I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. SWS PBF jest forum typu RPG – odgrywamy rolę smoka, pisząc o nim posty fabularne naprzemiennie z innymi graczami. Wszelkie zasady mechaniczne zostały opisane w tematach w odpowiednim podforum (LINK). Nieprzestrzeganie tych zasad uznawane jest za łamanie regulaminu.
2. Rejestracja na forum jest równoznaczna z akceptacją regulaminu i wszystkich zasad na nim panujących. Nieznajomość zasad nie zwalnia z ich przestrzegania.
3. Minimalny wiek gracza SWS to 13 lat, ale zalecamy rejestrację po 15 roku życia.
4. System SWS jest objęty prawami autorskimi (mechanika & tematy fabularne). Każda wprowadzona nowość staje się własnością forum SWS.
5. Na forum i Discordzie SWS obowiązują uniwersalne zasady netykiety, włącznie z nakazem poprawnego pisania. Administracja zastrzega sobie prawo do interwencji także w przypadku, gdy komunikacja ma miejsce poza oficjalnymi kanałami forum (w szczególności: prywatnie oraz na nieoficjalnych serwerach Discorda), ale ma związek z jego sprawami.
6. Zakazane jest używanie wulgaryzmów (w formie zarówno polskiej, jak i obcojęzycznej), rozpowszechnianie treści niecenzuralnych oraz powszechnie uznawanych za obraźliwie, treści dyskryminujących z jakiegokolwiek powodu (np. ze względu na płeć, orientację seksualną, pochodzenie, poglądy) oraz treści sprzecznych z prawem panującym w Polsce.
7. Zakazane jest umieszczanie na stronie floodów, warezów oraz spamów. Nadużywanie funkcji pingowania uznawane jest za spam.
8. Jedynym sposobem reklamy własnej strony na forum SWS jest użycie działów do tego wyznaczonych (Wymiana Bannerami). Wysyłanie reklam na PW bez zgody użytkownika jest zabronione.
II KONTO
1. Nick gracza musi być taki sam, jak imię jego postaci. Nie może zawierać treści niecenzuralnych i błędów. Jeśli w chwili rejestracji decyzja nie została jeszcze podjęta, można użyć dowolnego nicku, który nie łamie zasad forum – ten zostanie zmieniony po dołączeniu postaci do stada.
2. Każda nowa postać potrzebuje osobnego konta – wyjątkiem jest założenie nowej postaci na koncie z 20 postami (lub mniej) na liczniku. Zwierzęcy kompani nie mają osobnych kont.
3. Avatar musi być wizerunkiem postaci, niedozwolone jest umieszczanie na nim innych treści. Na wykorzystanie grafiki należy mieć też zgodę autora.
4. Każde konto posiadające aktywną fabularnie i mechanicznie postać winno mieć w profilu link do Karty Postaci w polu oznaczonym "Karta Postaci". Pole "Rasa" musi mieć wpisany gatunek smoka (dla skrajnych obie połówki).
5. Długość podpisu nie może przekraczać 450 pikseli wysokości (w limit wysokości nie wlicza się tekst ukryty pod bbcode "spoiler").
Konta aktywnych fabularnie i mechanicznie postaci muszą mieć w podpisie następujące elementy (jeśli dotyczą):
– atuty i ich mechaniczne aspekty;
– dane o kompanach – link do Karty Kompana, statystyki, atrybuty, umiejętności, atuty oraz jego typ (w przypadku żywiołaków również forma i żywioł).
Wskazane elementy nie mogą być ukryte w spoilerze, a wielkość czcionki musi wynosić minimum 80. Typ czcionki musi być czytelny.
6. Istnieje możliwość ponownego użycia starych designów lub imion dla nowej postaci poza zastrzeżeniami wymienionymi poniżej:
– nowa postać nie może być tą samą osobą ani reinkarnacją postaci, której imię / wygląd jest powielany;
– nowa postać może dostać ten sam wygląd lub to samo imię, ale nigdy nie jedno i drugie;
– wyjątkowo unikalny wygląd powinien zostać wyjaśniony więzami krwi nowej postaci z dawną postacią.
7. Za zgodą pierwotnego właściciela, postać można przekazać innej osobie wraz z jej kontem i designem. Od momentu przekazania poprzedni gracz nie ma wpływu na dalsze losy postaci, konta oraz designu.
III MULTIKONTA
1. Rangę Przywódcy, Zastępcy, Uzdrowiciela i Samotnika można posiadać tylko na jednej żyjącej postaci (po jednej postaci na każdą rangę, nie licząc Przywódcy/Zastępcy – jedna postać na obydwie). W przypadku jednoczesnego posiadania Samotnika i postaci wygnanej ze stada jeden ze smoków musi dołączyć do stada w ciągu 5 tygodni.
2. Można prowadzić fabułę ze swoimi multikontami w celu nauki umiejętności, ale nie należy przekazywać w ten sposób poufnych informacji fabularnych między postaciami. Za interakcje z multikontami nie przysługują mechaniczne zyski (osiągnięcia, punkty rangowe itd.).
3. Zakładanie multikont jest możliwe po osiągnięciu przez użytkownika pewnych wymagań:
– druga postać: posiadanie Starej Duszy/staż 3 miesięcy lub spełnione wymagania na dorosłą rangę na pierwszej postaci (dla osób nieposiadających Starej Duszy);
– trzecia postać: osiągnięcie dorosłej rangi na jednej z obecnie aktywnych postaci;
– czwarta postać: osiągnięcie dorosłej rangi na dwóch z obecnie aktywnych postaci.
IV MODERACJA & RANGI LIMITOWANE
1. Na każde stado przypada 1 Junior Admin i 1-2 Moderatorów. Przywódca i Zastępca nie muszą pełnić tych funkcji, ale jeśli chcą, mają do nich pierwszeństwo. Jeśli role nie zostaną zajęte (albo opiekunowie wyraźnie zaniedbają swoje obowiązki), Administracja przekaże uprawnienia chętnym graczom z tego samego stada.
2. Każda postać może pełnić urząd Przywódcy stada przez maksymalnie 16 miesięcy (70 księżyców), niezależnie od zgłoszonych w tym czasie nieobecności lub zmian w wieku przy użyciu nagród. Istnieje możliwość wydłużenia kadencji o maksymalnie 2 miesiące (8 księżyców) za zgodą większości stada.
3. Postać osoby pełniącej funkcję Administratora nie może być mianowana Przywódcą Stada (wyjąwszy sytuacje wyjątkowe).
4. Aspiracja na Uzdrowiciela liczy się od momentu zgłoszenia jej w odpowiednim temacie i ma ona priorytet nad ustaleniami poza forum. Przywódca winien kierować się kolejnością aspiracji, lecz możliwe są odstępstwa od tej reguły.
5. Niedozwolone jest płacenie walutą fabularną (czyli taką używaną przez postaci) za rzeczy niezwiązane z fabułą. Wyjątkiem są wymiany/zakupy nagród z loterii świątecznej.
6. W celu przekazania przedmiotów postaci z innego stada: najpierw piszemy w Powiadomieniach swojego stada o odjęcie przedmiotów, a potem w Powiadomieniach drugiego piszemy informację o przekazaniu tychże przedmiotów wraz z linkiem do pierwszego powiadomienia.
7. Na forum może być maksymalnie 5 postaci o randze Samotnik. Nadmiarowe smoki mają 5 tyg na dołączenie do któregoś ze stad – inaczej zostaną wygnane (KP przeniesione do zmarłych). Limit dotyczy tylko "rdzennych" samotników, czyli postaci, które nigdy nie należały do żadnego stada. Postacie, które opuściły stado lub zostały z niego wyrzucone, nie wliczają się do limitu.
8. Osoby pełniące rolę Moderatora, Junior Admina lub Mistrza Gry zobowiązane są do kolorowania swoich postów funkcyjnych. W przypadku kolorowania również postów fabularnych lub pełnienia kilku funkcji mechanicznych naraz wszystkie używane kolory muszą mocno się od siebie różnić. Administracja może poprosić o dostosowanie używanych kolorów.
V ROZGRYWKA FABULARNA
1. Zasady nazywania postaci:
Pisklę, Samotnik, Kompan
Adept
Dorosły
Starszy
Zmiany imienia
Wszystkie imiona muszą pasować do klimatu forum i być poprawne pod względem zasad języka polskiego. Kilka dodatkowych regulacji:Adept
Dorosły
Starszy
Zmiany imienia
Pisklę, Samotnik i zwierzęcy kompan mają zawsze imię jednoczłonowe.
Adept i Kleryk mają zawsze imię dwuczłonowe: pierwszy człon to przymiotnik (np. Biała), a drugi człon na ogół wybiera się według płci – Łuska (samica) lub Kolec (samiec).
Dorosły smok (Wojownik, Czarodziej, Łowca, Uzdrowiciel, Piastun) zazwyczaj ma imię dwuczłonowe, ale dozwolone są jednoczłonowe imiona pochodzące z fuzji dwóch wyrazów (np. Fioletowooka).
Uwaga! Człony Słońce, Ziemia i Mgły mogą się znaleźć tylko w imionach przywódców, a Gwiazda w imieniu proroka.
Uwaga! Człony Słońce, Ziemia i Mgły mogą się znaleźć tylko w imionach przywódców, a Gwiazda w imieniu proroka.
Starszy smok jako jedyny może przyjąć imię trójczłonowe z przyimkiem (np. Kropla na Liściu, Blask w Ciemności).
Imię smoka można zmienić po awansie na rangę Zastępcy, Przywódcy i Starszego lub Proroka, a także po odejściu ze stada – obowiązują wtedy takie same zasady, co w przypadku wcześniejszego imienia postaci. Ze zmiany imienia nie można się rozmyślić (z wyjątkami podanymi poniżej).
Smok, który rezygnuje z rangi Zastępcy lub Przywódcy na rzecz jednej z pięciu dorosłych rang, musi wrócić do dowolnego ze swoich wcześniejszych dorosłych imion.
Przywódca, który rezygnuje z władzy w momencie przejścia do Starszyzny, może zatrzymać swoje przywódcze imię – jednak z szacunku do nowego Przywódcy nie powinno się tego robić z imionami zawierającymi nazwy stad.
Smok, który zmienia stado, może wybrać nowe imię, lecz wtedy nie przysługuje mu zmiana imienia po dołączeniu do Starszyzny.
Smok, który rezygnuje z rangi Zastępcy lub Przywódcy na rzecz jednej z pięciu dorosłych rang, musi wrócić do dowolnego ze swoich wcześniejszych dorosłych imion.
Przywódca, który rezygnuje z władzy w momencie przejścia do Starszyzny, może zatrzymać swoje przywódcze imię – jednak z szacunku do nowego Przywódcy nie powinno się tego robić z imionami zawierającymi nazwy stad.
Smok, który zmienia stado, może wybrać nowe imię, lecz wtedy nie przysługuje mu zmiana imienia po dołączeniu do Starszyzny.
– nie mogą być słowami angielskimi, ani ich polskim zapisem fonetycznym,
– nie mogą być nazwami współcześnie istniejących kontynentów, państw, regionów i miejscowości,
– nie mogą być złączonym w jedno słowo ludzkim imieniem i nazwiskiem, szczególnie jeśli odnosi się do konkretnych prawdziwych osób,
– nie mogą być wulgarne ani kontrowersyjne politycznie,
– nie mogą być słowami zbyt charakterystycznymi dla języka współczesnego (np. określenia naukowe, ściśle związane ze współczesnym zawodem, wymagające posiadania współczesnej wiedzy).
W przypadku wątpliwości, czy dane imię spełnia zasady, decydujący głos należy do Administracji – w takim przypadku należy o to zapytać przed ogłoszeniem go na fabule.
2. Podczas formatowania tekstu w treści fabularnej postu niedozwolone jest: zmniejszanie i zwiększanie czcionki (dozwolone pojedyncze słowa), używanie zbyt jaskrawego/ciemnego koloru oraz emotikon. Dialogi powinny być rozpoczynane od myślników, pauz albo tyld.
3. Posty fabularne powinny zawierać co najmniej trzy rozbudowane zdania, opisujące czynności, myśli czy uczucia odgrywanej postaci. Nie tyczy się to postów w subforum na wiadomości mentalne.
4. Na forum działa multilokacja, czyli możliwość uczestnictwa w kilku wątkach fabularnych naraz. Nie ma ograniczeń na liczbę wątków, ale zaleca się dbanie o chronologię wydarzeń – w szczególności powinno się unikać zakładania nowych fabuł, gdy przyszłość postaci jest niejasna. Ewentualne spory co do chronologii i logiki wydarzeń będą rozstrzygane przez Administrację.
5. Posty fabularne szczegółowo opisujące okrucieństwo, intymne spotkania lub inne treści postrzegane za nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich należy umieścić w tagu SPOILER i odpowiednio zatytułować, aby czytelnik wiedział co kryje się pod ukrytą treścią.
6. Nie można prowadzić wątków erotycznych z graczami niepełnoletnimi – zarówno publicznie na forum, jak i przez pw.
7. Wiedza użytkownika nie jest równa wiedzy postaci. Smok nie może posiadać wiadomości o rzeczach, których nie był świadkiem/o których mu nie opowiedziano. Dopuszcza się ustalenie takiej wiedzy "off-screen" (poza fabułą), ale tylko pod warunkiem, że z fabuły oraz relacji postaci wprost wynika, iż byłaby przekazana.
8. Niedozwolone jest decydowanie o działaniach drugiej postaci, chyba że jej gracz wyraził na to zgodę. Możliwe jest niezapowiedziane dołączanie do wątków prowadzonych przez innych graczy, lecz w przypadku konfliktów i działań antagonistycznych, rozgrywkę nadzoruje Mistrz Gry/Administrator.
9. Wiadomości mentalne kierowane do całych Stad muszą znaleźć się w specjalnym dziale jako posty, by informacja została uznana za oficjalnie przekazaną.
10. Rany i choroby nabyte przez postać w temacie mechanicznym muszą być leczone w tymże temacie. Przytomny smok może zmienić temat, ale oznacza to ponowne sprawdzanie stanu zdrowia w temacie polowania.
11. Pozostałe zasady obowiązujące smoki w fabule znajdują się w temacie Prawa Smoków.
VI WIEK I ŚMIERĆ POSTACI
1. Pełniąc rolę Przywódcy/Zastępcy/Uzdrowiciela, należy wykazywać rozsądną aktywność userską i fabularną. Zgłoszenie nieobecności na czas nieokreślony lub na okres dłuższy niż trzy tygodnie oznacza automatyczną rezygnację z funkcji. Przywódca/Zastępca/Uzdrowiciel ma obowiązek uprzedzić o każdej nieobecności przekraczającej 2 dni (wyłączając nagłe przypadki) i wyznaczyć kogoś, kto tym czasie przejmie jego obowiązki.
Przypadki osób, których aktywność jest niewystarczająca (w szczególności: prowadzi do znacznych opóźnień istotnych wydarzeń fabularnych i/lub znacznie utrudnia innym graczom korzystanie z mechaniki forum), będą rozpatrywane przez Administrację indywidualnie.
2. Nieobecności powyżej 1 tygodnia gracz musi składać osobiście w odpowiednim temacie, inaczej nie zostaną one uznane. Możliwe są wyjątki po konsultacji z Administracją.
3. Każdy gracz biorąc nieobecność trwającą dłużej niż 3 tygodnie musi określić co dokładnie się dzieje z jego postacią w momencie jej zgłoszenia (wyprawa za granicę albo zapadnięcie w smoczy sen). W przeciwnym razie smok zostanie uznany za zaginionego.
4. Sześć tygodni nieaktywności bez zgłoszonej nieobecności oznacza automatyczną śmierć postaci. Za nieaktywność uważa się brak jakiegokolwiek postu napisanego z perspektywy postaci. W przypadku powrotu ze zgłoszonej nieobecności dłuższej niż sześć tygodni, użytkownik ma tydzień na napisanie posta/zgłoszenie nowej nieobecności.
5. Na wypadek śmierci lub odejścia postaci, gracz ma prawo poprosić Przywódcę i Zastępcę stada, w którym przebywał, o przekazanie przedmiotów posiadanych w momencie śmierci wyznaczonemu smokowi. Instrukcje można spisać w formie Testamentu z wyprzedzeniem. Spadkobierca musi być znany fabularnie umierającej postaci.
W przypadku śmierci bez Testamentu lub zapadnięcia wyroku Zdrady stada, spadek przedmiotów mechanicznych po zmarłym/wygnanym smoku zostaje w całości przejęty do Skarbca stada macierzystego, do rozdysponowania przez Przywódcę wedle jego uznania.
Przedmioty fabularne nierozdane przez ich właściciela nie są przechodnie do skarbca/innych osób.
6. Po śmierci lub odejściu którejkolwiek z postaci gracza, musi on odczekać 2 dni (48h) przed założeniem nowej Karty Postaci. Czas liczymy od dnia zgonu smoka, a nie daty ostatniego postu fabularnego. Zasada nie obowiązuje, jeżeli postać umarła ze względu na starość (z rzutu wyszła jej śmierć).
7. Po konsultacji z administracją możliwe jest cofnięcie wieku postaci do startowego, jeżeli spełnia wszystkie poniższe warunki:
– przychodzi z zewnątrz
– fabuła na granicy jest jej jedyną aktywną fabułą
– nie wykorzystała żadnych rzeczy z tytułu wieku naliczonego w tym czasie (np. odpalenie atutów)
– nie podjęła się żadnych aktywności mechanicznych
VII WYKROCZENIA
1. W przypadku łamania regulaminu i zaburzania porządku forum, administracja może stosować: upomnienia słowne, wyciszenia czasowe lub stałe na serwerach Discord dedykowanych forum, zakazy pełnienia konkretnych funkcji (Mistrz Gry, Mistrz Fabuły, Moderator, Przywódca itp.) oraz permanentne bany. Administracja zobowiązuje się do udzielenia stosownego wyjaśnienia, dlaczego gracz otrzymał daną karę.
2. W sprawach nieujętych w regulaminie decydujący głos należy do Administracji. W szczególności dotyczy to spraw związanych z rozstrzyganiem konfliktów.
NETYKIETA
Ostatnia aktualizacja Regulaminu – 12.11.2025














