Ogłoszenia

Tutaj publikowane są ogłoszenia, komunikaty, a także nowości itp.
.

ODPOWIEDZ
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »

OSTATNI POST Z POPRZEDNIEJ STRONY:

doprecyzowanie zasad tracenia tury w walce.

Ze względu na niejednolite przestrzeganie zasady o tym, że po 48h należy tracić turę oraz to, że historycznie zapis ten traktowany był trochę inaczej niż słowo w słowo, dostosowujemy jego treść, by lepiej oddawała rzeczywistość. Do tego limit czasowy na odpis zwiększa się z 48 na 72h.
Temat: Reguły walk

Stara wersja:
4. Masz 48h na odpis – po tym czasie tracisz kolejkę. Dla osób na nieobecności ten czas wydłużony jest do tygodnia. Po dwóch straconych z rzędu kolejkach przeciwnik wygrywa walkowerem. Kiedy utrata kolejek nie nastąpiła jedna po drugiej, dopiero przy trzeciej następuje walkower. W przypadku nieobecności na czas nieokreślony należy albo poddać walkę, albo poprosić o tymczasowe przeniesienie jej do archiwum i wznowienie po powrocie, aby nie zajmować miejsca na walkę swojemu przeciwnikowi. Walki bez limitu czasowego zostaną uznane za porzucone i przeniesione do archiwum po miesiącu braku odpisów walczących.
Nowa wersja:
4. Na odpis masz 72h lub tydzień, jeśli masz zgłoszoną nieobecność określoną. Po tym czasie MG zamieszcza informację o stracie kolejki.
  • – W przypadku braku ataku przeciwnik może opisać swój atak (nawet nie czekając na informację MG) lub napisać komentarz z informacją, że mimo opóźnienia czeka.
    – W przypadku braku obrony przeciwnik może napisać komentarz z informacją, że prosi o rzuty lub mimo spóźnienia czeka. Do rzutu dochodzi w następnej turze odpisów.
    – W przypadku gdy ty odpiszesz po wyznaczonym czasie, ale przed informacją MG, to nadal przeciwnik decyduje o akceptacji twojego postu.
    – Jeśli próbujesz reagować mimo przegapionej tury i posta przeciwnika, twój post jest nieważny.
Gdy gracz zadeklaruje, że czeka, walka staje się walką bez limitu czasowego.
W innym wypadku po dwóch straconych z rzędu kolejkach przeciwnik wygrywa walkowerem. Kiedy utrata kolejek nie nastąpiła jedna po drugiej, dopiero przy trzeciej następuje walkower.

5. W przypadku nieobecności na czas nieokreślony należy albo poddać walkę, albo poprosić o tymczasowe przeniesienie jej do archiwum i wznowienie po powrocie, aby nie zajmować miejsca na walkę swojemu przeciwnikowi. Walki bez limitu czasowego oraz bez reakcji zaangażowanych graczy zostaną uznane za porzucone i przeniesione do archiwum po miesiącu oczekiwania.

Licznik słów: 344
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Zmiany w hybrydach
W związku z feedbackiem graczy korzystających z walki hybrydowej i naszą reewaluacją tematu, wymagania na walkę hybrydową zostają minimalnie obniżone: teraz wystarczy mieć tylko jedną umiejętnośc Ataku na poziomie 2. A jako że walka hybrydowa wiązała się póki co z samymi ograniczeniami, dodajemy niewielki bonus.
Wymagania:
• Siła 3, Moc 3, Atak 2 LUB Magia Ataku 2

Dodatkowe informacje:
• ST do walk z drapieżnikami z odpornością są o połowę mniejsze
Gracze z buildem hybrydowym są uprawnieni do przeniesienia 1 punktu umiejętności z Ataku/Magii Ataku na inną umiejętność. Wystarczy, że złożą prośbę w Statystykach.

Licznik słów: 95
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Paczka zmian vol 4 1) Wybraniec bogów
Skrócony opis atutu jest teraz bardziej klarowny w związku z propozycją Rytmu Słońca.

Stara wersja:
Do podpisu: raz na tydzień + 1 sukces. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
Nowa wersja:
Do podpisu: Wybraniec bogów: +1 sukces do akcji raz na pojedynek/misję/polowanie i wyprawę/raz na tydzień w leczeniu. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
2) Rany a zakładanie wyzwań
Zmieniliśmy jedną regułę walk, jako że już wcześniej zmieniliśmy wpływ ran na różne aktywności, a Mistrzowie Gry i tak niechętnie zakładali walki, gdy smoki miały rany. Propozycja wyszła od Oków Przeszłości.

Stara wersja (Reguły walk):
2. Nie można walczyć ze smokiem, który w momencie wyzwania ma przynajmniej dwie rany ciężkie LUB przechodzi okres rekonwalescencji po pechowym leczeniu.

Nowa wersja:
2. Nie można walczyć ze smokiem, który w momencie wyzwania posiada jakiekolwiek rany LUB przechodzi okres rekonwalescencji po pechowym leczeniu.
3) Odstraszanie drapieżników na polowaniu
Używanie Aparycji i Perswazji do przerywania walk jest teraz efektywniejsze w związku z propozycją Rytmu Słońca. Dodatkowo, żeby nie trzeba było otwierać wielu tematów na raz, typ drapieżnika jest teraz odnotowany w Statystykach drapieżników.

Stara wersja:
Przerwanie walki perswazją
Smok może spróbować uspokoić albo odstraszyć drapieżnika – to zawsze będzie rzut na Perswazję + Aparycję (komendą !q X). Wystarczy jeden sukces, żeby akcja się udała. Perswazji można używać tylko na jednym drapieżniku – wyjątkiem są smoki z Aparycją na 4, które mogą uspokajać dwóch przeciwników na raz.
Nowa wersja:
Przerwanie walki perswazją
Smok może spróbować uspokoić albo odstraszyć drapieżnika – to zawsze będzie rzut na Perswazję + Aparycję (komendą !q X). W przypadku drapieżników Typu 2 liczba odstraszonych stworzeń jest równa liczbie sukcesów. W przypadku drapieżników Typu 3 – odstraszyć można jednego osobnika, a test jest utrudniony o +3ST. Wyjątkiem są smoki z Aparycją 4+, które w obu przypadkach (w przypadku powodzenia) odstraszają jednego dodatkowego osobnika.

Licznik słów: 307
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Różne rzeczy dzieją się na zwiadach i podczas spotkań z licznymi rasami rozumnymi na swsie; żeby opanować chaos związany z dogadywaniem się w różnych językach, wreszcie wprowadzamy długo zapowiadany system nauki języków obcych! Chcieliśmy, żeby ta mechanika nie była bardzo wymagająca – naukę odbywa się jedną, krótką – a do tego nie ograniczała kreatywności graczy w korzystaniu z własnych motywów językowych. Głównym celem jest ułatwienie pracy Mistrzom Fabuły.
(dodatkowo Wiedza wreszcie zyskuje na przydatności! historyczne wydarzenie)

Poniższy post – Nauka języków obcych – od teraz znajduje się w temacie Umiejętności.
Zaś w temacie Istot rozumnych możecie od teraz znaleźć szersze opisy języków obcych istniejących w świecie forum!

Na samym dole posta znajdziecie informacje o migracji na ten nowy system z aktualnego, hm, braku systemu!

Nauka języków obcych

Choć w Wolnych Stadach podstawowym językiem jest smoczy, świat jest pełen także innych języków, czesto związanych z konkretnymi rasami. Najbardziej powszechnym z nich jest Południowy (często nazywany przez smoki "ludzkim", choć posługuje się nim wiele ras). To sprawia, iż dogadanie się z innymi postaciami, zwłaszcza podczas wypraw za barierę, bywa problematyczne. Smoki mogą jednak poradzić sobie z tymi ograniczeniami, ucząc się nowych języków!
.
Aby utrzymać klimat forum i unikać nadużyć, znajomość i nauka języków jest uregulowana poniższymi zasadami.

Język smoczy
Znajomość smoczego nie jest odnotowywana w Karcie Postaci. Smoczy nie zajmuje miejsca na język obcy, a jego nieznajomość nie zwalnia miejsca na inny język. Zakładamy, że postać domyślnie zna smoczy lub w każdej chwili może się go nauczyć przez sam fakt pobytu na Wolnych Stadach. Decyzją gracza jest, jak płynnie jego postać radzi sobie w tej "wspólnej" mowie oraz jak będzie odgrywał ewentualną barierę językową.

Smoki spoza Wolnych
Postać przybywająca z zewnątrz może znać jeden język obcy, jeśli wynika to z jej historii. Jest on wtedy oznaczany jako język ojczysty lub biegły, w zależności od preferencji gracza. i wlicza się w limit języków obcych. Po zaakceptowaniu Karty Postaci należy złożyć z niego raport.
.
Postać z zewnątrz może zacząć grę z dodatkowymi językami obcymi odblokowanymi Wiedzą, o ile w ciągu 2 tygodni od zaakceptowania KP złoży odpowiednie raporty na wyższe poziomy Wiedzy i wybrane języki obce. Spełnienie wyższych progów wiekowych nie upoważnia do podobnego nabycia języków obcych.

Limity języków
Język smoczy może znać każda postać i nie liczy się do limitów. Poza tym postać:
  • pierwszy język obcy może opanować w wieku 25 księżyców,
    drugi język obcy może opanować w wieku 45 księżyców,
    trzeci język obcy może opanować w wieku 65 księżyców.
Dodatkowo postać może opanować dodatkowy język za każdy poziom Wiedzy powyżej 1 (maksymalnie dwa dodatkowe języki przy Wiedzy 3). W przypadku obniżenia umiejętności Wiedzy postać traci znajomość jednego wybranego języka obcego, jeśli ich liczba przekroczy limit.
.
Uwaga! Choć wśród przedmiotów fabularnych występują słowniki, nie zastępują one nauczyciela ani nie przyspieszają nauki języka. Jak najbardziej można jednak opisywać fabularnie korzystanie z nich!

Jak wygląda nauka nowego języka obcego?
  • 1) Gracz składa raport z pierwszej fabularnej nauki pod okiem nauczyciela (objętościowo musi spełniać wymagania takie jak na PF). Informacja zostaje odnotowana w KP.
    .
    2) Nauczycielem może być zarówno postać innego gracza, jak i NPC; ważne, by postać mogła mieć do nauczyciela stały dostęp. Przypadki nauki bez nauczyciela (np. spędzenie dłuższego czasu w społeczności porozumiewającej się w języku obcym) będą rozpatrywane indywidualnie.
    .
    3) Po upływie 15 księżyców od pierwotnego raportu gracz może poprosić o zmianę statusu języka w KP z "w trakcie nauki" na "znany". W tym momencie gracz informuje też, czy postaci potrafi tylko czytać/pisać, tylko mówić/rozumieć, czy jedno i drugie. W przypadku zmiany zdania można ten dopisek w przyszłości zmienić.
I jak wygląda posługiwanie się takim językiem?
Wydzielamy cztery etykiety określające, jak dobrze postać posługuje się danym językiem.
  • w trakcie nauki – postać dopiero zaczyna poznawać język. Zna pojedyncze słowa lub podstawowe zwroty, może rozumieć proste komunikaty, ale nie potrafi jeszcze swobodnie mówić.
    .
    znany – podstawowa etykieta przyznawana po około piętnastu księżycach nauki. Postać potrafi komunikować się w języku w sposób zrozumiały, chociaż z wyraźnym akcentem i okazjonalnymi błędami. Rozumie większość codziennych rozmów, potrafi czytać i pisać na poziomie użytkowym.
    .
    ojczysty – język, którego postać nauczyła się jako pierwszego – jej mowa ojczysta. Akcent, intonacja i słownictwo są naturalne i płynne. Etykieta często używana przez smoki, które chcą zaznaczyć swój język z gniazda lub rodu.
    .
    biegły – postać posługuje się językiem na poziomie niemal równym rodzimym użytkownikom. Jej akcent jest ledwie wyczuwalny (lub całkowicie nieodróżnialny), a błędy zdarzają się jedynie w rzadkich lub specjalistycznych kontekstach. Etykieta fabularna dla postaci, które opanowały język do perfekcji, choć nie był ich ojczystym.
.
Jeśli postać używa obcego języka w fabułach odgrywanych na forum, gracz może wprowadzić obcojęzyczny dialog do postu, lub specjalnie oznaczyć polski dialog, tak aby fabularne użycie obcego języka było klarowne dla innych. Zamieszczanie tłumaczenia obcojęzycznych dialogów nie jest obowiązkowe, chyba że post jest kierowany do MF/MG/Administratorów i znaczenie słów jest istotne dla prowadzenia fabuły.

Jak uzyskać biegłość języka?
Biegłość języka to nie kwestia statystyk, a doświadczenia postaci. Aby ją uzyskać, smok powinien poświęcić temu sporo czasu – szkolić się, przebywać wśród użytkowników danego języka, używać go w praktyce, a nawet próbować uczyć innych.
.
Nie ma sztywnych wymogów – wystarczy skorzystać z raportu "Nauka języka – zmiana statusu" i za jego pomocą pokazać jak postać zdobywała wprawę: z kim rozmawiała, w jakich sytuacjach używała języka, jak doskonaliła swoje umiejętności. Oznacza to konieczność zebrania linków do fabuł, do misji (link do konkretnej wiadomości na misji zwiadowczej będącej początkiem interakcji) i tak dalej. Może nawet napisać opowiadanie na ten temat, gdzie robiła te rzeczy, gdy użytkownik był na nieobecności, a postać w tym czasie zwiedzała świat.

A co jeśli chcę posługiwać się językiem unikatowym dla mojej postaci/jej społeczności?
W takich sytuacjach język jest elementem czysto fabularnym – nie tyczą się go wymogi i limity, a odgrywanie jest w gestii graczy. Nadal w dobrym tonie jest utrzymywanie spójności i fabularne uzasadnianie znajomości takiego języka (w szeczególności: smok, który nigdy nie uczył się języka od postaci znającej go, nie powinien go znać).
.
Uwaga! Wybierając język, który ma reprezentować ten znany postaci zakazane jest używanie powszechnie znanych języków takich jak: angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, chiński, koreański czy japoński.
.
Wybierając język najlepiej wybrać: conlang (język sztuczny), język martwy, język z niewielką ilością natywnych mówców lub generalnie mało kojarzony w Polsce. Używanie innych języków słowiańskich jest dozwolone jako próba pokazania innego odłamu smoczego, ale muszą być zapisane alfabetem łacińskim.
.
Administracja zastrzega prawo do nakazu wyboru innego języka, jeśli uzna że aktualnie używany przez użytkownika nie pasuje do klimatu forum.

Dostępne języki:
(oznaczone * nie mogą zostać wybrane jako ojczyste)
  • – wspólny południowy (ludzie)
    – podgórski (krasnoludy)
    – nizin (niziołki, gnomy)
    – charcz (orkowie)
    – śpiew mórz (trytoni, wieloryby, morskie stada) – działa tylko pod wodą!
    – nowoelficki (elfy)

    – staroelficki (elfy wysokie)*tylko po konsultacji z sMF!
    – mrocznoelficki (elfy mroczne)* tylko po konsultacji z sMF!
    – leśnogłos (driady, enty)*tylko po konsultacji z sMF!


Migracja:
Ponieważ wiele postaci już od dawna posługuje się jezykami obcymi, dla istniejących smoków przygotowaliśmy skróconą ścieżkę przyznania znajomości języka, aby uniknąc problemów fabularnych.
.
Smok, który spełnia odpowiednie wymagania wiekowe, a KP została zatwierdzona przed wprowadzeniem zmiany, może zgłosić skrócony raport, w którym wskazuje jedną fabułę/zwiad, gdzie posługuje się wybranym językiem. Raport należy opatrzeć krótkim komentarzem, w jakich okolicznościach postać poznała język. W przypakdu wątpliwości Administracja będzie rozpatrywać sprawy indywidualnie.

Uwaga! Nadal obowiazują limity znajomosci języków, także dla starych postaci! W przypadku, gdy postać jest za młoda, może zgłosić język jako "w trakcie nauki" i odblokować od razu po osiągnieciu odpowiedniego wieku. W przypadku, gdy języków jest zbyt wiele, trzeba zrezygnować z nadliczbowych.

Licznik słów: 1269
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Obrazek Wyspa Nowiu. Światło księżyca zamigotało na powierzchni świętego jeziora Sanglunae, gdy chmury ustąpiły mu miejsca. Tafla nie poruszyła się, mimo tajemniczej postaci wyłaniającej z centrum zbiornika. Rysy jej pyska były rozmazane, samo ciało nietrwałe i przezroczyste. Wędrowała, bez świadków, stąpając po lustrze wody, w którym nie pozostawiała odbicia. Gdy jednak dotknęła ziemi, jej ciało niespodziewanie rzuciło cień. Byt nabrał nie tylko fizycznej formy, kolorów i zapachów, ale przede wszystkim maskę będącą biletem wstępu na Bal Królowej. Nie minęło wiele czasu, gdy z czeluści jeziora zaczęły wychodzić kolejne postaci. Kto wie jaki był ich cel.


Z okazji Halloween na Wyspę Nowiu zawitają duchy! Ponieważ magiczne maski oferują smokom anonimowość, zmarli skorzystają z okazji by wmieszać się w tłum. Na pierwszy rzut oka będą tak samo namacalni. Tak jak u pozostałych gości, ich wyglądy będą zmienione, więc to z kim będziecie mieć do czynienia nabiera dodatkowej warstwy tajemnicy...

Zasady:
1. Próba zaatakowania żywej postaci poskutkuje powrotem ducha do jeziora.
.
2. Dzięki przebraniom duchy mogą dotykać przedmiotów, a nawet je przenosić. Są też w stanie wchodzić w interakcje z żywymi, choć ich dotyk jest dla śmiertelnych bardzo zimny i nieprzyjemny. Same duchy jednak nie czują niczego – dotykając miski, nie wyczuwają jej ciężaru, twardości ani faktury. Ich fizyczna forma jest jedynie powierzchowna, więc pod warstwą skóry są puste niczym wydmuszka.
.
3. Duchy mają możliwość korzystania z wiadomości mentalnych.
.
4. Duchy nie mogą przekazywać newralgicznych informacji fabularnych dotyczących stad, ale kłamanie jest dozwolone!
.
5. Ujawnienie swojej tożsamości nie jest zabronione, chociaż jeśli duch zdejmie maskę, powróci z powrotem do jeziora. Mają też obowiązek korzystać z opcji Anonimowych postów.
.
6. Duchy mogą zmieniać strój między lokalizacjami, ale powinny zawsze zaznaczyć w poście jaki wygląd mają w obecnym temacie
.
7. Jeśli duch jest przeszłym wcieleniem postaci, która obecnie znajduje się na balu, żywa postać idzie spać.
.
8. Zezwolone jest granie wieloma duchami na raz, jeżeli posiada się kilka martwych postaci.

Duchy mogą pisać jedynie w Strefie Wypoczynkowej, a wydarzenie potrwa do końca listopada!

Licznik słów: 337
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
W ramach powolnego odcinania pępowiny od zewnętrznych narzędzi takich jak spreadsheety google, przedstawiamy pierwszą z tych zmian: zintegrowanie systemu żetonów z forum.

Pozwala to zarówno trzymać wszystkie dane razem w głównej bazie danych (czyli tam, gdzie są posty, tematy, użytkownicy itd.), ale też na prostsze zarządzanie nimi z perspektywy Administratora. Użytkownicy mają także wgląd w historię wszystkich żetonów (włącznie z ich dodawaniem, czego nie oferowaliśmy na Spreadsheetach).

Mamy nadzieję, że ta zmiana się wam spodoba.

Jak dostać się do nowego panelu żetonów?
Poprzez odpowiednią ikonkę na górnym pasku nawigacji. Chwilowo jest to karta kredytowa :P, ale w przyszłości zmieni się w stosik żetonów.

W środku znajdują się cennik, związane z żetonami pytania z głównego tematu (aby nie trzeba było otwierać wielu kart naraz).

Panel administratora
Konto Administratora ma także osobny panel służący do zarządzania żetonami i użytkownikami na ich liście. Dzięki temu każdy Admin, przyszły czy obecny, nie będzie miał kłopotu z zarządzaniem żetonami.

Obrazek

Obrazek

Przy okazji, w tym roku także Loteria będzie wyglądała nieco inaczej. To na razie oczywiście tylko test, właściwe losy pojawią się w odpowiednim czasie.

Licznik słów: 179
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
ODPOWIEDZ

Chcesz dołączyć do gry?

Musisz mieć konto, aby pisać posty.

Rejestracja

Nie masz konta? Załóż je, aby do nas dołączyć!
Zapraszamy do wspólnej rozgrywki na naszym forum.
Rozwiń skrzydła i leć z nami!

Zarejestruj się

Logowanie

Wróć do strony głównej