Szklista skała

Najspokojniejsze miejsce w całej krainie. Młode drzewka dają schronienie przed słońcem, ale tez przed deszczem. Gdzieniegdzie niewielkie polany, na których można posiedzieć i porozmawiać. W Szklistym Zagajniku można poczuć się jak w domu...
Świadomy Fakt
Dawna postać
Dawna postać
Awatar użytkownika
Posty: 647
Rejestracja: 17 sie 2020, 23:00
Stado: Umarli
Płeć: samiec
Księżyce: 79
Rasa: północno-olbrzymi

Post autor: Świadomy Fakt »

A: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: W,Pł,L,A,O,MP,MO,Prs,Kż: 1| B,Skr,MA: 2| Śl: 3
Atuty: Boski ulubieniec; Pamięć przodka; Bestiobójca; Gojenie ran; Strateg; Znawca terenów; Opiek

OSTATNI POST Z POPRZEDNIEJ STRONY:

W przerwach między łowami, kiedy obliczenia wskazywały, iż może sobie na to pozwolić, Yeccaqui zachodził czasem na tereny wspólne. Nie znał ich jeszcze dobrze – a przynajmniej nie tak dobrze, jak uważał, iż jest to odpowiednie – wiedział też, iż jedynie tutaj może spotkać smoki z innych stad. Spacerując po okolicy, znalazł żuka, który w swym nieporadnym locie uderzył o skałę, zatrzymując się. Na zawsze – Świadomy Fakt bowiem chwycił małe stworzenie i z drobną pomocą maddary, bardzo ostrożnie przekroił robaczka na pół, przyglądając się, jak wygląda w środku. Potem jeszcze przez dłuższą chwilę dłubał pazurem w jego wnętrznościach, aby zobaczyć, jak są położone względem siebie żucze narządy i jak bardzo różnią się od narządów innych robaków.

To była bardzo dobra śmierć – nie bezsensowna, jak zazwyczaj to bywa w przypadku żuków, ale mająca głębszy cel, ktoś dzięki niej zdobędzie nową wiedzę! A że żuk wcale nie musiał umrzeć? No cóż...

Licznik słów: 151
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Boski ulubieniec (nast. użycie: 22.11): raz na polowanie/3 tyg. polowania łowcy/wyprawy uzdrowiciela smok spotyka duszka, który może mu dać równoważnik 2 kamieni

Pamięć przodka: -2 ST do walki z drapieżnikami

Bestiobójca: tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami

Strateg (nast. użycie: 01.11): raz na pojedynek/bitwe/misje/dwa tygodnie polowania +1 akcja podczas walki przeciwko co najmniej 3 przeciwnikom/polując na co najmniej 4 sztuki zwierzyny

Gojenie ran (nast. użycie: 8.05): raz na tydzień wyleczenie rany lekkiej lub zmniejszenie powagi jednej rany średniej/ciężkiej, nie można użyć w czasie walki

Znawca terenów (nast. użycie: 17.11): znalezienie dodatkowej zdobyczy dającej 4/4 pożywienia/kamienia szlachetnego/dużego zioła raz na trzy tygodnie w polowaniu

Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów


Kompan: Firrel (goblin)karta kompana
S:1|W:1|Z:1|M:1|P:1|A:2
B,A,O,Skr:1
Czarna Łuska
Adept Słońca
Quasi-Prorok
Adept Słońca
Awatar użytkownika
Posty: 4706
Rejestracja: 23 wrz 2020, 19:35
Stado: Ziemi
Płeć: Samica, 76 Ks
Księżyce: 183
Rasa: Morska

Post autor: Czarna Łuska »

A: S: 2| W: 3| Z: 3| M: 4| P: 3| A: 5
U: Kż,Śl,MA,MO,Skr,B,L,A,O: 1| Pł,Prs,MP: 2| W: 3
Atuty: Ostry węch, Szczęściarz, Alchemik, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew, Pechowiec
Jakie fascynujące miejsce! Zawsze ciekawiło to miejsce, z którego dobiegały dziwne błyski podczas przelatywania nad terenami wspólnymi. Tego dnia postanowiła przyjrzeć się mu z bliska i zadziwiły ją dziwne drzewa, w których jak w tafli jeziora, była w stanie zobaczyć swoje odbicie. Przechadzając się tak dotarła do mieniącej się skały przy której dłubał coś wielki smok o równie błyszczących łuskach. Podchodziła do niego z początku niepewnie, lecz gdy poczuła zapach Wody dostała pewności siebie i już pewnym krokiem podeszła do smoka. Hmm.. czy on dłubał w jakimś małym żuczku? Trochę to wyglądało jak sekcja.. he he, Sekcja Zwłok.
– Cześć! Co robisz? – zagadała z ciekawości, przyglądając się pociętemu robaczkowi.

Licznik słów: 110
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
{ teczka }__{ theme }
.
___n. u. szamana: 21.12_._.._ __ n. u. błysku przyszłości: 05.07
Obrazek
.
────────────── ──────────────
/ kryształ zielarza /
+1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół
.
/ pechowiec /
po każdym niepowodzeniu -1 ST do następnej akcji. Bonus sumuje się do 3 porażek z rzędu.
.
/ ostry węch /
dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, mniejsze pożywienie)
.
/ szczęściarz /
1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie
.
/ alchemik /
dwa razy na miesiąc tworzenie podwójnej dawki eliksiru (2 zamiast 1) (0/listopad)
.
/ wybraniec bogów /
raz na pojedynek/polowanie +1 sukces. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
.
/ magiczny śpiew /
raz na pojedynek/polowanie, odejmuje 3 sukcesy przeciwnika
.
────────────── ──────────────
Limo – brzeginia      Mokradło – kuropatwa
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2      S: 3| W: 2| Z: 1| M: 1| P: 2| A: 1
Pł, A, O, Śl, Kż, MP: 1| Skr: 2      B, L, Kż, Skr, Śl: 1| A, O: 2
.
W jaki sposób Mokradło może zadać ranę średnią lub ciężką?
Jego dziobanie/drapanie wywołuje u przeciwnika silne poparzenia pochodzenia magicznego.
.
Kalectwo: proteza prawej przedniej łapy, ślepota (+4 ST do akcji fizycznych i magicznych, kamieni szlachetnych można szukać tylko przy użyciu sondy)
Świadomy Fakt
Dawna postać
Dawna postać
Awatar użytkownika
Posty: 647
Rejestracja: 17 sie 2020, 23:00
Stado: Umarli
Płeć: samiec
Księżyce: 79
Rasa: północno-olbrzymi

Post autor: Świadomy Fakt »

A: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: W,Pł,L,A,O,MP,MO,Prs,Kż: 1| B,Skr,MA: 2| Śl: 3
Atuty: Boski ulubieniec; Pamięć przodka; Bestiobójca; Gojenie ran; Strateg; Znawca terenów; Opiek
– Analizuję wnętrzności żuka – odpowiedział natychmiast Yeccaqui, odwracając się w stronę Mirri. Patrzył na nią, ponieważ wiedział, że jest to uprzejme, ale nie patrzył jej w oczy, ponieważ wiedział, że mogłoby to zostać odebrane jako agresja. I oczywiście w pierwszej chwili zapamiętał dokładnie wygląd samicy.

– Nazywam się Świadomy Fakt, jestem smokiem ze Stada Wody – przystąpił do przekazywania kluczowych informacji. Mówił jednostajnym, dość monotonnym... i chyba nienaturalnie spowolnionym tonem? Tak jakby mógł mówić znacznie szybciej, ale rozmyślnie rozciągał słowa. – Nazywam się tak, ponieważ nie mam uczuć, ale mam świadomość. Nie wiem, kim jesteś, ale na podstawie zapachu mam opinię, że należysz do Stada Ziemi. Czym różni się Stado Ziemi od Stada Wody? – od razu przeszedł do pierwszego pytania... które było prawdopodobnie dopiero początkiem.

Licznik słów: 127
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Boski ulubieniec (nast. użycie: 22.11): raz na polowanie/3 tyg. polowania łowcy/wyprawy uzdrowiciela smok spotyka duszka, który może mu dać równoważnik 2 kamieni

Pamięć przodka: -2 ST do walki z drapieżnikami

Bestiobójca: tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami

Strateg (nast. użycie: 01.11): raz na pojedynek/bitwe/misje/dwa tygodnie polowania +1 akcja podczas walki przeciwko co najmniej 3 przeciwnikom/polując na co najmniej 4 sztuki zwierzyny

Gojenie ran (nast. użycie: 8.05): raz na tydzień wyleczenie rany lekkiej lub zmniejszenie powagi jednej rany średniej/ciężkiej, nie można użyć w czasie walki

Znawca terenów (nast. użycie: 17.11): znalezienie dodatkowej zdobyczy dającej 4/4 pożywienia/kamienia szlachetnego/dużego zioła raz na trzy tygodnie w polowaniu

Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów


Kompan: Firrel (goblin)karta kompana
S:1|W:1|Z:1|M:1|P:1|A:2
B,A,O,Skr:1
Czarna Łuska
Adept Słońca
Quasi-Prorok
Adept Słońca
Awatar użytkownika
Posty: 4706
Rejestracja: 23 wrz 2020, 19:35
Stado: Ziemi
Płeć: Samica, 76 Ks
Księżyce: 183
Rasa: Morska

Post autor: Czarna Łuska »

A: S: 2| W: 3| Z: 3| M: 4| P: 3| A: 5
U: Kż,Śl,MA,MO,Skr,B,L,A,O: 1| Pł,Prs,MP: 2| W: 3
Atuty: Ostry węch, Szczęściarz, Alchemik, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew, Pechowiec
Ooo.. czyli jego też ciekawiły takie rzeczy. Może też był uzdrowicielem?
Zapamiętała jego imię jak się przedstawił, ale przede wszystkim zaciekawiło ją jego znaczenie. Jak to że nie miał uczuć.. to tak się da? Nim jednak zdążyła zadać pytanie, on wyprzedził ją z wyjaśnieniem, że wie że one jest z Ziemi, a potem z pytaniem odnośnie stad. Spieszyło mu się?
– Ja się nazywam Sekcja Zwłok, ale możesz mi mówić Mirri – mówiła normalnie, choć trochę dziwił ją sposób mówienia samca. – Dobrze myślisz, że jestem ze Stada Ziemi. Hmm.. stada Ziemi i Wody różnią się tym, że mają innych członków, obozy w innych miejscach, inne tereny stadne i pewnie też inne tradycje, ale co do ostatniego nie jestem pewna. Czemu cię to tak ciekawi? I.. co to znaczy, że nie masz uczuć? Czy jak na przykład powiem, że ładnie wyglądasz, to nic nie odczujesz?

Licznik słów: 145
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
{ teczka }__{ theme }
.
___n. u. szamana: 21.12_._.._ __ n. u. błysku przyszłości: 05.07
Obrazek
.
────────────── ──────────────
/ kryształ zielarza /
+1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół
.
/ pechowiec /
po każdym niepowodzeniu -1 ST do następnej akcji. Bonus sumuje się do 3 porażek z rzędu.
.
/ ostry węch /
dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, mniejsze pożywienie)
.
/ szczęściarz /
1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie
.
/ alchemik /
dwa razy na miesiąc tworzenie podwójnej dawki eliksiru (2 zamiast 1) (0/listopad)
.
/ wybraniec bogów /
raz na pojedynek/polowanie +1 sukces. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
.
/ magiczny śpiew /
raz na pojedynek/polowanie, odejmuje 3 sukcesy przeciwnika
.
────────────── ──────────────
Limo – brzeginia      Mokradło – kuropatwa
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2      S: 3| W: 2| Z: 1| M: 1| P: 2| A: 1
Pł, A, O, Śl, Kż, MP: 1| Skr: 2      B, L, Kż, Skr, Śl: 1| A, O: 2
.
W jaki sposób Mokradło może zadać ranę średnią lub ciężką?
Jego dziobanie/drapanie wywołuje u przeciwnika silne poparzenia pochodzenia magicznego.
.
Kalectwo: proteza prawej przedniej łapy, ślepota (+4 ST do akcji fizycznych i magicznych, kamieni szlachetnych można szukać tylko przy użyciu sondy)
Świadomy Fakt
Dawna postać
Dawna postać
Awatar użytkownika
Posty: 647
Rejestracja: 17 sie 2020, 23:00
Stado: Umarli
Płeć: samiec
Księżyce: 79
Rasa: północno-olbrzymi

Post autor: Świadomy Fakt »

A: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: W,Pł,L,A,O,MP,MO,Prs,Kż: 1| B,Skr,MA: 2| Śl: 3
Atuty: Boski ulubieniec; Pamięć przodka; Bestiobójca; Gojenie ran; Strateg; Znawca terenów; Opiek
– Nie znam tradycji Stada Ziemi, więc nie jestem w stanie porównać ich z tradycjami Wodnych. My mamy na przykład taką prawie tradycję, że nasz przywódca nie nazywa się od Wody. I ze grzebiemy swoich zmarłych – stwierdził Yeccaqui, co zasadniczo... nie było chyba wielkim odkryciem. – Zadaje pytania, ponieważ zdobywanie wiedzy jest istotne. Większa ilość wiedzy pozwala lepiej rozumieć świat – dodał, odpowiadając na wątpliwości samicy.

– Rozumiesz dobrze, nic nie odczuję – powiedział, kiedy Mirri zaczęła drążyć temat jego specyficznej cechy. – Objawia się to na przykład tym, że nic nie lubię. Gdy karmię smoki, muszę je pytać, czy posiłek był smaczny – wytłumaczył. – Nie rozumiem też do końca smutku, wiem jedynie, że smutny smok płacze. I wiem, że należy się uśmiechnąć, kiedy ktoś opowiada dowcip. Martwi, którym robisz sekcje zwłok, się martwią – stwierdził, znienacka wyszczerzywszy szeroko kły. Po chwili jego wyraz pyska wrócił jednak do normalnego. – Wiele zachowań smoków jest dla mnie nielogicznych, ale rozumiem, że robią tak dlatego, że coś lubią bardziej albo czegoś nie lubią. Najważniejsza wydaje się wiedza, że powinienem zachowywać się tak, aby nie wydawać się agresywnym. Czyli na przykład mówić spokojnie i patrzeć prosto w oczy – wytłumaczył, dopiero teraz robiąc dość długą przerwę, aby Mirri mogła się swobodnie wtrącić w wypowiedź.

Licznik słów: 213
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Boski ulubieniec (nast. użycie: 22.11): raz na polowanie/3 tyg. polowania łowcy/wyprawy uzdrowiciela smok spotyka duszka, który może mu dać równoważnik 2 kamieni

Pamięć przodka: -2 ST do walki z drapieżnikami

Bestiobójca: tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami

Strateg (nast. użycie: 01.11): raz na pojedynek/bitwe/misje/dwa tygodnie polowania +1 akcja podczas walki przeciwko co najmniej 3 przeciwnikom/polując na co najmniej 4 sztuki zwierzyny

Gojenie ran (nast. użycie: 8.05): raz na tydzień wyleczenie rany lekkiej lub zmniejszenie powagi jednej rany średniej/ciężkiej, nie można użyć w czasie walki

Znawca terenów (nast. użycie: 17.11): znalezienie dodatkowej zdobyczy dającej 4/4 pożywienia/kamienia szlachetnego/dużego zioła raz na trzy tygodnie w polowaniu

Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów


Kompan: Firrel (goblin)karta kompana
S:1|W:1|Z:1|M:1|P:1|A:2
B,A,O,Skr:1
Czarna Łuska
Adept Słońca
Quasi-Prorok
Adept Słońca
Awatar użytkownika
Posty: 4706
Rejestracja: 23 wrz 2020, 19:35
Stado: Ziemi
Płeć: Samica, 76 Ks
Księżyce: 183
Rasa: Morska

Post autor: Czarna Łuska »

A: S: 2| W: 3| Z: 3| M: 4| P: 3| A: 5
U: Kż,Śl,MA,MO,Skr,B,L,A,O: 1| Pł,Prs,MP: 2| W: 3
Atuty: Ostry węch, Szczęściarz, Alchemik, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew, Pechowiec
Świadomy Fakt był bardzo ciekawym smokiem. Wciąż nie była w stanie pojąć jak można nie mieć uczuć, ale jego tłumaczenia powoli zaczęły ją przekonywać, że jednak można. Nawet się uśmiechnęła na jego żart w postaci gry słów, choć opowiedziany trochę z zaskoczenia.
– Hmm.. my nazywamy naszych przywódców od Ziemi, ale to nie jest wymóg. Są za to wybierani z pośród wszystkich smoków, większością poparcia całego stada. Dlatego, na przykład, bycie Zastępcą nie ma u nas dużego wpływu na szansę zostania wybranym na przywódcę – co było według niej całkiem ciekawym konceptem, gdyż zawsze myślała że Zastępca, którego wybierał przywódca, zawsze zostawał nowym Przywódcą. – A jeśli chodzi o zmarłych, to nie różnimy się tak bardzo, bo my też grzebiemy naszych. Sadzimy potem na ich grobach młode drzewa, tworząc gaj drzew przodków.
Jego podejście do życia było na swój sposób proste a jednocześnie skomplikowane. Czysto oparte na logice, zasadach oraz metodzie prób i błędów.
– Aa.. czy nie boisz się że.. yyy.. to znaczy czy nie sądzisz, że brak emocji może trochę utrudniać życie w stadzie? W sumie ten brak emocji ma też pozytywy, bo chyba cię nic nie denerwuje ani nie irytuje, prawda? Na przykłaaad.. jakbym ci położyła łapę na pysku albo klepała palcami po nosie?

Licznik słów: 207
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
{ teczka }__{ theme }
.
___n. u. szamana: 21.12_._.._ __ n. u. błysku przyszłości: 05.07
Obrazek
.
────────────── ──────────────
/ kryształ zielarza /
+1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół
.
/ pechowiec /
po każdym niepowodzeniu -1 ST do następnej akcji. Bonus sumuje się do 3 porażek z rzędu.
.
/ ostry węch /
dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, mniejsze pożywienie)
.
/ szczęściarz /
1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie
.
/ alchemik /
dwa razy na miesiąc tworzenie podwójnej dawki eliksiru (2 zamiast 1) (0/listopad)
.
/ wybraniec bogów /
raz na pojedynek/polowanie +1 sukces. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
.
/ magiczny śpiew /
raz na pojedynek/polowanie, odejmuje 3 sukcesy przeciwnika
.
────────────── ──────────────
Limo – brzeginia      Mokradło – kuropatwa
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2      S: 3| W: 2| Z: 1| M: 1| P: 2| A: 1
Pł, A, O, Śl, Kż, MP: 1| Skr: 2      B, L, Kż, Skr, Śl: 1| A, O: 2
.
W jaki sposób Mokradło może zadać ranę średnią lub ciężką?
Jego dziobanie/drapanie wywołuje u przeciwnika silne poparzenia pochodzenia magicznego.
.
Kalectwo: proteza prawej przedniej łapy, ślepota (+4 ST do akcji fizycznych i magicznych, kamieni szlachetnych można szukać tylko przy użyciu sondy)
Świadomy Fakt
Dawna postać
Dawna postać
Awatar użytkownika
Posty: 647
Rejestracja: 17 sie 2020, 23:00
Stado: Umarli
Płeć: samiec
Księżyce: 79
Rasa: północno-olbrzymi

Post autor: Świadomy Fakt »

A: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: W,Pł,L,A,O,MP,MO,Prs,Kż: 1| B,Skr,MA: 2| Śl: 3
Atuty: Boski ulubieniec; Pamięć przodka; Bestiobójca; Gojenie ran; Strateg; Znawca terenów; Opiek
– Rozumiem. Przesilenie Północne opowiadał mi, że został wybrany przez stado, więc prawdopodobnie wyglądało to podobnie – wspomniał Yeccaqui, zauważając analogię. – Nie wiem jednak, jakim sposobem zostanie wybrany kolejny przywódca. Prawdopodobnie dowiem się za jakiś czas, bo Przesilenie jest już stary – dodał, będąc świadomym jego wieku.

– Nie boję się, to prawda. Nie mogę się bać – odpowiedział na kolejną kwestię, starając się wytłumaczyć wszystko dokładnie... choć wiedział, że tak naprawdę on sam pewnych spraw nie może pojąć. – Nie widzę powodu, żebyś nie mogła mi położyć łapy na pysku albo nie mogła mnie klepać po nosie, jeżeli nie zamierzasz mi zrobić w ten sposób krzywdy. Krzywda jest niewłaściwa – podkreślił. – Czy sugerujesz, że inne smoki źle zareagowałyby na takie zachowanie? Dlaczego? Czy tego nie lubią? – dodał, próbując w ten sposób pozyskać wiedzę. – Nie wiem, czy brak emocji utrudnia moje życie w stadzie. Wydaje mi się, że może w pewnym stopniu pomagać, ponieważ każdy wie, że kieruję się logiką, a nie lubieniem bardziej. Możliwe jednak, że jakiś smok nie polubi mojego logicznego wyboru. Najtrudniejsze jest dla mnie rozumienie pewnych zależności; kiedy była dyskusja ze Strażnikiem Gwiazd, który nie pozwolił Gasnącemu Gwiazdozbiorowi na wybranie imienia z członem "Gwiazda", motywacje smoków były dla mnie niejasne. Ich zachowanie wydawało mi się całkowicie nielogiczne – wytłumaczył. – Bardzo możliwe, że gdyby doszło do wojny, tez nie rozumiałbym jej powodów. Chyba ze byłyby logiczne, jak na przykład brak jedzenia – dodał, starając się w miarę dokładnie opisać swój punkt widzenia samicy.

Licznik słów: 251
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Boski ulubieniec (nast. użycie: 22.11): raz na polowanie/3 tyg. polowania łowcy/wyprawy uzdrowiciela smok spotyka duszka, który może mu dać równoważnik 2 kamieni

Pamięć przodka: -2 ST do walki z drapieżnikami

Bestiobójca: tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami

Strateg (nast. użycie: 01.11): raz na pojedynek/bitwe/misje/dwa tygodnie polowania +1 akcja podczas walki przeciwko co najmniej 3 przeciwnikom/polując na co najmniej 4 sztuki zwierzyny

Gojenie ran (nast. użycie: 8.05): raz na tydzień wyleczenie rany lekkiej lub zmniejszenie powagi jednej rany średniej/ciężkiej, nie można użyć w czasie walki

Znawca terenów (nast. użycie: 17.11): znalezienie dodatkowej zdobyczy dającej 4/4 pożywienia/kamienia szlachetnego/dużego zioła raz na trzy tygodnie w polowaniu

Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów


Kompan: Firrel (goblin)karta kompana
S:1|W:1|Z:1|M:1|P:1|A:2
B,A,O,Skr:1
Czarna Łuska
Adept Słońca
Quasi-Prorok
Adept Słońca
Awatar użytkownika
Posty: 4706
Rejestracja: 23 wrz 2020, 19:35
Stado: Ziemi
Płeć: Samica, 76 Ks
Księżyce: 183
Rasa: Morska

Post autor: Czarna Łuska »

A: S: 2| W: 3| Z: 3| M: 4| P: 3| A: 5
U: Kż,Śl,MA,MO,Skr,B,L,A,O: 1| Pł,Prs,MP: 2| W: 3
Atuty: Ostry węch, Szczęściarz, Alchemik, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew, Pechowiec
– No to chyba nasze stada nie różnią się aż tak bardzo, pod względem tradycji! – powiedziała klepiąc go kilkukrotnie po jego wielkim pysku, dla zabawy – Fajny jesteś. Wiesz, smoki z emocjami niektóre rzeczy lubią, a niektórych nie. Na przykład jednemu mogą nie smakować ślimaki, a dla innych to najlepsze danie pod słońcem. Jeśli chodzi o takie klepanie – ściągnęła łapę z jego pyska – i ogólnie dotykanie: niektórzy mogą to uznać za naruszenie prywatności, albo robienie sobie z nich żartów. Mogli by to uznać za brak szacunku. Pewnie tak samo było z członem "Gwiazdy", który chyba zarezerwowany jest tylko dla Proroków, żeby podkreślić ważność ich funkcji – zatrzymała zastanawiając się nad intencjami smoków i jak trudno czasem je odgadnąć. – Najgorzej jest chyba jak ktoś kłamie, albo ukrywa swoje intencje. Wtedy to jest prawie nie możliwe wywnioskować logicznie o co mu naprawdę chodzi. A ty? Widzisz potrzebę w kłamaniu i oszustwie? – zapytała, przyglądając się jego błękitnym oczom. Ciekawe jak to jest, być wyzbytym z emocji. Nie czuć strachu, żalu, smutku i gniewu. Nie czuć szczęścia i miłości.

Licznik słów: 180
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
{ teczka }__{ theme }
.
___n. u. szamana: 21.12_._.._ __ n. u. błysku przyszłości: 05.07
Obrazek
.
────────────── ──────────────
/ kryształ zielarza /
+1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół
.
/ pechowiec /
po każdym niepowodzeniu -1 ST do następnej akcji. Bonus sumuje się do 3 porażek z rzędu.
.
/ ostry węch /
dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, mniejsze pożywienie)
.
/ szczęściarz /
1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie
.
/ alchemik /
dwa razy na miesiąc tworzenie podwójnej dawki eliksiru (2 zamiast 1) (0/listopad)
.
/ wybraniec bogów /
raz na pojedynek/polowanie +1 sukces. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
.
/ magiczny śpiew /
raz na pojedynek/polowanie, odejmuje 3 sukcesy przeciwnika
.
────────────── ──────────────
Limo – brzeginia      Mokradło – kuropatwa
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2      S: 3| W: 2| Z: 1| M: 1| P: 2| A: 1
Pł, A, O, Śl, Kż, MP: 1| Skr: 2      B, L, Kż, Skr, Śl: 1| A, O: 2
.
W jaki sposób Mokradło może zadać ranę średnią lub ciężką?
Jego dziobanie/drapanie wywołuje u przeciwnika silne poparzenia pochodzenia magicznego.
.
Kalectwo: proteza prawej przedniej łapy, ślepota (+4 ST do akcji fizycznych i magicznych, kamieni szlachetnych można szukać tylko przy użyciu sondy)
Świadomy Fakt
Dawna postać
Dawna postać
Awatar użytkownika
Posty: 647
Rejestracja: 17 sie 2020, 23:00
Stado: Umarli
Płeć: samiec
Księżyce: 79
Rasa: północno-olbrzymi

Post autor: Świadomy Fakt »

A: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: W,Pł,L,A,O,MP,MO,Prs,Kż: 1| B,Skr,MA: 2| Śl: 3
Atuty: Boski ulubieniec; Pamięć przodka; Bestiobójca; Gojenie ran; Strateg; Znawca terenów; Opiek
Uwagi Mirri były cenną wiedzą, którą Yeccaqui natychmiast sobie przyswoił. Kiedy opowiedziała o klepaniu po pysku, odnotował pewien brak precyzji.
– Od czego zależy, czy smok uzna klepanie po pysku za obrazę, czy za żart? – zapytał. – Rozumiem, że obraza jest niewłaściwa, ale żart właściwy. Czy można coś zrobić, żeby zachowanie zostało właściwie zinterpretowane? Oprócz powiedzenia, jak należy je interpretować? – drążył, próbując pojąc tę kwestię.

– Kłamanie jest zazwyczaj nielogiczne, nie rozumiem mówienia nieprawdy. Ja zawsze staram się przekazywać całą wiedzę, jaką mam. A przynajmniej tyle wiedzy, ile jestem w stanie opowiedzieć w rozsądnym czasie – wytłumaczył, co poniekąd tłumaczyło też jego dość szybką mowę. – Czasami jednak kłamanie jest logiczne. Można na przykład spróbować przekonać drapieżnika, że nie chce się go zaatakować, żeby dać mu mniej czasu na obronę. Można też skłamać, żeby powstał żart, ale wtedy to nie jest kłamstwo, a żart właśnie. Powiedziałaś, że kiedy ktoś kłamie, to jest najgorzej. Czy to znaczy, że nie lubisz kłamstwa? Czy są smoki, które je lubią? – spróbował się dowiedzieć. – Czy niepowiedzenie czegoś też może być potraktowane jak kłamstwo? W pewnych przypadkach będzie miało podobny efekt, na przykład skradanie się jest w takim sensie kłamstwem – zauważył, w tym momencie przerywając, aby zebrać informacje od Mirri.

Licznik słów: 209
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Boski ulubieniec (nast. użycie: 22.11): raz na polowanie/3 tyg. polowania łowcy/wyprawy uzdrowiciela smok spotyka duszka, który może mu dać równoważnik 2 kamieni

Pamięć przodka: -2 ST do walki z drapieżnikami

Bestiobójca: tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami

Strateg (nast. użycie: 01.11): raz na pojedynek/bitwe/misje/dwa tygodnie polowania +1 akcja podczas walki przeciwko co najmniej 3 przeciwnikom/polując na co najmniej 4 sztuki zwierzyny

Gojenie ran (nast. użycie: 8.05): raz na tydzień wyleczenie rany lekkiej lub zmniejszenie powagi jednej rany średniej/ciężkiej, nie można użyć w czasie walki

Znawca terenów (nast. użycie: 17.11): znalezienie dodatkowej zdobyczy dającej 4/4 pożywienia/kamienia szlachetnego/dużego zioła raz na trzy tygodnie w polowaniu

Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów


Kompan: Firrel (goblin)karta kompana
S:1|W:1|Z:1|M:1|P:1|A:2
B,A,O,Skr:1
Czarna Łuska
Adept Słońca
Quasi-Prorok
Adept Słońca
Awatar użytkownika
Posty: 4706
Rejestracja: 23 wrz 2020, 19:35
Stado: Ziemi
Płeć: Samica, 76 Ks
Księżyce: 183
Rasa: Morska

Post autor: Czarna Łuska »

A: S: 2| W: 3| Z: 3| M: 4| P: 3| A: 5
U: Kż,Śl,MA,MO,Skr,B,L,A,O: 1| Pł,Prs,MP: 2| W: 3
Atuty: Ostry węch, Szczęściarz, Alchemik, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew, Pechowiec
– Hmm.. może tak: niektórzy nie lubią jak się z nich żartuje, nie, WIĘKSZOŚĆ nie lubi jak się z ich żartuje, w sensie z ich osoby, bo uznają to za zniewagę. Że w jakiś sposób to ubliża ich majestatowi i wszystkim wartościom jakie uważają za słuszne. A jeśli chodzi o takie klepanie.. cóż.. to zależy od czyjegoś nastawienia do takich rzeczy. Bądź co bądź, ale dotykanie kogoś jest uznawane za pewne naruszenie jego przestrzeni. Niektórzy są super poważni i taki dotyk rezerwują sobie tylko dla najbliższych im osób, najbardziej zaufanych. A inni mają to gdzieś, szturchają się, klepią i ogólnie dotykają jakby byli partnerami. – Zastanowiła się na chwilę nad tym, jakby najłatwiej rozpoznawać intencje – Oj.. z tymi intencjami może być problem. Bo widzisz, jeśli smok ci nie ufa, czyli sądzi, że możesz go okłamywać, albo cię po prostu nie zna, to nie ważne jakbyś się starał żeby dobrze zinterpretował intencje, nawet mówił je nagłos, to i tak może sobie nawymyślać, że go jednak okłamujesz. Tak samo z drugiej strony jeśli ktoś ci ufa i cię zna, to często jest w stanie zinterpretować poprawnie twoje zachowanie, nawet jeśli nie dawałeś żadnych znaków. Po prostu robiłeś to tyle razy przy nim, że jest w stanie przewidzieć o co ci chodzi. – Pomyślała jeszcze o tym całym kłamaniu. To też był ciekawy temat. – Masz rację co do kłamstw, że nie muszą być wcale złe. Trochę się źle wyraziłam wtedy. Nie lubię gdy ktoś okłamuje smoka, który mu zaufał. O, na przykład ty mi teraz tak jakby ufasz, yy... w sensie, nie widzisz powodu żebym miała ciebie okłamać. I teraz na przykład, gdybym specjalni ci wmawiała fałszywe informacje, żebyś źle postrzegał świat, to byś wtedy tego nie lubił, gdybyś się o tym dowiedział.. no i gdybyś potrafił czuć emocje. Nie powiedzenie czegoś też może być potraktowane jak kłamstwo. Hmm... ogólnie to określanie całej nieprawdy kłamstwem jest jakieś dziwne, ale nie wiem dlaczego..

Licznik słów: 321
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
{ teczka }__{ theme }
.
___n. u. szamana: 21.12_._.._ __ n. u. błysku przyszłości: 05.07
Obrazek
.
────────────── ──────────────
/ kryształ zielarza /
+1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół
.
/ pechowiec /
po każdym niepowodzeniu -1 ST do następnej akcji. Bonus sumuje się do 3 porażek z rzędu.
.
/ ostry węch /
dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, mniejsze pożywienie)
.
/ szczęściarz /
1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie
.
/ alchemik /
dwa razy na miesiąc tworzenie podwójnej dawki eliksiru (2 zamiast 1) (0/listopad)
.
/ wybraniec bogów /
raz na pojedynek/polowanie +1 sukces. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
.
/ magiczny śpiew /
raz na pojedynek/polowanie, odejmuje 3 sukcesy przeciwnika
.
────────────── ──────────────
Limo – brzeginia      Mokradło – kuropatwa
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2      S: 3| W: 2| Z: 1| M: 1| P: 2| A: 1
Pł, A, O, Śl, Kż, MP: 1| Skr: 2      B, L, Kż, Skr, Śl: 1| A, O: 2
.
W jaki sposób Mokradło może zadać ranę średnią lub ciężką?
Jego dziobanie/drapanie wywołuje u przeciwnika silne poparzenia pochodzenia magicznego.
.
Kalectwo: proteza prawej przedniej łapy, ślepota (+4 ST do akcji fizycznych i magicznych, kamieni szlachetnych można szukać tylko przy użyciu sondy)
Świadomy Fakt
Dawna postać
Dawna postać
Awatar użytkownika
Posty: 647
Rejestracja: 17 sie 2020, 23:00
Stado: Umarli
Płeć: samiec
Księżyce: 79
Rasa: północno-olbrzymi

Post autor: Świadomy Fakt »

A: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: W,Pł,L,A,O,MP,MO,Prs,Kż: 1| B,Skr,MA: 2| Śl: 3
Atuty: Boski ulubieniec; Pamięć przodka; Bestiobójca; Gojenie ran; Strateg; Znawca terenów; Opiek
Wiedza przekazywana przez Mirri była dla Yeccaquiego bardzo cenna, choć w wielu miejscach łowca musiał dokładnie przeanalizować jej słowa. Z tego też powodu nawet jego niezmącony jakąkolwiek dekoncentracją umysł potrzebował chwili na przetworzenie informacji. W końcu jednak Świadomy Fakt zdołał pookładać sobie wszystko w całość, którą zamierzał zweryfikować.

– To wydaje się sprzeczne z moimi doświadczeniami. Nie spotkałem smoka, który by się obraził na mnie za powiedzenie żartu, chyba że mi tego nie powiedział. Skoro jednak mówisz, że to większość, a nie wszyscy, być może po prostu nie trafiłem na takiego smoka, mając szczęście. To wartościowa informacja: powinienem zapytać smoka, czy mogę z niego żartować, w ten sposób zwiększam szanse, że mnie nie znielubi. A bycie nielubianym wydaje się niewłaściwe – wywnioskował. – Podobnie powinienem postępować z dotykaniem – dodał, dostrzegając pewną analogię.

– Zaufanie jest dla mnie częściowo zrozumiałe, a częściowo nie. Nie rozumiem, co to jest za uczucie, aczkolwiek wydaje mi się, że na podstawie poprzednich zachowań smoka można ocenić prawdopodobieństwo, czy skłamie. Taka ocena wydaje się logiczna: jeżeli prawdopodobieństwo jest duże, informacje od takiego smoka powinienem traktować jak opinię, a nie jak fakt. Myślę, że powinienem to brać pod uwagę – przyjął lekcję, dodając kolejny aspekt do długiej listy tych, które analizował. – Zaufanie związane z dotykaniem wydaje się równie logiczne: istnieje prawdopodobieństwo, że inny smok spróbuje mnie zranić. Smok, który nie ufa nieznajomym, po prostu przyjmuje, że jest zbyt duże prawdopodobieństwo trafienia na smoka, który zrobi coś niewłaściwego. Czy dobrze rozumiem? – zapytał, aby upewnić się, czy dobrze ułożył wiedzę.

Była jeszcze jedna kwestia...
– Zdobycie zaufania, żeby skłamać, wydaje się w pewnym stopniu logiczną strategią, a w pewnym stopniu nie. Jeżeli inny smok nie ufa nieznajomym, a my chcemy go oszukać, trzeba najpierw zdobyć zaufanie. W tym kontekście strategia jest właściwa. Jeśli jednak ten smok powie innym smokom, że został w taki sposób oszukany, to inne smoki już nigdy nam nie zaufają i zawsze będą przyjmować, iż możemy jedynie zdobywać zaufanie w celu okłamania. Taka taktyka wydaje się więc odpowiednia u starych smoków, które niedługo umrą, więc nie potrzebują zaufania w przyszłości – wywnioskował. – Choć dostrzegam pewną komplikację: kiedy oszukany smok powie, że został oszukany, inni mogą mu nie uwierzyć, jeśli mu nie ufają. Kiedy dużo smoków w taki sposób nie ufa oszukanemu, możemy i tak znowu zdobyć zaufanie. To się wydaje skomplikowane. Zwłaszcza ze czasami może brakowac danych, aby właściwie ocenić prawdopodobieństwo oszustwa – stwierdził.

– Nielubienie takiego kłamcy, który zdobył zaufanie, wydaje się logiczne – dodał jeszcze. – Nie potrafię lubić ani ufać, a przynajmniej nie tak jak inni, ale gdybym oceniał prawdopodobieństwo kłamstwa na bardzo małe i został oszukany, od tego momentu oceniałbym to prawdopodobieństwo na bardzo duże. Zastanawiam się też, co może wpływać na takie prawdopodobieństwo. Wydaje mi się, że większa szansa na kłamstwo jest wtedy, kiedy smok może na nic coś zyskać – zauważył. – Czy smokom zdarza się oszukiwać inne smoki dlatego, że ich nie lubią? To wydaje się nie całkiem logiczne, bo jeśli smok wie, że go nie lubimy, to właściwie oceni prawdopodobieństwo kłamstwa. Jeżeli jednak oszukujemy przez zdobywanie zaufania, on może tego nie wiedzieć – odnotował. – Czy moje wnioski na temat oszukiwania właściwie oddają to, jak działa? – zapytał, aby zorientować się, czy choć częściowo zrozumiał nową wiedzę.

Licznik słów: 543
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Boski ulubieniec (nast. użycie: 22.11): raz na polowanie/3 tyg. polowania łowcy/wyprawy uzdrowiciela smok spotyka duszka, który może mu dać równoważnik 2 kamieni

Pamięć przodka: -2 ST do walki z drapieżnikami

Bestiobójca: tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami

Strateg (nast. użycie: 01.11): raz na pojedynek/bitwe/misje/dwa tygodnie polowania +1 akcja podczas walki przeciwko co najmniej 3 przeciwnikom/polując na co najmniej 4 sztuki zwierzyny

Gojenie ran (nast. użycie: 8.05): raz na tydzień wyleczenie rany lekkiej lub zmniejszenie powagi jednej rany średniej/ciężkiej, nie można użyć w czasie walki

Znawca terenów (nast. użycie: 17.11): znalezienie dodatkowej zdobyczy dającej 4/4 pożywienia/kamienia szlachetnego/dużego zioła raz na trzy tygodnie w polowaniu

Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów


Kompan: Firrel (goblin)karta kompana
S:1|W:1|Z:1|M:1|P:1|A:2
B,A,O,Skr:1
Czarna Łuska
Adept Słońca
Quasi-Prorok
Adept Słońca
Awatar użytkownika
Posty: 4706
Rejestracja: 23 wrz 2020, 19:35
Stado: Ziemi
Płeć: Samica, 76 Ks
Księżyce: 183
Rasa: Morska

Post autor: Czarna Łuska »

A: S: 2| W: 3| Z: 3| M: 4| P: 3| A: 5
U: Kż,Śl,MA,MO,Skr,B,L,A,O: 1| Pł,Prs,MP: 2| W: 3
Atuty: Ostry węch, Szczęściarz, Alchemik, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew, Pechowiec
– Nie nie, można mówić żarty! Za to nikt się nie obrazi. Chodziło mi bardziej o robienie sobie z kogoś żartów, w sensie jak nie traktuje się go poważnie. Nie wiem jak to powiedzieć... – tłumaczenie takich konceptów było trudne, ale Świadomy Fakt całkiem dobrze sobie z nimi radził.

– Hmm.. dobrze myślisz z tym prawdopodobieństwem i zaufaniem. Nigdy w taki sposób na to nie patrzyłam, ale zgadza się to co mówisz z moimi doświadczeniami. Że na podstawie tego co robi smok można potem w przyszłości określić czy skłamie. I czy powinno się uważać opinię takiego smoka za fakt. – Z tym bardzo ładnie mu poszło i nawet jej samej trochę rozjaśnił jak to polega.

– Tak, chciwe smoki, czyli takie, którym bardzo zależy na własnym zysku, są w stanie oszukać kogoś po zdobyciu jego zaufania, czasem nie zwracając uwagi na konsekwencje, jeśli ich zysk z tego będzie bardzo duży. Kłamstwa i oszustwa bardzo komplikują wszystko, bo sprawiają, że musimy posługiwać się niepełną wiedzą, przez co możemy podjąć błędne decyzje. Nawet gdy nie kłamiemy, to samo istnienie możliwości, że ktoś może skłamać dodaje do naszych decyzji pewien element niepewności. – Och, już się nakręciła i zaczęła mówić podobnie jak on. Może tak się lepiej zrozumieją? – Powiem ci szczerze, że ta gra w kłamstwa, oszustwa, z dodatkiem emocji jest tak skomplikowana, że nie istnieje nawet jeden smok, który byłby ci ją w stanie wytłumaczyć w całości. Bez pełnej wiedzy o smoku nie jesteśmy nigdy w stanie przewidzieć czegoś co zrobi jako pewne. Można właśnie co najwyżej obliczać prawdopodobieństwa i wybierać najbezpieczniejsze decyzje. Albo te ryzykowne, kiedy ktoś to lubi.

Licznik słów: 269
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
{ teczka }__{ theme }
.
___n. u. szamana: 21.12_._.._ __ n. u. błysku przyszłości: 05.07
Obrazek
.
────────────── ──────────────
/ kryształ zielarza /
+1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół
.
/ pechowiec /
po każdym niepowodzeniu -1 ST do następnej akcji. Bonus sumuje się do 3 porażek z rzędu.
.
/ ostry węch /
dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, mniejsze pożywienie)
.
/ szczęściarz /
1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie
.
/ alchemik /
dwa razy na miesiąc tworzenie podwójnej dawki eliksiru (2 zamiast 1) (0/listopad)
.
/ wybraniec bogów /
raz na pojedynek/polowanie +1 sukces. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
.
/ magiczny śpiew /
raz na pojedynek/polowanie, odejmuje 3 sukcesy przeciwnika
.
────────────── ──────────────
Limo – brzeginia      Mokradło – kuropatwa
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2      S: 3| W: 2| Z: 1| M: 1| P: 2| A: 1
Pł, A, O, Śl, Kż, MP: 1| Skr: 2      B, L, Kż, Skr, Śl: 1| A, O: 2
.
W jaki sposób Mokradło może zadać ranę średnią lub ciężką?
Jego dziobanie/drapanie wywołuje u przeciwnika silne poparzenia pochodzenia magicznego.
.
Kalectwo: proteza prawej przedniej łapy, ślepota (+4 ST do akcji fizycznych i magicznych, kamieni szlachetnych można szukać tylko przy użyciu sondy)
Świadomy Fakt
Dawna postać
Dawna postać
Awatar użytkownika
Posty: 647
Rejestracja: 17 sie 2020, 23:00
Stado: Umarli
Płeć: samiec
Księżyce: 79
Rasa: północno-olbrzymi

Post autor: Świadomy Fakt »

A: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: W,Pł,L,A,O,MP,MO,Prs,Kż: 1| B,Skr,MA: 2| Śl: 3
Atuty: Boski ulubieniec; Pamięć przodka; Bestiobójca; Gojenie ran; Strateg; Znawca terenów; Opiek
Yeccaqui uważnie wysłuchał Mirri, układając sobie w głowie wszystko, co mówiła. Jego logiczne rozumienie kłamstwa wydawało się bliskie faktycznemu, co nieczęsto zdarzało się w przypadku Świadomego i uczuć. Oczywiście było jednak kilka spraw, które wymagały dalszej dyskusji.

– Rozróżniasz mówienie żartów i robienie sobie z kogoś żartów. Czy to oznacza, że kiedy mówię jakiś żart o smoku, ten smok się na mnie obrazi i nie będzie mnie lubił? – spróbował zrozumieć. – Gdybym na przykład zażartował, że jesteś czerwona, mogłabyś się o to obrazić? Albo gdybym powiedział, że jesteś nogą, bo jesteś przecież tylko jedną sekcją zwłok? – zapytał, na każdy ze swoich dowcipów wyszczerzywszy szeroko kły w uśmiechu. Ponieważ wiedział, że podczas żartowania należy się uśmiechać.

– Chciwość brzmi jak uczucie, ale nie do końca, ponieważ jest logiczna. Posiadanie dużej ilości majątku i mięsa zabezpiecza na przyszłość, na wypadek, gdyby polowanie nie przynosiło efektów – zauważył. – Czy istnieją smoki, które nie są chciwe? Czyli takie, które nie lubią mieć dużo rzeczy? – zapytał. – Czy chciwość można stopniować? Na przykład smok może być w ogóle nie chciwy, po prostu chciwy albo tak chciwy, że będzie kłamał? Czy większy poziom chciwości sprawia, że jest się skłonnym częściej kłamać, nawet jeśli to nielogiczne ze względu na większe prawdopodobieństwo braku zaufania w przyszłości? – drążył. – Będąc chciwym, zapewne oceniłbym bardzo dokładnie wszystkie prawdopodobieństwa, żeby wybierać opcje, które przyniosą mi najwięcej majątku przed końcem życia. Wydaje mi się jednak, że to bardzo skomplikowane, tak jak mówisz. Lubienie ryzyka wydaje mi się nielogiczne, generalnie jednak lubienie często jest nielogiczne, więc to rozumiem – dodał na koniec.

Licznik słów: 264
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Boski ulubieniec (nast. użycie: 22.11): raz na polowanie/3 tyg. polowania łowcy/wyprawy uzdrowiciela smok spotyka duszka, który może mu dać równoważnik 2 kamieni

Pamięć przodka: -2 ST do walki z drapieżnikami

Bestiobójca: tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami

Strateg (nast. użycie: 01.11): raz na pojedynek/bitwe/misje/dwa tygodnie polowania +1 akcja podczas walki przeciwko co najmniej 3 przeciwnikom/polując na co najmniej 4 sztuki zwierzyny

Gojenie ran (nast. użycie: 8.05): raz na tydzień wyleczenie rany lekkiej lub zmniejszenie powagi jednej rany średniej/ciężkiej, nie można użyć w czasie walki

Znawca terenów (nast. użycie: 17.11): znalezienie dodatkowej zdobyczy dającej 4/4 pożywienia/kamienia szlachetnego/dużego zioła raz na trzy tygodnie w polowaniu

Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów


Kompan: Firrel (goblin)karta kompana
S:1|W:1|Z:1|M:1|P:1|A:2
B,A,O,Skr:1
Czarna Łuska
Adept Słońca
Quasi-Prorok
Adept Słońca
Awatar użytkownika
Posty: 4706
Rejestracja: 23 wrz 2020, 19:35
Stado: Ziemi
Płeć: Samica, 76 Ks
Księżyce: 183
Rasa: Morska

Post autor: Czarna Łuska »

A: S: 2| W: 3| Z: 3| M: 4| P: 3| A: 5
U: Kż,Śl,MA,MO,Skr,B,L,A,O: 1| Pł,Prs,MP: 2| W: 3
Atuty: Ostry węch, Szczęściarz, Alchemik, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew, Pechowiec
Pff.. – parsknęła śmiechem, chociaż bardzo by sobie chciała dać pazurami po pysku, że coś takiego ją rozśmieszyło. – Znaczy, to zależy do kogo to będziesz mówił. Jak jakiś smok będzie dumny i zadowolony ze swoich osiągnięć, to jeśli mu na przykład ujmiesz tych osiągnięć w formie żartu, to rzeczywiście mógłby się obrazić. Ale nie z każdym tak jest. O, najlepiej sprawdzić czy ktoś ma poczucie humory, jakimś żartem który nie powinien go dotknąć personalnie i jeśli ma to poczucie humoru, to można się mniej ograniczać z żartami. – Trochę ją zaczynała boleć głowa od myślenia o tym wszystkim.

– Na pewno się znajdą smoki, które nie lubią mieć dużo rzeczy, a raczej nie czerpią jakiejś przyjemności z gromadzenia dobytku, ani nie czują żeby dobra materialne były im jakoś bardzo potrzebne. Na przykład smok który ceni sobie samodzielną naukę bez boskiej pomocy w postaci kwarców. Taki smok, żyjący w stadzie razem z łowcami którzy go karmią i uzdrowicielami, którzy go leczą, nie czuje żadnej potrzeby na posiadanie rzeczy, nawet z bardziej logicznego punktu widzenia – odpowiedziała. – Wszystkie cechy charakteru można w jakiś sposób stopniować, w sensie: nie ma tak że ktoś jest chciwy, albo nie, tylko po prostu jest w jakimś stopniu chciwy. A jeśli chodzi o chciwość i kłamstwo, to wydaje mi się, że może na to mieć większy wpływ pewnego rodzaju krótkowzroczność. W sensie, gdy smok nie planuje daleko w przyszłość, albo nie zwraca uwagi na dalekie konsekwencje swoich czynów, to będzie bardziej skłonny do właśnie kłamstw i innych złych rzeczy, ponieważ będzie widział w tym natychmiastową korzyść, albo taką w bliższym czasie. – Zaraz sama się w tym wszystkim zagmatwa. – No, ogólnie ryzyko nie opłaca się na dłuższą metę. Z drugiej strony niektórym podoba się też ocieranie o krawędź śmierci i adrenalina która zaczyna im wtedy działać na organizm. Więc kto co lubi.. – wzruszyła barkami. Zastanowiła się nad czymś. – Ciekawi mnie coś: skoro nie czujesz emocji to w jaki sposób odpoczywasz? W sensie, na pewno coś robić żeby uniknąć zmęczenia od ciągłej pracy. Czy po prostu poszukujesz wtedy wiedzy, wypytując innych i badając świat? Albo może próbujesz jakichś rzeczy które przyspieszają powrót do pełni sił, jak na przykład kąpiele relaksujące mięśnie, czy coś w tym stylu?

Licznik słów: 374
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
{ teczka }__{ theme }
.
___n. u. szamana: 21.12_._.._ __ n. u. błysku przyszłości: 05.07
Obrazek
.
────────────── ──────────────
/ kryształ zielarza /
+1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół
.
/ pechowiec /
po każdym niepowodzeniu -1 ST do następnej akcji. Bonus sumuje się do 3 porażek z rzędu.
.
/ ostry węch /
dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, mniejsze pożywienie)
.
/ szczęściarz /
1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie
.
/ alchemik /
dwa razy na miesiąc tworzenie podwójnej dawki eliksiru (2 zamiast 1) (0/listopad)
.
/ wybraniec bogów /
raz na pojedynek/polowanie +1 sukces. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
.
/ magiczny śpiew /
raz na pojedynek/polowanie, odejmuje 3 sukcesy przeciwnika
.
────────────── ──────────────
Limo – brzeginia      Mokradło – kuropatwa
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2      S: 3| W: 2| Z: 1| M: 1| P: 2| A: 1
Pł, A, O, Śl, Kż, MP: 1| Skr: 2      B, L, Kż, Skr, Śl: 1| A, O: 2
.
W jaki sposób Mokradło może zadać ranę średnią lub ciężką?
Jego dziobanie/drapanie wywołuje u przeciwnika silne poparzenia pochodzenia magicznego.
.
Kalectwo: proteza prawej przedniej łapy, ślepota (+4 ST do akcji fizycznych i magicznych, kamieni szlachetnych można szukać tylko przy użyciu sondy)
Świadomy Fakt
Dawna postać
Dawna postać
Awatar użytkownika
Posty: 647
Rejestracja: 17 sie 2020, 23:00
Stado: Umarli
Płeć: samiec
Księżyce: 79
Rasa: północno-olbrzymi

Post autor: Świadomy Fakt »

A: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: W,Pł,L,A,O,MP,MO,Prs,Kż: 1| B,Skr,MA: 2| Śl: 3
Atuty: Boski ulubieniec; Pamięć przodka; Bestiobójca; Gojenie ran; Strateg; Znawca terenów; Opiek
Kiedy Sekcja parsknęła śmiechem, Yeccaqui odnotował to – najprawdopodobniej miał rację, jego dowcip był śmieszny. Co więcej, zgodnie z jej własnymi słowami, nie wyglądało na to, żeby się obraziła – mógł więc żartować z uzdrowicielki. Która być może pożałuje, że się na to zgodziła.

– Rozumiem. To znaczy, że w twojej obecności nie muszę się ograniczać, łapo – powiedział, wyszczerzywszy kły w kolejnym dość upiornym śmiechu, zakładał bowiem, że Sekcja doskonale rozumie ten żart. Był przecież dokładnie taki sam jak poprzedni – a więc i z pewnością tak samo śmieszny.

– Lubienie rzeczy przez smoki to coś, co pojmuję coraz lepiej. Czymkolwiek są uczucia, prowadzą często do nielogicznego postępowania. Krótkowzroczność jest interesująca, choć w niektórych przypadkach wydaje się uzasadniona: dalekowzroczność wymaga długiej analizy, więc czasem może być właściwie, aby analizować problem krócej. Można powiedzieć, że istnieje ryzyko, że się źle oceni ryzyko – pojął, zastanawiając się nad tym. – Czy smoki myślące w sposób krótkowzroczny lubią takie myślenie? – dodał po chwili, próbując wszystko ułożyć sobie w głowie.

– Odpoczywam poprzez spanie – odpowiedział Mirri, która także sama zaczęła zadawać pytania. – Kiedyś po prostu traciłem przytomność, ale potem nauczyłem się rozpoznawać oznaki zmęczenia i w odpowiednim momencie idę w bezpieczne miejsce. W ten sposób odzyskuję siły. Odpoczywanie w inny sposób wydaje się nielogiczne; myśląc lub idąc, zawsze organizm będzie się w jakiś sposób męczył. Czy to znaczy, że smoki potrafią odpoczywać inaczej niż przez sen? – zapytał, aby zdobyć kolejną porcję wiedzy.

Licznik słów: 243
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Boski ulubieniec (nast. użycie: 22.11): raz na polowanie/3 tyg. polowania łowcy/wyprawy uzdrowiciela smok spotyka duszka, który może mu dać równoważnik 2 kamieni

Pamięć przodka: -2 ST do walki z drapieżnikami

Bestiobójca: tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami

Strateg (nast. użycie: 01.11): raz na pojedynek/bitwe/misje/dwa tygodnie polowania +1 akcja podczas walki przeciwko co najmniej 3 przeciwnikom/polując na co najmniej 4 sztuki zwierzyny

Gojenie ran (nast. użycie: 8.05): raz na tydzień wyleczenie rany lekkiej lub zmniejszenie powagi jednej rany średniej/ciężkiej, nie można użyć w czasie walki

Znawca terenów (nast. użycie: 17.11): znalezienie dodatkowej zdobyczy dającej 4/4 pożywienia/kamienia szlachetnego/dużego zioła raz na trzy tygodnie w polowaniu

Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów


Kompan: Firrel (goblin)karta kompana
S:1|W:1|Z:1|M:1|P:1|A:2
B,A,O,Skr:1
Czarna Łuska
Adept Słońca
Quasi-Prorok
Adept Słońca
Awatar użytkownika
Posty: 4706
Rejestracja: 23 wrz 2020, 19:35
Stado: Ziemi
Płeć: Samica, 76 Ks
Księżyce: 183
Rasa: Morska

Post autor: Czarna Łuska »

A: S: 2| W: 3| Z: 3| M: 4| P: 3| A: 5
U: Kż,Śl,MA,MO,Skr,B,L,A,O: 1| Pł,Prs,MP: 2| W: 3
Atuty: Ostry węch, Szczęściarz, Alchemik, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew, Pechowiec
Takie długie i mocne myślenie też może męczyć, nie wiem czy ty coś takiego odczuwasz. Ja wtedy zazwyczaj staram się porobić coś co nie wymaga za dużo myślenia. Sen jest bardzo dobrą formą wypoczynku, oczywiście. Ale, nie zawsze chce nam się spać. Znaczy ja na przykład nie jestem w stanie zasnąć tak o, jeśli nie jestem senna, nawet jak się bardzo wymęczę psychicznie albo fizycznie. – Podrapała się po łbie. – A inne formy odpoczynku, to na przykład spacer, czyli chodzisz sobie, patrzysz na otaczające cię roślinki i nie myślisz za bardzo. Albo może to być kąpiel, usiąść albo położyć się w najlepiej ciepłej wodzie albo błocie i zrelaksować mięśnie. Albo też może zjedzenie smacznego posiłku i ucięcie sobie popołudniowej drzemki. Tyle ile jest smoków, tyle jest sposobów na odpoczynek, albo i nawet więcej. – Zmuliło ją trochę od tego myślenia i gadania. Chyba jej też przydała by się jakaś drzemka. Położyła łapę na barku Świadomego i poklepała. – Miło się z tobą rozmawiało, Fakcie. Mnie już w sumie trochę rozbolała głowa od tego rozmyślania, nad tym wszystkim. Łapa chce wrócić do siebie i poodpoczywać, jeśli się nie obrazisz... Znaczy, nie obrazisz się, ale tak się mówi.. wiesz o co chodzi. – Uśmiechnęła się do dziwnego Wodnego smoka, rozgrzewając skrzydła do odlotu.

//zt

Licznik słów: 214
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
{ teczka }__{ theme }
.
___n. u. szamana: 21.12_._.._ __ n. u. błysku przyszłości: 05.07
Obrazek
.
────────────── ──────────────
/ kryształ zielarza /
+1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół
.
/ pechowiec /
po każdym niepowodzeniu -1 ST do następnej akcji. Bonus sumuje się do 3 porażek z rzędu.
.
/ ostry węch /
dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, mniejsze pożywienie)
.
/ szczęściarz /
1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie
.
/ alchemik /
dwa razy na miesiąc tworzenie podwójnej dawki eliksiru (2 zamiast 1) (0/listopad)
.
/ wybraniec bogów /
raz na pojedynek/polowanie +1 sukces. Jeśli użyte do A/MA, kara +2 ST
.
/ magiczny śpiew /
raz na pojedynek/polowanie, odejmuje 3 sukcesy przeciwnika
.
────────────── ──────────────
Limo – brzeginia      Mokradło – kuropatwa
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2      S: 3| W: 2| Z: 1| M: 1| P: 2| A: 1
Pł, A, O, Śl, Kż, MP: 1| Skr: 2      B, L, Kż, Skr, Śl: 1| A, O: 2
.
W jaki sposób Mokradło może zadać ranę średnią lub ciężką?
Jego dziobanie/drapanie wywołuje u przeciwnika silne poparzenia pochodzenia magicznego.
.
Kalectwo: proteza prawej przedniej łapy, ślepota (+4 ST do akcji fizycznych i magicznych, kamieni szlachetnych można szukać tylko przy użyciu sondy)
ODPOWIEDZ

Chcesz dołączyć do gry?

Musisz mieć konto, aby pisać posty.

Rejestracja

Nie masz konta? Załóż je, aby do nas dołączyć!
Zapraszamy do wspólnej rozgrywki na naszym forum.
Rozwiń skrzydła i leć z nami!

Zarejestruj się

Logowanie

Wróć do strony głównej