A: S: 5| W: 3| Z: 2| M: 2| P: 3| A: 5
U: W,B,Pł,MP,MA,MO,Skr,Śl,Kż: 1 |L,Prs,O: 2 |A: 3
Atuty: Wiecznie młody, Boski ulubieniec, Oddech Wiary, Nieugięty, Magiczny śpiew, Uzdolniony
– Tam zasiada dwójka piskląt Nimfy Wodnej: Bóg Wojny Viliar i Bogini Rzemiosła Valanyan. Ich domeny jeszcze długo nie będą ci bliskie, gdyż masz wiele nauki przed sobą i przygotowań do pierwszej ceremonii. Jeszcze dalej jest tobie patronat Kaltarela, Boga Zimy i Starszyzny. To jest jego piedestał.
Wskazał na kamienne podniesienie, przy którym siedzieli. Było puste i brakowało na nim pomnika.
– Nawet gdy któregoś z bogów nie ma tutaj ciałem, wysłucha twojej modlitwy zaniesionej przed jego piedestałem. Kaltarel, zdaję mi się, spędza swój czas na wędrówce i dbaniu o Warsztat, którego jest twórcą. Kiedyś się tam wybierzemy i pokażę ci jak można się czegoś nauczyć, bez uczenia. A to tylko jeden z wielu cudów, które bogowie czynią dla nas w tej krainie.
Magiczny księżyc okazał się być mięciutki w dotyku, jak pluszowa piłeczka. Gdyby zaś Helsheir spróbowała nacisnąć go mocniej, bądź nadziać pazurem, prysnął by jak mydlana bańka, pozostawiając po sobie jedynie migoczącą mgiełkę.
– He he, ten dar posiada każdy smok, nawet daleko daleko stąd. To dar Naranlei: Maddara. Ty też nauczysz się z niej korzystać i przelewać w rzeczywistość cokolwiek tylko sobie wyobrazisz. Czyż to nie cudowna moc?
Podszedł za córką pod pomnik Sennah, przyglądając się zmiennemu obliczu bogini. Sięgnął pamięcią wstecz, by przypomnieć sobie miejsce, które opisała Helsheir.
– Tam gdzie nasza rzeka wypływa z lasu, hmm? Myślę, że to bardzo urokliwe miejsce. Idąc wzdłuż Tdary, nagle las się rozrzedza, a z zielonej drzewnej paszczy woda wypływa na rozległą, otwarta równinę. Na horyzoncie zaś widać przed nami wysoką Błękitną Skałę, za która ukrywa się wyspa i Skalny Gigant. Sam nie wybrałbym lepszego miejsca, he he.
Poprawił grzywę córki, która lekko się zmierzwiła.
– To jak, Helsheir, czy chcesz pomodlić się do Sennah i zaprosić ją do nas? – Fioletowooki mruknął zachęcająco, samemu będąc gotów pomóc małej. Wszak co dwa głosy to nie jeden.
Helsheir
Licznik słów: 308
> wygląd < > theme <
Boski Ulubieniec: darmowe błogosławieństwo na zwiad
Oddech Wiary: dodatkowa kość do biegu, ataku i obrony; w przypadku niepowodzenia – rana ciężka. Negatywny efekt nie uruchamia się podczas obrony Wolnych Stad ani w sytuacji zagrożenia życia proroków
– w walce o czempionat Viliara atut działa jak zwykła Adrenalina;
– smok może poprosić o wyłączenie atutu w dowolnej sytuacji;
– za obronę Wolnych Stad uznaje się też walki na misjach zwiadowczych (np. ratunkowych);
– za zagrożenie życia uznaje się walki bez ograniczeń gdzie przeciwnik ma kości na zadanie rany śmiertelnej oraz wszystkie sytuacje, gdzie ktoś atakuje proroków bez ich zgody, niezależnie od posiadanych kości.
Nieugięty: mdlejąc, smok może wykonać ostatnią akcję, a przeciwnik ma do swojej +4 ST
Magiczny Śpiew: raz na pojedynek/polowanie i wyprawę/2 razy na polowanie łowcy, odejmuje 3 sukcesy przeciwnika
Boreas (kobold T2)
A: S: 1| W: 1| Z: 1| M: 1| P: 1| A: 2
U: B,A,O,Skr,Śl: 1
Euros (kobold T2)
A: S: 1| W: 1| Z: 1| M: 1| P: 1| A: 2
U: B,A,O,Skr,Śl: 1
Notus (kobold)
Zefir (kobold)