A: S: 3| W: 3| Z: 4| M: 4| P: 3| A: 1
U: A,O,Kż,M,MA,MO,B,L,Pł,W,Skr,Śl:1|MP,Lcz:3
Atuty: Kruszyna; Szczęściarz; Niesprawiedliwy; Wybraniec Bogów; Utalentowany
– Zmiana imienia to bardzo stara tradycja, stworzona wiele księżyców zanim przyszedłem na świat. Tradycje są tym, co nadaje tożsamość naszemu stadu. Dla smoków które znają cię od pisklęcia zawsze będziesz Loremem, zaś reszta będzie posługiwała się twoim nowym imieniem by okazać ci należny szacunek i uznanie osiągnięcia. Moje, na ten przykład brzmiało Obsydianowy Kolec. Gdy zyskasz dorosłą rangę ponownie zmienisz imię, nieograniczone przez Kolca. Stąd wziął się Czarny Konsyliarz. Zaś co do maddary pokażę ci ją gdy opowiem o bogach, by się nie powtarzać o jej patronce. Usiądź wygodnie, opowieść będzie długa – polecił, samemu przysiadając wygodniej na zadzie. W swoim życiu miał okazję zaledwie dwa razy opowiadać o panteonie, za każdym razem robił to na pytanie ucznia który okazywał się później otwarty na świat i zdolny. Ciekawe co wyrośnie z tego nieustraszonego wywerna?
– Bogowie to istoty poza pojmowaniem naszych smoczych umysłów. Nikt nie wie jakimi celami się kierują, ani czy zostali stworzeni w swojej obecnej postaci, czy może były to kiedyś smoki tak potężne że wyrwały się z kręgu narodzin i śmierci. Czasem, choć bardzo rzadko decydują się wtrącić w nasze życia. Gdy byłem niewiele starszy od ciebie, Ateral, przybrał postać potężnego smoka o białej łusce i oczach czarnych niczym obsydian. Zwołał pisklęta i młodych adeptów na spotkanie na Skałach Pokoju i tam uczył nas o historii, zwierzętach, roślinach, porach roku i wielu innych rzeczach. Znajdowaliśmy się wtedy wszyscy pod jego ochroną. Nikomu nie stała się krzywda w drodze na spotkanie ani w drodze powrotnej, choć była daleka i trudna. Z tego co mi wiadomo, takie spotkania są organizowane regularnie co kilkanaście księżyców więc na pewno będziesz uczestniczył w jednym z nich, o ile wyrazisz chęć przyjścia – wspomniał niezwykłe, mistyczne przeżycie, które nie tylko napełniło jego umysł wiedzą, ale też w cudowny sposób przekazało do mięśni pamięć ruchową niezbędną do latania i tropienia zwierzyny.
– W skład naszego panteonu wchodzi dwanaście bóstw. Pierwszy z nich, Immanor, jest stwórcą naszego gatunku. To potężny złoty smok o wszystkowidzących błękitnych ślepiach. Tak jak Buchający Płomień jest przywódcą Ognia, tak złotołuski przewodzi bogom. Patronuje wytrzymałości i stadu Życia, naszym wschodnim sąsiadom – zrobił krótką pauzę na wzięcie oddechu. Pierś uniosła się miarowo.
– Naranlea o której usłyszałeś wcześniej to fioletowołuska bogini o srebrnych ślepiach. Patronka magii i córka Immanora. To właśnie ona stworzyła Barierę w obrębie której żyją Wolne Stada. Ona jako pierwsza odkryła maddarę i przekazała smokom umiejętność posługiwania się nią – kolejna krótka przerwa aby upewnić się czy synek nadąża. Spojrzenie Onyksa spoczęło na moment na oczach pisklęcia. Lecz nie trwało to długo, po chwili podjął przerwany przed chwilą wątek.
– Jej córka, Lahae, smoczyca o ogniście czerwonych łuskach i brązowych oczach jest patronką percepcji, czyli zdolności postrzegania rzeczy za pomocą wzroku, słuchu, węchu i innych zmysłów. Słynie z tego że jeśli komunikuje się ze smokami to nie mówi wprost, a używa zagadek i przepowiedni, które mogą być wieloznacznie interpretowane – uśmiechnął się kącikiem pyska. Czy maluch nadąża za tym potokiem informacji? Wymienił zaledwie ćwierć panteonu. Wziął głębszy wdech, po czym kontynuował.
– Nenya, wiśniowołuska smoczyca o złocistych oczach jest boginią zręczności i siostrą Immanora. Miłuje dobry humor i współzawodnictwo. Czasem wtrąca się w nasze smocze sprawy przez organizację zawodów, w których samce i samice ze wszystkich stad sprawdzają się ze sobą, kto najlepiej lata, tka maddarę, pływa i tak dalej – zaiste, na długo przed wykluciem się czarnołuskiego Nenya zorganizowała szranki w których zmierzyli się przedstawiciele trzech stad. A sam niedawno wziął udział w takich szrankach w których ustąpił tylko Opoce Ziemi. W następnych będzie inaczej, szkolił się właśnie z myślą o kolejnych igrzyskach śmier... znaczy Szrankach Nenyi.
– Następny jest Valanyan, ukochany partner Nenyi. To wielki samiec o czarnych łuskach i błękitnych oczach. Słynie z cierpliwości i wytrwałości w przekazywaniu wiedzy młodszym pokoleniom. Patronuje rzemieślnikom, czyli tym, który wytwarzają przedmioty z dostępnych wszędzie nieobrobionych materiałów takich jak skóry, kamienie, drewno – kolejna pauza podczas której uzdrowiciel na kilka uderzeń serca zatopił się w swoich myślach. Przydałaby mu się torba na zioła gdy wyprawia się wgłąb terenów Ognia. Elfy mogłyby coś takiego wykonać, ale ich obóz zniknął gdy przybył tam w towarzystwie ojca. Dość rozmyślań, pora kontynuować, zwłaszcza że następne bóstwo jest bardzo ważne dla stada.
– Kammanor, potężny fizycznie samiec o granatowych łuskach i czarnych oczach patronuje sile, a także jest bratem Immanora. Jest również patronem Stada Ognia, o którym niegdyś mówiono że to właśnie tutaj rodzili się najwięksi wojownicy – zakończył krótkie przedstawienie duchowego opiekuna swojego stada.
– Uessas, syn Immanora to bóg o srebrnych łuskach. Uwielbia błogie lenistwo, jest pogodny, przyjacielski i powolny jak to leniuch. Patronuje związkom smoków i miłości – nie mógł się powstrzymać od krótkiej pauzy. Nigdy nie czuł czegoś głębszego do żadnej z samic, które poznał, wyjątkiem była spotkana kilka księżyców temu Mistycznooka. Może pora się bardziej ustatkować? Ale z drugiej strony wychowywanie syna w duchu Stada Ognia wystarczająco usadziło go na zadzie.
– Kolejnym bogiem jest Villar, porywczy smok o czerwonych łuskach. Dziwny bóg, miłuje zarówno cierpienie jak i rozkosz. Patronuje niesłusznej wojnie, czyli takiej z bezsensownym celem. Ponadto wiele księżyców temu stworzył na Terenach Wspólnych arenę, na której smoki mogą się zmierzyć z silnymi przeciwnikami by zdobyć chwałę. Mój ojciec regularnie tam walczył i pomimo wypadków oraz ran zdołał dotrzeć niemal na szczyt – oj tak, doskonale pamiętał jak stworzenie zwane demonem wypaliło oczy Buchającego Płomienia. I jak przez kolejnych kilka księżyców chodził wszędzie u jego boku zastępując utracony wzrok. Ale nie będzie opowiadał Loremowi takich rzeczy, jest jeszcze za młody. Poza tym to dawne dzieje i teraz jedynym przeciwnikiem który mu został to obalenie samego Czempiona, Oprawcy Gwiazd.
– Nytba, najmłodsza córka Immanora zrodzona ze związku z nimfą jest przepiękną samicą o srebrzystobiałych łuskach i złotych oczach patronuje aparycji, czyli wyglądowi zewnętrznemu. Ma smukłe ciało i lubi słuchać rozmów o sobie – hm, musiał przyznać że piastunce Cienia niewiele brakowało do boginki. Aroganckie Piękno, córka Kapłanki Cienia słynęła w Wolnych Stadach ze swojej urody.
– Erycal, syn Naranlei jako jedyny nie jest pokryty łuską, a śnieżnobiałym futrem. Posiada błękitne oczy, a spojrzenie lodowate niczym porywisty wicher w środku zimy. Patronuje sztuce uzdrawiania, co czyni go moim patronem. W świątyni znajduje się ołtarz ku jego czci przed którym kalekie smoki składają ogromne ofiary z kamieni szlachetnych w zamian za, na przykład, przywrócenie odciętej łapy czy odzyskanie wzroku – po przedstawieniu swojego duchowego przewodnika zrobił dłuższą przerwę. Tyle informacji w tak krótkim czasie. Miał szczerą nadzieję że samczyk nadążą ze wszystkim. No i zostały jeszcze dwa bóstwa do przedstawienia.
– Thahar, kolejny brat Immanora, jest niskim, grubym samcem o ziemistych łuskach i złotych oczach. Patronuje sztuce polowania i zwierzynie łownej. Można powiedzieć że oddaje się mu cześć za każdym razem gdy upoluje się jakieś biegające mięsko – swoją drogą, za jakiś księżyc czarnołuski będzie musiał udać się na polowanie. Wprawdzie nie jadł tyle co inne smoki, ale ciągle prosił o pomoc łowców, jak by sam nie mógł sobie z tym poradzić. O tak, zdecydowanie przy następnej wyprawie ruszy po mięsko lub owoce!
– Ostatnim z bogów jest wspomniany wcześniej Ateral. Do tego, co opowiedziałem ci wcześniej dodam że jest kruchej budowy i patronuje nie tylko śmierci ale i sprawiedliwości. I tak wygląda nasz smoczy panteon. Oprócz nich są jeszcze różne duszki, czasem pomocne, czasem złośliwe. Przykładem jest Alaleya. Strzeże przyrody i wręcz nienawidzi istot które niepotrzebnie zrywają korę z drzew, dlatego nigdy tego nie rób. Chyba że trudnisz się uzdrawianiem i wiesz do czego służy kora topoli czarnej – odetchnął z ulgą. To już wszystkie bóstwa, półboginki i duszki, które można spotkać bądź pomodlić się w świątyni.
– Zaś co do maddary... – powiedział, skupiając energię w swoim wewnętrznym źródle. Energia popłynęła spokojnym nurtem do wyciągniętej dłoni Onyksa, zaś dwie dłonie nad nią uformowała się z nicości pomarańczowo-żółta kula ognia. Kłębiąca i przeplatająca się, bijąca miłym ciepłem, aczkolwiek zbyt małym by wyrządzić krzywdę. Średnicy czterech łusek, nieprzezroczysta od koncentracji ognia, buchająca na dwie łuski w górę pomarańczowym płomieniem. Roztaczająca wokół zapach siarki i bez smaku gdyż ognia nie da się skosztować bez krzywdy.
– Na razie jesteś zbyt młody. Gdy osiągniesz odpowiedni wiek i twoje kanały energetyczne dostatecznie się rozwiną pokażę ci podstawy tej sztuki.
Licznik słów: 1356
Atuty:
I: Kruszyna – smok uzyskuje status sytość po zjedzeniu 3 jednostek mięsa zamiast 4
II. I: Szcześciarz – w przypadku akcji rozsądzonej niepowodzeniem (lub akcji utrudnionej) atut daje automatyczny 1 sukces. Do użycia w pojedynczej akcji raz na dwa tygodnie w polowaniu/misji lub raz na pojedynek.
III. Niesprawiedliwy – jeśli Uzdrowiciel ma kontakt fizyczny z ofiarą w momencie wykorzystywania atutu, rozprasza go na jedną turę i raz na walkę może go zaatakować bazując na Magii Precyzyjnej i Inteligencji. Dodatkowo raz na miesiąc podczas modlitwy w świątyni otrzymuje dar od swojego patrona.
IV. Wybraniec Bogów – smok ma dodatkowy 1 sukces przy rzutach na dowolnie wybraną przez siebie akcję raz na pojedynek, misję czy polowanie (w polowaniu łowcy raz na dwa tygodnie, uzdrowiciel może używać tego atutu raz na tydzień bez względu na miejsce w fabule, atut tyczy się wtedy obu etapów leczenia)
Utalentowany – smok może wyuczyć się dwóch umiejętności na poziom 3, ale wtedy może mieć tylko jedną umiejętność na poziomie 2
Posiadane przedmioty:
Kamienie: 4x malachit, rubin, ametyst
Pożywienie: 1/4 owoców
Inne: Kryształ szamana, kryształ mentora (naładowany do 1.06), ognisty kamyk (jednorazowo rana średnia), płatek sasanki (jednorazowo kamyk na polowaniu)
Żetony: 1x złoty(15.10)
Pełny awatarKarta Kompana