1
Atak 1
Leczenie 0
Wiedza 1
Magia:
– obronna 1
– ataku 1
– precyzyjna 1
Kamuflaż 2
Skradanie 3
Śledzenie 2
Perswazja 1
Umiejętności specjalne
Warzenie eliksirów:
– leczących 0
– ochronnych 0
– usprawniających 1
Tworzenie run:
– ochronnych 0
– ataku 0
Błysk przyszłości 0
– Stalowy Żołądek
– Ostry Słuch
– Pamięć Przodka
– Bestiobójca
– Otoczony
ATRYBUTY
Siła: 3
Wytrzymałość: 2
Zręczność: 5
Moc: 2
Percepcja: 2
Aparycja: 1
UMIEJĘTNOŚCI
Bieg 1
Lot 2
Pływanie 1
Obrona 1
Atak 1
Leczenie 0
Wiedza 1
Magia:
– obronna 1
– ataku 1
– precyzyjna 1
Kamuflaż 2
Skradanie 3
Śledzenie 2
Perswazja 1
Umiejętności specjalne
Warzenie eliksirów:
– leczących 0
– ochronnych 0
– usprawniających 1
Tworzenie run:
– ochronnych 0
– ataku 0
Błysk przyszłości 0
RASOWE
-1ST do Perswazji, jeśli używa głosu ; nie podlega karze ST podczas skradania się w locie ; odporność na zapalenie rogówki
KRYSZTAŁY
– Tropiciela [rozładowany 2.11]
– Kolekcjonera [naładowany]
ELIKSIRY
–
RUNY
–
INNE
–
-1ST do Perswazji, jeśli używa głosu ; nie podlega karze ST podczas skradania się w locie ; odporność na zapalenie rogówki
KRYSZTAŁY
– Tropiciela [rozładowany 2.11]
– Kolekcjonera [naładowany]
ELIKSIRY
–
RUNY
–
INNE
–
POŻYWIENIE
– mięso: 63/4 (własne)
– rośliny: 2/4 (własne)
– grzyby: 0/4
– inne: 0/4
KAMIENIE
agat, ametyst, tygrysie oko
ZIOŁA
zioło
– mięso: 63/4 (własne)
– rośliny: 2/4 (własne)
– grzyby: 0/4
– inne: 0/4
KAMIENIE
agat, ametyst, tygrysie oko
ZIOŁA
zioło
przedmioty fabularne



















