A: S: 2| W: 5| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: Pł,L,Prs,O,Kż,Śl,A,W: 1 | B,Skr,MP,MA: 2 | MO: 3
Atuty: Ostry Wzrok, Szczęściarz, Zaklinacz, Opiekun, Uzdolniony, Zdrów jak ryba
Gdyby miał jakiś miękki kamień to ryłby w nim, spisując całą historię Neiry. Realia jednak były takie, że co najwyżej mógł próbować naskrobać coś w lodzie pod łapami, ale jaki był tego sens, skoro cała opowieść rozpłynie się przy gorętszym słońcu? Nie pozostało mu zatem nic innego jak przekrzywić łeb na bok w zaciekawieniu oraz chłonąć każde słowo.
Daleka północ, Heimer... Czy też Heimr. Zimne miejsce (hm, szkoda, że nie miał futra), księż... Że co?
– Czy "księżniczka" pochodzi od słowa "księżyc"? Znaczy, że ktoś z Twoich rodziców to księżyc? – zapytał jak na jakimś przesłuchaniu, mrużąc trochę oczy w niedowierzaniu. Być dzieckiem czegoś tak dużego... Z drugiej strony, czyż na enty nie mówiono dzieci natury czyli ziemi? Czy w takim razie smoki, a przynajmniej w przypadku Neiry, pochodzą z góry, z księżyca? To by tłumaczyło konieczność posiadania skrzydeł. Właściwie, nigdy nie próbował wzlecieć tak wysoko, nawet z ciekawości, ponieważ nie przepadał za lataniem. Kiedyś spróbuje.
Och, jaki fajny liść... Trochę taki inny... Czyli tak pewnie widziała świat Uciecha. Musiało to być strasznie dziwne, gdy ktoś mówił "patrz, jakie piękne błękitne niebo!", a nie było się w stanie zobaczyć tego samego obrazu jak inny smok. Miało to też pewnie inne wady, nie tylko estetyczne.
– Więc w tym całym Heimrze wydalono Cię, znaczy, oddelegowano na nieznane ziemie z powodu tej... dysfunkcji? To trochę... Okrutne – powiedział ze współczuciem w głosie. Co stado to inna tradycja i kultura, a co dopiero w obcej krainie. Ciekawe jak tam było.
– Dla mnie to tylko imię. Nie przykładam do niego za dużej uwagi, jedynie pozwala łatwiej kogoś, no nie wiem, zawołać, a bez różnicy dla mnie czy on chce się nazywać Wielką Górą czy Niszczycielem Saren – stwierdził wzruszając barkami. – Chyba za późno na zmianę imienia, a przynajmniej musiałbym zapytać Przywódczyni. Z resztą, jak Niebo to nie imię? A Uciecha Mrozu to imię? Jak Mróz może się cieszyć! Albo to Neira. Co to znaczy? – zapytał, niemal prychając z oburzenia. Wymyślić, lepsze, tez mi coś!w – I jak Ty byś mnie nazwała, hm? – spytał. Chciał jeszcze skomentować sprawę "prestiżu" przez posiadanie lisa, ale wtedy zaczęło się zamieszanie.
KRA! Na piszczenie futrzastego zwierzaka Brodacz nie miał innej odpowiedzi. Pomyślałby ktoś, że za czasów życia w lesie to on bałby się tego lisa, a tu proszę, jest na odwrót. Jednak trzymanie się z tymi przerośniętymi jaszczurkami ma swoje plusy. Kruk cały czas podążał za ofiarą, złośliwie dziobiąc ją z ciekawości, ale była to całkowicie bezpieczna zabawa! No, przynajmniej w jego przekonaniu.
Nagle poczuł szarpnięcie za więź łączącą go ze smokiem, jakby coś ciągnęło go w drugą stronę, więc spojrzał się tam i wyłapał ostre spojrzenie Poranka mówiące "jeszcze chwila i będziesz pieczonym kurczakiem". Chwilę siłowali się na spojrzenie, w końcu jednak Brodacz ustąpił, więc Gwieździsty tylko spojrzał przepraszająco na Neirę i wrócił do rozmowy. Przekaz był jasny, nie ruszać futrzaka. Co nie znaczyło, że nie można było nad nim latać i go obserwować, co też właśnie czynił czarnopióry, tym razem nie zniżając swojego lotu do ziemi. Ot, wisiał sobie w powietrzu, przecież nikt mu nie zabroni, prawda?
Licznik słów: 514
Atuty
– Ostry wzrok: dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na wzroku (kamienie szlachetne)
– Szczęściarz: 1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie (27.06)
– Zaklinacz: stałe -1 ST do rzutów na obronę magiczną
– Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów. Kompani mają +1 turę na polowaniu
– Zdrów jak ryba: całkowita odporność na choroby
Kompani
KK – Brodacz (kruk)
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2
A, O, Kż: 1 | L, Skr, Śl: 2
-Nieugiety (mdlejąc, kompan może wykonać ostatnią akcję, a przeciwnik ma do swojej +4 ST)
-Przyjaciel natury: drapieżniki nie atakują kompana jako pierwsze
KK – Łuskacz (żywiołak ognia, legwan)
S: 1| W: 2| Z: 2| M: 2| P: 3| A: 1
B,MP,MA,MO,Śl,Kż: 1 | Skr, Śl: 2
-Nieugiety (mdlejąc, kompan może wykonać ostatnią akcję, a przeciwnik ma do swojej +4 ST)
KK (niemechaniczny) – Włochatek (gigantyczny pająk)
KK (niemechaniczny) – Rogatek (kozioł)