
"Nie wyleczy się chorego, który nie wierzy w swoją chorobę."
Smoki do wieku 12 księżyców nigdy nie chorują! Pozostałe smoki, bez względu na wiek, są tak samo podatne na różne schorzenia, ale im smok młodszy, tym łatwiej jest go wyleczyć. Ważne jest także to, by po zachorowaniu smok jak najszybciej udał się do uzdrowiciela, bowiem nieleczona choroba osiąga kolejne, cięższe stadium, za wyleczenie którego smok nie otrzymuje Punktu Leczenia. Niektóre z chorób, zbyt długo nieleczone, mogą skończyć się śmiercią smoka!
- OŁTARZ WYNIESIONYCH
Rany: –
Choroby: Odporność (Kryształ Mentora); migrena (niezdolność do używania magii)
Kalectwa: +1st do akcji magicznych [uraz łba]
Atuty: Regeneracja;
Bonusy rasowe: –
CZARCI POMIOT
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: trzy pary łap (zbite bonusem) + gigantyzm [6/4 mięsa potrzebne do osiągnięcia sytości]
Atuty: Wiecznie młody; Zdrów jak ryba;
Bonusy rasowe: odporność na przeziębienia (zapalenie gardła i czarny kaszel)
GWIEZDNY TROPICIEL
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: –
Atuty: Wiecznie Młody;
Bonusy rasowe: –
LŚNIĄCA TOŃ
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: Brak skrzydeł; +1st do akcji fizycznych [brak prawej, przedniej łapy]; +2 ST do Wytrzymałości [niewyleczona grypa żołądkowa]
Atuty: Regeneracja;
Bonusy rasowe: odporność na bóle głowy i migreny
OPOWIASTKA KUGLARZA
Rany: –
Choroby: niewyleczone zapalenie gardła: kalectwo (smok traci możliwość ziania i mówienia) (11.07.2025) (02.08.2025) (02.09.2025)
Kalectwa: –
Atuty: Wiecznie Młody;
Bonusy rasowe: odporność na grzybicę
RYTUAŁ POKOTU
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: –
Atuty: Zdrów jak ryba
Bonusy rasowe: –
PRZYJEMNOŚĆ DOZNAŃ
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: –
Atuty: Wiecznie Młody;
Bonusy rasowe: –
SKAZA GRANATU
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: gigantyzm [5/4 mięsa potrzebne do osiągnięcia sytości]
Atuty: Zdrów jak ryba;
Bonusy rasowe: odporność na przeziębienia (zapalenie gardła i czarny kaszel)
DOMENA TYRANA
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: –
Atuty: Zdrów jak ryba;
Bonusy rasowe: –
PERŁA OCEANU
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: –
Atuty: Zdrów jak ryba;
Bonusy rasowe: –
BUDOWNICZY RUIN
Rany: –
Choroby: Odporność (Kryształ Mentora);
Kalectwa: –
Atuty: Wiecznie młody;
Bonusy rasowe: odporność na grzybicę
WARKOCZ KOMETY
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: –
Atuty: Regeneracja;
Bonusy rasowe: odporność na zapalenie rogówki
TRIADA HEREZJI
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: gigantyzm [5/4 mięsa potrzebne do osiągnięcia sytości]; +1st do akcji fizycznych (niedowład prawej, tylnej łapy)
Atuty: Zdrów jak ryba;
Bonusy rasowe: odporność na grzybicę
WICHROGŁOS
Rany: 2x ciężka [rana magiczna, zmiażdżone mięśnie u nasady ogona, rozerwana skóra, krwawienie, ból], [rana magiczna: rana tłuczona i kłuta lewego barku, krwawienie, silny ból, szok, pęknięcia kości] (25.11.2025)
Choroby: ból głowy (+2 ST do rzutów na magię) (05.10.2025)
Kalectwa: dodatkowa para ślepi: możliwe częstsze bóle głowy i migreny; brak skrzydeł: niezdolność do lotu; gigantyzm [5/4 mięsa potrzebne do osiągnięcia sytości];
Atuty: Zahartowany;
Bonusy rasowe: –
JEDNO SŁOWO
Rany: 1x ciężka [liczne złamania kości dolnej szczęki; obfite krwawienie; ból oraz szok nim wywołany; infekcja]; 1x średnia [rana magiczna na lewym boku; głęboka rana cięta; uszkodzenia trzech żeber – pęknięcia kości; krwawienie; ból; ryzyko infekcji] (23.11.2025)
Choroby: –
Kalectwa: gigantyzm [5/4 mięsa potrzebne do osiągnięcia sytości]; do 31 grudnia nie może pływać, a kontakt z morską wodą powoduje nerwicę
Atuty: Wiecznie Młody;
Bonusy rasowe: –
OBLICZE PARSZYWE
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: +1 st do akcji fiz (niedowład prawej, przedniej łapy)
Atuty: Regeneracja;
Bonusy rasowe: odporność na grzybicę
NIEME PRZEKLEŃSTWO
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: –
Atuty: Regeneracja;
Bonusy rasowe: –
FFURED
Rany: –
Choroby: ból brzucha (+1 ST do Wytrzymałości) (02.09.2025)
Kalectwa: karłowatość I stopnia [+1 ST do siły, +2 ST do wytrzymałości, płodność od 30 księżyca]
Atuty: –
Bonusy rasowe: –
HEMERA
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: gigantyzm [5/4 mięsa potrzebne do osiągnięcia sytości]
Atuty: –
Bonusy rasowe: –
ZGASZONA POŚWIATA
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: –
Atuty: Stalowy Żołądek;
Bonusy rasowe: –
AURA NOCY
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: gigantyzm [5/4 mięsa potrzebne do osiągnięcia sytości]; niezdolność korzystania z prawej przedniej łapy (całkowity paraliż)
Atuty: Zdrów jak ryba;
Bonusy rasowe: odporność na przeziębienia (zapalenie gardła i czarny kaszel)
POJĘTNY KOLEC
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: –
Atuty: Zdrów jak Ryba;
Bonusy rasowe: –
HYEKENO
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: gigantyzm [5/4 mięsa potrzebne do osiągnięcia sytości];
Atuty: Stalowy Żołądek;
Bonusy rasowe: –
ROZMARZONA ŁUSKA
Rany: Zdrów jak ryba;
Choroby: –
Kalectwa: do 31 grudnia oparzenia powodują ranę o poziom większą (lekka staje się średnią, średnia ciężką itd.)
Atuty: –
Bonusy rasowe: odporność na przeziębienia (zapalenie gardła i czarny kaszel)
BAJARZ
Rany: –
Choroby: –
Kalectwa: gigantyzm [5/4 mięsa potrzebne do osiągnięcia sytości];
Atuty: –
Bonusy rasowe: odporność na bóle głowy i migreny (przystosowanie do zmian ciśnienia w głębinach);
KODOWANIE













