Ateral w milczeniu wysłuchał kolejnych pytań. Nie było ich wiele, a przecież zazwyczaj młode smoki wprost zasypywały go swoimi pytaniami i wątpliwościami. Nic w jego postawie nie wskazywało na to, czy sytuacja taka podoba mu się czy też wręcz odwrotnie.
– Smok może mieć jednego kompana. Zdarzają się jednak przypadki, ze bogowie zezwalają na posiadanie drugiego kompana... Ale tylko wtedy może to być więcej niż jeden kompan. Co do zakładania więzi może ci to opowiedzieć każdy smok, który posiada kompana, jak również Nauczyciel – powiedział do cienistej.
– Smok może dożyc maksymalnie sto pięć księżyców. Potem umiera. Co do bariery myślę, że będzie to już jakieś sześć smoczych pokoleń temu. Powiedzmy jakieś pięćset, sześćset księżyców – odpowiedział Zaciekłemu Kolcowi. Smoki nie miały kalendarza, lata były umowne. Jego odpowiedź była jednak tak precyzyjna, jak mogła być.
– Niektóre rasy rozumne traktują smoki przyjaźnie, inne wrogo. Krasnoludy na przykład nie przepadają za smokami, orkowie się ich boją, ale jednocześnie bardzo lubią smocze mięso. Entowie mogą być przyjaźnie nastawieni, dopóki ktoś nie niszczy drzew. Wszystko zależy jednak od nastawienia nie tylko danego plemienia, ale również samego smoka – odpowiedział ognistemu smokowi.
– Prorok to smok, którego wybraliśmy my, bogowie, aby był naszym głosem wśród was. To posłaniec, który ma przekazywać naszą wolę, pilnować przestrzegania smoczych praw, a także wspierać was radą. Obecny Prorok, Oprawca Gwiazd został wybrany również z innego powodu, ale tego możecie dowiedzieć się sami – zwrócił się z kolei do Obsydianowego Kolca. Wybranek Viliara miał jeszcze jedno zadanie, chociaż czy różniło się ono tak bardzo od zadań pozostałych proroków? Raczej nie.
– Tylko niektóre zwierzęta mogą zostać kompanem smoka. Nie wszystkie mają do tego predyspozycje. Więź można nałożyć tylko istocie innego gatunku, więc niemożliwe jest założenie jej smokowi. Taka próba nie byłaby niebezpieczna. Nic by się po prostu nie stało – przeniósł wzrok na Północną Łuskę, odpowiadając na jej pytania.
– Na ostatnie pytania mogę odpowiedzieć jednocześnie – powiedział, patrząc na Lwa oraz Południową Łuskę.
– Po śmierci dusza smoka nie znika. Wiele z nich udaje się właśnie do gwiazd, by tam, z góry obserwować losy swoich potomków. Czasem wracają na ziemie w nowym ciele, nie pamiętając jednak poprzedniego życia. Inne nie wracają nigdy. Wasi przodkowie mogą zatem obserwować was jako gwiazdy, nigdy jednak nie znikną zupełnie – powiedział, rozglądając się po młodych smokach.
– Więcej rzeczy możecie dowiedzieć się również sami. To koniec naszego spotkania – oznajmił. Młodzi nie zauważyli, kiedy zniknął. W jednej chwili tu był, w następnej już nie. Wygląda na to, że z ośmiu pytań zrobiło się nieco mniej.
Za aktywny udział w spotkaniu następujące nagrody otrzymują:
Śmiały Kolec – 2 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Aroganckie Piękno – 3 PU do rozdania w raportach LUB Wiedza poziom IV i 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Zaciekły Kolec – 1 poziom Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Obsydianowy Kolec – 3 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Północna Łuska – 2 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Południowa Łuska – 2 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Lew – 2 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Rwący Wicher – 1 poziom Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 8/4 mięsa
Strzegący Kolec – 2 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 10/4 mięsa
Mistyczna Łuska – 2 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 8/4 mięsa
Swarliwa Łuska – 2 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 10/4 mięsa
Gratulacje.
Przyznane PU mogą posłużyć do zdobycia maksymalnie III poziomu wybranej umiejętności!
Licznik słów: 634