Rangi

Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rangi

Post autor: Administrator »


Rangi

W każdym stadzie panuje ten sam podział na rangi. O ile każda z rang dorosłych, zwanych też profesjami, wiąże się z własnymi bonusami i obowiązkami, tak za samo dzierżenie danej pozycji nie przysługują dodatkowe punkty statystyk. Na nie smok musi zapracować sam.

  • PRZYWÓDCA (1)
Najważniejszy smok w stadzie. Ma decydujący głos we wszystkich sprawach dotyczących stada, przeprowadza ceremonie, opiekuje się swoimi smokami i reprezentuje swoje stado podczas Spotkań. Jest to prestiżowa, ale jednocześnie bardzo odpowiedzialna funkcja. Z rangą przywódcy nie wiążą się żadne dodatkowe bonusy, a smok nadal pozostaje jedną z profesji (piastun, uzdrowiciel, wojownik, czarodziej lub łowca).
Obrazek
  • ZASTĘPCA (1)
Pomocnik Przywódcy. Może zostać nim dorosły smok spełniający wymagania na pełną rangę. Wypełnia te obowiązki, na które przywódca może nie mieć czasu i, w razie śmierci lub rezygnacji przywódcy, staje się zazwyczaj jego następcą. Z rangą zastępcy nie wiążą się żadne dodatkowe bonusy, a smok nadal pozostaje jedną z profesji (piastun, uzdrowiciel, wojownik, czarodziej lub łowca).
Obrazek
  • UZDROWICIEL (3)
Smoczy lekarz. Gromadzi zioła, których następnie używa przy leczeniu rannych i chorych smoków. W hierarchii stoi poniżej Zastępcy, ale powyżej pozostałych rang ze względu na unikalność swojego fachu. Może mieć ucznia, który wtedy jest określany tytułem Kleryka (i zajmuje on jedno z trzech miejsc na uzdrowiciela, pomimo mechanicznej roli Adepta!). Zaś po osiągnięciu 80 księżyca życia, za zasługi na rzecz swojego stada uzdrowiciel może zostać odznaczony rangą Starszego. Starszy Uzdrowiciel nie zajmuje miejsca na rangę, może leczyć, ale nie otrzyma za to Punktów Leczenia, zaś zamiast wyprawy ma zwykłe polowanie.
  • Najważniejsze atrybuty: zręczność, moc
    Najważniejsze umiejętności: leczenie, magia precyzyjna, wiedza
    Ilość tur na wyprawie: 10/miesiąc
    Bonusy rangi: możliwość nauki leczenia, znajdowanie ziół nie nalicza tur
Obrazek
  • ŁOWCA (∞)
Smok specjalizujący się w polowaniach. Jest mistrzem w zakradaniu się do ofiary i natychmiastowym jej zabijaniu. Poluje dla tych, którzy są zbyt zajęci bądź zbyt chorzy, aby samodzielnie zdobyć jedzenie. Dba o wyżywienie stada, ale często też kontroluje populację drapieżników. Zaś po osiągnięciu 80 księżyca życia, za zasługi na rzecz swojego stada łowca może zostać odznaczony rangą Starszego.
  • Najważniejsze atrybuty: zręczność, percepcja
    Najważniejsze umiejętności: skradanie, śledzenie, kamuflaż
    Ilość tur na polowaniu: 16/miesiąc
    Bonusy rangi: 2 pułapki na miesiąc zamiast jednej ; lepsza tabela zadawania ran przy skradaniu, możliwość szukania konkretnej zwierzyny
Obrazek
  • WOJOWNIK (∞)
Smok szkolony w kierunku walki i obrony stada przy pomocy pazurów i kłów. W chwilach niebezpieczeństwa ma za zadanie chronić słabszych członków Stada, choćby miał stracić życie. Dbają o bezpieczeństwo grupy, podobnie jak czarodzieje. Zaś po osiągnięciu 80 księżyca życia, za zasługi na rzecz swojego stada wojownik może zostać odznaczony rangą Starszego.
  • Najważniejsze atrybuty: siła, wytrzymałość
    Najważniejsze umiejętności: atak, obrona, śledzenie
    Ilość tur na polowaniu: 10/miesiąc
    Bonusy rangi: łatwiej zadaje poważniejsze obrażenia, może walczyć na Arenie Viliara i w Lustrze Katamu
Obrazek
  • CZARODZIEJ (∞)
Smoki te są zazwyczaj spokojniejsze i rozważniejsze, choć nie jest to regułą. Tkanie maddary wymaga niezwykłego skupienia i wyciszenia umysłu, co często przekłada się na charakter tych smoków. Posiadają specjalne umiejętności i rozległą wiedzę magiczną. Dbają o bezpieczeństwo stada, podobnie jak wojownicy. Zaś po osiągnięciu 80 księżyca życia, za zasługi na rzecz swojego stada czarodziej może zostać odznaczony rangą Starszego.
  • Najważniejsze atrybuty: moc, wytrzymałość

    Najważniejsze umiejętności: magia ataku, magia obrony, magia precyzyjna
    Ilość tur na polowaniu: 10/miesiąc
    Bonusy rangi: łatwiej zadaje poważniejsze obrażenia, może walczyć na Arenie Viliara i w Lustrze Katamu
Obrazek
  • PIASTUN (∞)
Smok nie będący mistrzem żadnej profesji, wspiera swoje stado na różne sposoby. Niektórzy są pomocą dla uzdrowicieli, inni dla łowców, a jeszcze inni starają się szkolić w kilku kierunkach na raz. Zdarza się tak, że stada z góry wyznaczają preferowaną funkcję dla piastuna (np. opieka nad pisklętami albo wsparcie dla uzdrowicieli jako zielarze) i nie jest ona sztywno określona dla wszystkich stad. Zaś po osiągnięciu 80 księżyca życia, za zasługi na rzecz swojego stada piastun może zostać odznaczony rangą Starszego.
  • Najważniejsze atrybuty: – (elastyczne)
    Najważniejsze umiejętności: – (elastyczne)
    Ilość tur na polowaniu: 12/miesiąc
    Bonusy rangi: -1 ST do wszystkich akcji wybranego towarzyszanie może być to kompan Piastuna na misji/wspólnym polowaniu/fabule prowadzonej (nie można zmienić celu tego bonusu w trakcie ich trwania). W przypadku obecności dodatkowych piastunów, bonus nie kumuluje się. Cel bonusu musi być obecny w tym samym temacie co piastun w przypadku fabuły prowadzonej. Omdlały piastun nie daje tego bonusu.
Obrazek
  • ADEPT (∞)
Młody smok, który dopiero kształci się w kierunku, go interesującym. Podczas swojej ceremonii obiera pierwsze dwuczłonowe imię oraz profesję na którą będzie się szkolił. Charakteryzuje go imię, gdzie drugi człon to zawsze Łuska (dla samic) lub Kolec (dla samców).
  • Wymagania: min. 7 księżyców i 3 dowolne umiejętności
    Ilość tur na polowaniu: 8/miesiąc
Obrazek
  • SMOK (∞)
Charakteryzuje go imię jednoczłonowe. Ranga ogólna dla nowoprzybyłych smoków lub nowonarodzonych piskląt. Nie wiążą się z nią żadne obowiązki.
  • Ilość tur na polowaniu: 8/miesiąc
Obrazek
  • BRAT KRWI (1)
Nieoficjalna i dożywotnia ranga smoka zaprzysiężonego do obrony życia Przywódcy nawet kosztem własnego. Bratem Krwi staje się podczas ceremonii przeprowadzanej z udziałem Przywódcy w Świątyni, gdzie uroczyście wiąże się smoki za pomocą odrobiny krwi tak, aby Brat Krwi mógł odczuwać zagrożenia życia przewodnika stada i odpowiadać na nie. To także oznacza, iż w razie ignorowania przeczucia zagrożenia, Brat Krwi otrzymuje rany bliźniacze do tych, które ucierpi przywódca bez jego ochrony. Nie musi nim zostać Czarodziej lub Wojownik, choć zazwyczaj to te profesje są wybierane.
Obrazek
  • SAMOTNIK (5)
Smok, który nie przynależy do żadnego ze Stad, ale dzięki jego umiejętnościom mediatorskim, tolerują one jego obecność. Nie jest on jednak pod ochroną Praw Smoków i musi być niezwykle ostrożny przy wszelkich kontaktach ze smokami stadnymi.
  • Ilość tur na polowaniu: 8/miesiąc ; musi wynegocjować u któregoś stada pozwolenie na polowanie (zwierzyna łowna i drapieżniki nie występują na terenach wspólnych)

Licznik słów: 922
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Wymagania awansów na wyższe rangi

Żeby awansować na wyższą, docelową rangę swojej profesji (zwanej też dorosłą rangą lub pełną rangą) smok musi spełnić konkretne wymagania.

Przywódca & Zastępca
– przynajmniej 20 księżyców
– posiadanie dorosłej rangi
– niekwestionowana wierność stadu
– Zastępcą nie może zostać Brat Krwi Przywódcy

Starszyzna
– przynajmniej 80 księżyców
– niekwestionowana wierność stadu

Brat Krwi
– posiadanie dorosłej rangi

Adept
– przynajmniej 7 księżyców
– 3 umiejętności na poziomie I
Dorosła ranga
I sposób (mogą z niego korzystać również starsze smoki):
  • – przynajmniej 15 księżyców
    – wszystkie umiejętności rangowe na przynajmniej I poziomie:
    • Czarodziej: MP, MO, MA
      Wojownik: Atak, Obrona, Śledzenie
      Łowca: Skradanie, Śledzenie, Kamuflaż
      Uzdrowiciel: Wiedza, Leczenie, MP
      Piastun: brak (nie da się zdobyć rangi tym sposobem)
      – zdany test na rangę
    II sposób:
    • – przynajmniej 20 księżyców
      – przynajmniej 5 punktów umiejętności rangowych (np. MA,MO: II, MP: I)
      – u Piastuna trzy umiejętności na 2 poziomie (dowolne) lub dwie na poziomie 2 i jedna na poziomie 3
      – 8 punktów przyznanych dowolnie na inne umiejętności

Licznik słów: 169
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Zmiana rangi

Rangę można zmienić tylko wtedy, gdy postać zyska przewagę punktową dla innej profesji niż obecna. Smoki nie mogą zmienić rangi bez fabularnego poinformowania o tym swojego przywódcy lub zastępcy! Ceremonia nie jest potrzebna ze względu na to, że postaci nie przysługuje zmiana imienia z powodu przerangowania. Administrator nie zatwierdzi raportów ze zmianami umiejętności bez tego elementu.

Uwaga! Postać może zmienić rangę raz na pięć miesięcy! Jeżeli nie minął wyznaczony czas od poprzedniej zmiany rangi, Administrator nie zaakceptuje zmiany statystyk dla takiej postaci.

Degradacja
Karne degradacje na rangę smoka/adepta nie wliczają się w cooldown przerangowania. Po ponownym awansie trzeba jednak wrócić na tę samą rangę (lub na inną, ale wtedy taki awans się wlicza w cooldown).

Uzdrowiciele
Jeżeli przerangowanie Uzdrowiciela na inną rolę jest wymuszona limitami stadnymi i przedłużającą się nieaktywnością, zasada pięciu miesięcy nie obowiązuje. Administracja zastrzega sobie prawo do ingerencji w przypadku nadużywania tej ulgi.

Piastuni
Ze względu na swoją nietypową rolę, piastuni nie są automatycznie przerangowani pod kątem posiadanych umiejętności. Zamiast tego, mogą zadeklarować zmianę u przywódcy. W przypadku, gdy smok o innej randze chciałaby zostać piastunem, musi to zadeklarować fabularnie podczas rozmowy z przywódcą i tylko zmienić atut grupy 3 w razie uzyskania zgody.

Adepci
Adepci/klerycy dowolnie mogą zmieniać docelową profesję póki nie wydadzą uzbieranych punktów rangowych.

Jak można obniżyć wartość umiejętności?
Poprosić o to w powiadomieniach swojego stada lub raporcie statystyk, ewentualnie zwrócić się z prośbą bezpośrednio do opiekuna stada. Dobrowolnie obniżone poziomy umiejętności przepadają, to znaczy, że nie można rozdysponować utraconych Punktów Umiejętności. W razie chęci podniesienia poziomu innej zdolności, należy to zrobić poprzez naukę/wymianę punktów rangowych/wymianę żetonu/warsztat.

Równa ilość punktów
W przypadku zrównania się punktów kierunkowych dwóch różnych profesji, smok zachowuje obecną rangę – ale nie wystarczy to na jej zmianę. W przypadku przerangowania musi być ta przewaga chociaż jednego punktu zdolności kierunkowych.

Licznik słów: 303
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Zablokowany

Wróć do strony głównej