Ogłoszenia

Tutaj publikowane są ogłoszenia, komunikaty, a także nowości itp.
.

ODPOWIEDZ
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »

OSTATNI POST Z POPRZEDNIEJ STRONY:

Kilka poprawek do systemu polowań:
Co powinien zawierać mój post na polowaniu?
Każdy post powinien zawierać informację gdzie smok obecnie się znajduje (nazwa geograficzna z mapy) oraz co obecnie robi. Jeżeli są to poszukiwania – należy opisać czego szuka smok i jakich zmysłów do tego używa. Postać dysponuje tylko jedną akcją, tj. nie może szukać więcej niż jednej rzeczy na raz. To samo dotyczy kompana. W przypadku wracania do tropów, które znalazł wcześniej kompan, należy zamieścić link w poście w którym Mistrz Gry poinformował o znalezieniu tych śladów. Zaś kiedy skradamy się do zwierzyny, trzeba zawrzeć (w poście fabularnym lub pod nim) informację o ilości zwierząt.
Czy mogę zabrać innego smoka na swoje polowanie dla towarzystwa?
Tak, ale tylko i wyłącznie pisklę poniżej 6 księżyca, któremu nie przysługują żadne akcje mechaniczne. Można jednak w to wpleść np. naukę albo po prostu fabularny wątek zacieśniania relacji z inną postacią. Z drugiej strony, pisklę jest wtedy narażone na potencjalne ataki drapieżnika i to Twój smok będzie odpowiadał za jego bezpieczeństwo!

Można też dokończyć wątek/rozmowę z innym smokiem, którego zaproszono na polowanie (np. w celu oswojenia zwierzęcia, pomocy w walce czy leczenia ran), ale dopóki nie opuści on tematu lub właściciel polowania się od niego nie oddali, nie można kontynuować polowania.
Znalazłem tropy zwierzyny! Co dalej?
Wyśledź ją, albo szukaj czegoś bardziej intersującego – decyzja należy do Ciebie! Przy śledzeniu pamiętaj, aby nadal używać zmysłów i opisać tę czynność tak, by nie było wątpliwości jaką akcję wykonujesz.

Możesz też je przekazać kompanowi (i vice versa), ale nie można przejąć tropu, który został już wyśledzony (i przejść od razu do skradania).
+ powstał temat Powiadomień dla samotników, co powinno ułatwić przekazywanie informacji o stanie zdrowia, przedmiotów i tym podobnych (do tej pory trzeba było pisać takie rzeczy na PW Moderatora).

Licznik słów: 296
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
1. Od dziś każde stado ma obowiązek zamieścić ustalenia fabularne dotyczących tego, jak działa ich zielnik. Wszystkie zmiany (w tym lokacji zielnika) lub próby ich łamania (np. kradzież ziół) muszą się odbywać na fabule.
Wyjątek: Gdy w stadzie jest tylko jeden aktywny uzdrowiciel, może dowolnie zarządzać ustaleniami i lokacją składzika.

Przygotowałyśmy schemat, którego należy przestrzegać i aktualizować go w temacie zielnika nad listą ziół:
Kto zarządza zielnikiem:Wściekła Kuna
Lokacja zielnika:Oaza spokoju
Kto spoza stada może korzystać z ziół w swoich leczeniach:Bobrzy Ogon
Dodatkowe zasady:brak
Prosimy używać kolorów stad w przypadku podawania imion postaci (pomaga w czytelności).

Wszelkie ograniczenia dostępu muszą być najpierw skonsultowane z Administracją (ze względu na to, że powinny być zgodne z fabularną logiką). Tyczy się to także obecnie wpisanych ograniczeń. Z takimi pytaniami zgłaszać się powinien użytkownik postaci zarządzającej zielnikiem. Ograniczenia jednak nie obowiązują, jeżeli ktoś uda się do miejsca składowania ziół i je np. zabierze, nie zostając na tym przyłapanym.

Powstał też nowy post w temacie Uzdrowicielstwa, całkowicie poświęcony zielnikom i prywatnym zapasom.

2. Zmiany w Starej Duszy.

Poprzednio:
Stara Dusza, z progresywnie odblokowywanymi Umiejętnościami, a maksymalny startowy wiek takiej postaci to 5 księżyców (możliwe do użycia po spełnieniu warunków:

– na SWS rozwinęło się minimum dwie postaci do rangi dorosłej,

– poprzednia postać stworzona za pomocą tej opcji nie została porzucona przed osiągnięciem dorosłej rangi (by odzyskać możliwość starej duszy, należy do dorosłej rangi doprowadzić kolejną, jedną postać)

Nie ma limitów na użycie opcji Starej Duszy. Umiejętności są odblokowywane w miarę starzenia się postaci, z opóźnieniem 2 księżyców w porównaniu do minimalnego wymaganego wieku na daną Umiejętność. Można przyspieszyć zdobywanie Umiejętności tradycyjną nauką);
Obecnie:
Stara Dusza, z progresywnie odblokowywanymi Umiejętnościami, a maksymalny startowy wiek takiej postaci to 5 księżyców (możliwe do użycia po spełnieniu warunków:

– na SWS posiadało się minimum dwie postacie spełniające wymagania na dorosłą rangę (tylko ze sposobu II: klik) lub takie, które rangę dorosłą już zdobyły

– poprzednia postać stworzona za pomocą tej opcji nie została porzucona przed osiągnięciem dorosłej rangi/wymagań z sposobu II (by odzyskać możliwość starej duszy, należy do dorosłej rangi/wymagań z sposobu II doprowadzić kolejną, jedną postać)

Nie ma limitów na użycie opcji Starej Duszy. Umiejętności są odblokowywane w miarę starzenia się postaci, z opóźnieniem 2 księżyców w porównaniu do minimalnego wymaganego wieku na daną Umiejętność. Można przyspieszyć zdobywanie Umiejętności tradycyjną nauką);
3. Postaci, które rozpoczęły grę bez użycia alternatywnego sposobu zdobywania umiejętności (Stara Dusza, Przepisanie umiejętności, Opowiadanie), odblokowują automatycznie zdolność Biegu i Latania/Pływania (jedno do wyboru) w momencie skończenia 10 księżyców. Muszą o to poprosić w Powiadomieniach stada.

4. Zmieniono zdobywanie Punktów Honorów za zabite drapieżniki:

Poprzednio:
Sposób 4: Samodzielne pokonanie szczególnie niebezpiecznego drapieżnika na polowaniu.
Smok otrzymuje 1 PH za zabicie drapieżnika z poniższych gatunków:
amemait, cień, demon, hydra, jednorożec, lewiatan, mantykora, żywiołak

Uwaga: PH nie zostanie przyznany, jeśli smok zabije drapieżnika Błyskiem Przyszłości!

Sposób 5: Pokonanie trzech silnych drapieżników na polowaniu.
Smok otrzymuje 1 PH, jeśli pokona na polowaniu trzy drapieżniki – musi jednak spełnić następujące warunki:

• każdy drapieżnik miał sumę wiodących Atrybutów (Wytrz + M/Zr/S) równą lub większą niż smok (liczy się chwila rozpoczęcia walki),
• każdego drapieżnika smok pokonał samodzielnie, bez pomocy z zewnątrz (tj. w walce jeden na jednego).
Obecnie:
Sposób 4: Samodzielne pokonanie drapieżnika na polowaniu.
Smok otrzymuje 1 PH za zabicie drapieżnika o sile 7+ kostek do walki:
amemait, cień, demon, hydra, jednorożec, lewiatan, mantykora, żywiołak

Smok otrzymuje 2/3 PH za zabicie drapieżnika o sile 5-6 kostek do walki:
bazyliszek, bies, feniks, gryf, hipogryf, kelpie, leszy, niedźwiedź (dorosły), nocnica, południca, puma, rekin

Smok otrzymuje 1/3 PH za pokonanie drapieżnika o sile 2-4 kostek do walki:
barakuda, błotnik, brzeginia, chmurnik, chochlik, delfin, drakonid, ekimma, goblin, harpia, kokatrys, kotołak, kruk, latawiec, licho, lis, mamuna, niedźwiedź (młody), orzeł, pegaz, ryś, salamandra, sokół, sowa, topielec, wąż błotny, wilk, żbik

Uwaga: PH nie zostanie przyznany, jeśli smok zabije drapieżnika Błyskiem Przyszłości!
5. Dodano do tematu kompanów informację o tym co się dzieje w przypadku otrzymania przez nich ran krytycznych i śmiertelnych:
Rany krytyczne i śmiertelne kompanów
Zwierzęta zwykłe (jedzące mięso i/lub rośliny) mogą zostać uleczone przez uzdrowicieli z ran krytycznych i śmiertelnych. Natomiast dla zwierząt o diecie kamieniożernych otrzymanie takiej rany równoznaczne jest ze śmiercią.
6. Dodano możliwość rozwijania kompanów za zabijanie drapieżników na polowaniach:
Jak zwiększyć atrybuty kompana?
Podobnie jak wojownicy i czarodzieje, kompani mogą za zwycięstwa na arenie gromadzić punkty honoru, aby później wymienić je na atrybuty. Alternatywnym źródłem PH są też misje zwiadowcze. Oczywiście nadal można skorzystać też z opcji warsztatu, jak w przypadku umiejętności!

Rozwijanie Atrybutu poprzez zdobycie 5 Punktów Honoru odbywa się na takiej samej zasadzie co w smoczym przypadku. Kompan może zdobyć PH w walce z innym kompanem/smokiem lub poprzez pomoc swojemu smokowi w jego pojedynku (jeśli właściciel kompana kwalifikuje się na PH). PH przyznaje się jedynie za zwycięstwo, zaś prośby o ich przyznanie należy umieścić w raportach w dziale "Kompani".

Kompanów można też rozwijać poprzez walkę z drapieżnikami na polowaniu:
• 1 PH za samodzielnie wygraną walkę kompana (lub kilku) z drapieżnikiem
• 1/3 PH jeżeli kompan wygrał z drapieżnikiem u boku smoka i zadał jakąkolwiek ranę

Uwaga: PH nie zostanie przyznany, jeśli kompan walczy z przeciwnikiem niemogącym go zranić!
7. Dodano łowcom możliwość zdobywania PZ za zabicie drapieżników ze skradania:
Sposób 7: Zabicie drapieżnika przez atak z zaskoczenia
Smok otrzymuje 1/3 PZ za zabicie drapieżnika ze skradania. Liczy się zarówno zadanie rany krytycznej/śmiertelnej, jak i natychmiastowe omdlenie drapieżnika z powodu otrzymanej rany.
8. Dodano łowcom z atutem Bestiobójcy możliwość zdobywania PZ za zabicie drapieżników w walce na takiej samej zasadzie jak zdobywają je rangi walczące:
  Bestiobójca

Kiedy inni woleli uciekać przed groźnymi drapieżnikami, Ty zawsze walczyłeś do ostatniej kropli krwi. Twoje doświadczenie sprawia, że w walce z nimi jesteś równie skuteczny co wojownicy i czarodzieje przeciwko smokom.

Działanie: Łowca walcząc z drapieżnikami korzysta z tabeli ran wojowników/czarodziei, tym samym zadaje im poważniejsze obrażenia. Przy walkach z drapieżnikami zdobywa PZ na tych samych zasadach co rangi walczące PH.

Do podpisu: Bestiobójca: tabela ran woja/maga do walki z drapieżnikami. Przy walkach z drapieżnikami zdobywa PZ na tych samych zasadach co rangi walczące PH.
9. Kompani z atutu "Wierny druh" oraz nagród (loteria, żetony) mają domyślnie sytość, a głód dopiero od następnego miesiąca kalendarzowego.

10. Dodano nowy warunek do zdobywania PH za walki z innym smokiem:
Sposób 1: Wygranie (lub zremisowanie) pojedynku ze smokiem
Aby rozegrać pojedynek, należy znaleźć przeciwnika, założyć temat w dziale Wyzwania i zaczekać, aż MG założy temat z walką. Za zwycięzcę pojedynku uznaje się smoka, który jako pierwszy spełnił umówione warunki zwycięstwa (zadał odpowiednio ciężkie rany lub doprowadził do omdlenia przeciwnika). Jeżeli obydwa smoki spełniły warunki zwycięstwa jednocześnie (tj. padł remis), obydwa mogą otrzymać PH.

Obowiązują następujące zasady:
– nie można otrzymać więcej niż 2 PH za walkę z tym samym smokiem w ciągu 30 dni (liczy się data posta MG z informacją o rozstrzygnięciu pojedynku),
– nie otrzymuje się PH, jeśli wygrało się pojedynek z wyzwanym przez siebie smokiem o niższej randze (nie obowiązuje, jeżeli walczyły smoki o równych rangach lub jeżeli to ten o niższej randze wyzwał silniejszego przeciwnika),
– nie otrzymuje się PH, jeżeli przeciwnik na skutek odniesionych ran umarł
– walki, które nie kończą się omdleniem jednej ze stron muszą trwać minimum dwie tury odpisów Mistrza Gry

Uwaga! PH otrzymuje się tylko za pojedynki jeden na jednego – smokowi nie może nikt pomagać, nawet kompan! (wyjątek: walka – smok i kompan vs smok i kompan)
11. Spis procentowych rozmiarów wielkości smoka w czasie dorastania został przeniesiony z tematu o smoczych rasach do tematu o życiu smoka.
Do tego został lekko zmieniony opis tego jak się wybiera wielkość smoków skrajnych wraz z wyjaśnieniem czym są średnie i przeciętne wielkości.

Licznik słów: 1278
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
W regulaminie zostały edytowane dwa punkty:
1.17 Na forum może być maksymalnie 5 postaci o randze samotnik. Nadmiarowe smoki maja 5 tygodni na dołączenie do któregoś ze stad – inaczej zostaną wygnane (KP przeniesione do zmarłych).

1.20 Rangę przywódcy, zastępcy, uzdrowiciela i samotnika można posiadać tylko na jednej żyjącej postaci. W przypadku jednoczesnego posiadania samotnika i postaci wygnanej ze stada, jeden ze smoków musi dołączyć do stada w ciągu 5 tygodni.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc na uzdrowiciela, a także ogólnie mniejszą ilość stanowisk w wyniku fuzji stad, wprowadziliśmy zasadę zakazującą posiadania więcej niż jednej aktywnej postaci o tej randze. Ma ona ułatwić dostęp różnych użytkowników do tego fachu, a także – tak jak w przypadku przywódców – pozwolić, by istotne dla stada funkcje zajmowały różne osoby. Z innych kwestii, ranga uzdrowiciela jest też bardzo wymagająca i najlepiej jeśli zaangażowanie nie jest dzielone na kilka stad.

Licznik słów: 147
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Aktualizacja regulaminu:

1.21 Każda postać może pełnić urząd przywódcy stada przez maksymalnie 16 miesięcy, niezależnie od zgłoszonych w tym czasie nieobecności lub zmian w wieku przy użyciu nagród. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wydłużenia kadencji o nie więcej niż 2 miesiące.

2.7 Zasady nazywania postaci:
Pisklę, Samotnik i zwierzęcy kompan mają zawsze imię jednoczłonowe.

Adept i Kleryk mają zawsze imię dwuczłonowe: pierwszy człon to przymiotnik (np. Biała), a drugi człon na ogół wybiera się według płci – Łuska (samica) lub Kolec (samiec)

Dorosły smok (Wojownik, Czarodziej, Łowca, Uzdrowiciel, Piastun) zazwyczaj ma imię dwuczłonowe, ale dozwolone są jednoczłonowe imiona pochodzące z fuzji dwóch wyrazów (np. Fioletowooka).
Uwaga! Człony Słońce, Ziemia i Mgły mogą się znaleźć tylko w imionach przywódców, a Gwiazda w imieniu proroka.

Imię smoka można zmienić po awansie na na rangę Zastępcy, Przywódcy, Starszego lub Proroka, a także po odejściu ze stada – obowiązują wtedy takie same zasady, co w przypadku wcześniejszego imienia postaci. Ze zmiany imienia nie można się rozmyślić (z wyjątkami podanymi poniżej).

Smok, który rezygnuje z rangi Zastępcy lub Przywódcy na rzecz jednej z pięciu dorosłych rang, musi wrócić do dowolnego ze swoich wcześniejszych dorosłych imion.

Przywódca, który rezygnuje z władzy w momencie przejścia do Starszyzny, może zatrzymać swoje przywódcze imię – jednak z szacunku do nowego Przywódcy nie powinno się tego robić z imionami zawierającymi nazwy stad.

Istnieje także możliwość zdobycia imienia trójczłonowego, które przyznawane jest wyłącznie za szczególne zasługi smoka na fabule.

Wszystkie imiona muszą pasować do klimatu forum i być poprawne pod względem zasad języka polskiego. Kilka dodatkowych regulacji:
– nie mogą być słowami angielskimi, ani ich polskim zapisem fonetycznym,
– nie mogą być nazwami współcześnie istniejących kontynentów, państw, regionów i miejscowości,
– nie mogą być złączonym w jedno słowo ludzkim imieniem i nazwiskiem, szczególnie jeśli odnosi się do konkretnych prawdziwych osób,
– nie mogą być wulgarne ani kontrowersyjne politycznie.

Licznik słów: 307
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Powstał nowy, odświeżony temat Smoczej Wiary! Zapraszamy do lektury!

Jednocześnie, część starego tematu została przeniesiona do Skalnego Giganta i widnieje tam fabularnie w formie spisanej anonimowo legendy. Warto jednak pamiętać, że w każdej legendzie jest ziarno prawdy... ;)

W następnej aktualizacji (o ile nie wypadnie coś awaryjnie) wprowadzone zostaną nagrody za aktywność fabularną, zwane Punktami Fabuły! Będzie można je wymieniać na chociażby atrybuty czy punkty umiejętności! W dalszym ciągu będzie można rozwijać postać przez punkty rangowe – PF będą dodatkową opcją, zwłaszcza dla tych graczy stroniących od dużej ilości mechanik, przez które rozwój ich postaci był zahamowany lub całkowicie zatrzymany.

Oznacza to też, że Warsztat zostanie mocno lub całkowicie wyłączony z użytku, kiedy to nastąpi.

Licznik słów: 115
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Powstała nieco długa, ale potrzebna nam ankieta na temat ostatnich zmian w systemach forum. Jest całkowicie anonimowa, a odpowiedzi nie będą udostępniane poza grono Administracji. Nie jest też obowiązkowa.

https://forms.gle/BW7RMm5aQJkUCcmD8

Licznik słów: 30
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Ogłoszenie w sprawie konwersji forum na phpBB 3: https://smoki-wolnych-stad.pl/viewt ... 236#539236

Licznik słów: 11
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Dnia 31 października forum zostanie wyłączone na czas trwania prac przenoszenia forum na nową wersję. Nie wiemy, ile one potrwają – prawdopodobnie kilka dni.

Cytat od naszego forumowego technika:
W poniedziałek rano rozpocznie się migracja forum na silnik phpBB 3. Migracja będzie obejmować fora, profile użytkowników i posty, reszta zostanie skonfigurowana od nowa (credits to Rit & Chałwa). Aby ograniczyć potencjalne problemy i uniknąć utraty nowych postów, forum zostanie w tym czasie wyłączone. Proces może okazać się czasochłonny – postów są setki tysięcy, więc ich przeniesienie potrwa, mogą też pojawić się mniej lub bardziej niespodziewane problemy. Jeżeli proces migracji będzie się istotnie przedłużał, informacje będą się pojawiać na bieżąco. Co jest możliwe, to postaramy się zrobić przed downtime'em, aby był jak najkrótszy, generalnie jednak nastawiajcie się, że migracja może potrwać co najmniej kilka dni.

Po migracji forum będzie znajdować się na nowym serwerze (bez żalu żegnamy się z Webd), co wiążę się z nową domeną. Aktualny serwer jest opłacony jeszcze na jakiś czas i dopóki istnieje, będzie przekierowywał na nowy adres.

Ponieważ migracja jest motywowana narastającymi problemami użytkowników z forum i serwerem (w szczególności: niektórzy nie mogą się logować bez VPN-a), a nie chcielibyśmy zbyt długiego downtime'u, nie wszystko zostanie dokładnie przetestowane i być może na początku nie wszystko będzie działać idealnie. W pierwszej fazie zamierzamy się skupiać na kluczowych błędach, które uniemożliwiają lub znacząco utrudniają grę, potem będziemy stopniowo naprawiać znalezione bugi i wprowadzać ficzery, w tym nowe bajery, niedostępne na poczciwym Przemie. Proces ten może znacząco rozciągnąć się w czasie, wiec nie martwcie się, jeśli po wejściu na nowe forum coś Was negatywnie zaskoczy – z czasem postaramy się wszystko ogarnąć. Po migracji zostaną też założone tematy, gdzie będzie można zgłaszać bugi i proponować nowe ficzery.
Zapraszamy na nasz Discord ( https://discord.gg/YZeYUDz ), gdzie zorganizujemy jakieś dodatkowe, niezobowiązujące aktywności a'la zwiadówki, aby umilić wam czas oczekiwania.

Do zobaczenia po drugiej stronie!

Licznik słów: 313
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Re: Ogłoszenia

Post autor: Administrator »

Koniec migracji!
Wspólnymi siłami udało się nam uporać z przeniesieniem treści forum, nowym stylem , funkcjami i wieloma innymi rzeczami, których nie widać z wierzchu, a za kulisami stanowią niemałe wyzwanie. Z radością informujemy, że forum jest ponownie otwarte do użytku!

Nowa domena
Pewnie już zauważyliście, że pożegnaliśmy się z "dorlaną" w adresie, na rzecz smoków-wolnych-stad.pl! Stary adres pozostaje wyłącznie do odczytu (nie da się na nim już nic pisać) do 6 stycznia 2023 roku, do tej daty opłacony jest serwer webd. Po tym terminie adres dorlany przestanie istnieć. Adresy na wymianach bannerowych zostaną odpowiednio zaktualizowane.

Jeżeli macie jakichś znajomych, którzy kiedyś grali na forum, a np. nie korzystają z Discorda i macie z nimi kontakt poza forum, zalecamy poinformować zainteresowanych o zmianie adresu, aby nie pomyśleli, że przestaliśmy istnieć.

Wersja beta, błędy i sugestie
Wpierw należy zaznaczyć, że jest to nadal wersja testowa. Nadaje się do użytku, ale mogą występować różne błędy, zaś nie wszystkie funkcje działać w pełni dobrze (lub wyglądać mile dla oka w niektórych miejscach). Nieustannie będziemy nad naszym forum pracować. Wszelkiego rodzaju problemy, błędy i sugestie należy kierować do odpowiednich tematów w subforum Serwera. Prosimy nie kierować pytań i problemów związanych z tematami zamieszczonymi w tym subforum do Administracji na Discordzie czy PW, o ile nie są to rzeczy naglące. Ułatwi to śledzenie zgłoszonych rzeczy.

Poprawne zamykanie tagów
Prosimy, aby gracze poprawnie zamykali tagi BBCode. Powodują one liczne błędy w ładowaniu postów, czasem psując częściowo lub całkowicie wyszukiwanie. O ile z wierzchu forum zwykle zaakceptuje źle zamykane tagi, tak w bazie danych tworzy to dużo błędów.

Więcej na temat prawidłowego zamykania tagów: klik

Nowe funkcje
Najważniejsze zmiany i nowe funkcje zostały opisane w subforum Technikaliów. Mamy nadzieję, że się wam spodobają! Przede wszystkim zachęcamy do przyjrzeniu się Ustawieniom powiadomień.

Warianty stylu
W przyszłości pojawią się warianty kolorystyczne stylu, odrobinę jaśniejsze, ale nie mamy na razie informacji na temat tego ile może to potrwać.

Jeżeli forum jest dla was za duże/zbyt przybliżone, możecie je zmniejszyć ręcznie Ctrl + kółkiem myszy scrollując w dół. Forum lepiej się skaluje zmniejszone niż powiększone (nie psuje jakości obrazków itp.), stąd też decyzja, by było domyślnie w większej rozdzielczości.

Edycja kart postaci, podpisów i profilów
Niestety, przy migracji nie udało się sprawnie przenieść wszystkiego w nienaruszonym stanie. Z postów poznikały funkcje listy ([list]) czy opisy ran (lub innych rzeczy w kwadratowym nawiasie), zaś w podpisie mogą znajdować się nieprawidłowo osadzone obrazki i odnośniki. Tak więc gracze muszą na własną rękę naprawić swoje dane, a zwłaszcza:
  • – link do KK w podpisie
    – inne newralgiczne linki w podpisach
    – opis kalectw w podpisach
Tabele nie funkcjonują już tak, jak do tej pory, więc niektóre podpisy mogą przez ich brak wyglądać odrobinę dziwnie. Same tabele są dostępne, ale na ten moment nie mamy jeszcze gotowego poradnika korzystania z nich, gdyż nadal je testujemy. Jednak w razie kłopotów z poradzeniem sobie z przeniesieniem podpisu na nowe realia, można poprosić o pomoc w temacie napraw podpisów. Kto wie, może prośba o tabelkę będzie na tyle nieskomplikowana, że da się ją wykonać od ręki.

Rozmiar czcionki działa procentowo i nie ma równej konwersji (to znaczy, że dawny size9 nie jest odpowiednikiem size90). Większość ze starych rozmiarówek została automatycznie przekonwertowana, ale niekoniecznie muszą wam odpowiadać wizualnie, a więc to również musicie pozmieniać we własnym zakresie.

Opiekuni Stad otrzymali instrukcje co robić w sytuacji dziur w KP :).

Niespodzianki
Z przyczyn stylistycznych i technicznych zrezygnowaliśmy z pola profilu dla niespodziewajek. Od dzisiaj osoby niechętne do udziału w niespodziankach muszą tę informację zamieścić w podpisie – zostało to zaznaczone w poradniku polowań dla graczy.

Aktualizacja regulaminu
1.8 Zakazane jest umieszczanie na stronie floodów, warezów oraz spamów. Nadużywanie funkcji pingowania uznawane jest za spam.
1.11 Rozmiar avatara w profilu nie może przekraczać 250 pikseli szerokości i wysokości, a podpis 450 pikseli wysokości (w limit nie wlicza się tekst ukryty pod bbcode "spoiler"). Niedozwolone jest także posiadanie avatara niebędącego wizerunkiem smoka.
1.22 Niedozwolone jest zmniejszanie, zwiększanie i zmienianie czcionki w treści fabularnej postu, a także używanie rażącego koloru tekstu. Tekst w podpisie zawierający mechaniczne informacje musi być wyraźny i czytelny (najmniejszy dozwolony rozmiar to 75).
2.5 Posty fabularne szczegółowo opisujące okrucieństwo, intymne spotkania lub inne treści postrzegane za nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich należy umieścić w tagu SPOILER i odpowiednio zatytułować, aby czytelnik wiedział co kryje się pod ukrytą treścią.
Nagrody za pomoc w migracji
Zostaną rozdane wraz z listopadowymi nagrodami za aktywność.

Nowa funkcja Opiekuna Forum
Powstała funkcja Technika, którym został nieoceniony Kruczke (Brat Wędrowców), znajduje się na liście Administracji.

Choroby listopadowe
W listopadzie nie będzie rzutów na choroby.

Głód
Pula głodu w listopadzie została okrojona o połowę i pojawi się na dniach. W grudniu będzie już liczona normalnie.

Wiek
Wiek postaci był zamrożony na czas migracji, następne postarzanie odbędzie się 16 listopada.

Walki
Ogółem uznajemy czas na forum za zamrożony przez cały okres trwania prac migracyjnych, a żeby nie utrudniać MG pracy i pozwolić wszystkim na rozeznanie się na nowym forum – dopiero od 11 listopada są naliczone 48h na odpisy w walkach itd.

Licznik słów: 834
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »

Usunięcie zdarzeń niespodziewanych na polowaniach

Niespodzianki już nie będą występowały jako jeden z możliwych wyników rzutów na polowaniach. Zamiast tego, przebudowane zostaną niedługo Szranki Nenyi jako alternatywne miejsce do prowadzenia sobie nawzajem mini-przygód, zarówno na linii gracz-gracz, jak i Mistrz Fabuły-gracz. Dodatkowo, umożliwiamy przygody (misje zwiadowcze) na terenach pod barierą, ale nie obejmuje ich błogosławieństwo (a więc można z nich wyciągnąć co najwyżej jakieś fabularne przedmioty i fajną fabułę). Prowadzący MF dostaną na ten temat dokładniejsze wytyczne.

Co z negatywnymi niespodziankami?
Zostaną tak, jak były do tej pory. Nieprzebita percepcja w wyniku "co: 10" da jedno z dostępnych na danym terenie utrudnień. W przypadku przebicia percepcji, smok zauważa zagrożenie w porę i może na nie zareagować, unikając negatywnych skutków.

Boski ulubieniec
Atut został przebudowany i wpływa teraz na misje zwiadowcze.
Boski ulubieniec
Częściej niż wszyscy inni masz kontakty ze światem pozaziemskim. Siły wyższe upodobały sobie Ciebie jeszcze przed narodzinami i czasem przymykają oczy na niektóre zasady, a spotkania z duszkami stały się elementem codzienności. Dodatkowo zawsze widzisz dusze martwych smoków, nawet jeśli one nie życzą sobie być widziane.
Działanie: Smok raz na miesiąc kalendarzowy otrzymuje darmowe błogosławieństwo na misję zwiadowczą dla siebie i swoich kompanów. Reszta uczestników misji dalej musi płacić za błogosławieństwo. Fabularnie powinien złożyć drobny podarek (np. bukiet kwiatów lub wyrzeźbioną figurkę) dla bogini Sennah. Ponadto, zawsze ktoś odpowiada na modlitwy smoka, chociaż nie zawsze będą to bogowie.
Do podpisu: Boski ulubieniec: darmowe błogosławieństwo na zwiad (data ostatniego użycia)

Obecne niespodzianki i atuty
Można wymienić atut Boskiego ulubieńca na inny lub inny atut z grupy I na Boskiego ulubieńca w ciągu 2 tygodni od tego ogłoszenia. Gracze z tym atutem mający nieobecność mają na to tydzień po powrocie. Rozpoczęte już niespodzianki mogą zostać dokończone na starych zasadach.
Zmiany wymogów długości postów dla uczestników polowań
Ze względu na wizualną zmianę stylu, od dzisiaj MG będą patrzeć na licznik słów zamiast ilość linijek.

Stare:
Minimalna długość postu:
5 linijek dla samego smoka
6 linijek dla smoka + kompana
7 linijek dla smoka + 2 kompanów
Jeśli rezygnujemy z poszukiwań post może być krótszy. Zaś w przypadku, gdy smok/kompan wykonuje jakąś inną czynność (np. skradanie, walkę itp.), opis akcji wlicza się w linijkowe wymagania do poszukiwań.
Nowe:
Minimalna długość części fabularnej postu to około:
75 słów dla samego smoka
90 słów dla smoka + kompana
105 słów dla smoka + 2 kompanów

Jeśli rezygnujemy z poszukiwań post może być krótszy. Zaś w przypadku, gdy smok/kompan wykonuje jakąś inną czynność (np. skradanie, walkę itp.), opis akcji wlicza się w słowne wymagania do poszukiwań.

Licznik słów wlicza całą treść posta, włączając w to dopisek mechaniczny. W związku z tym jeżeli umieszczamy informacje o lokacji i celu poszukiwań pod postem, należy dodać 5-10 słów więcej do części fabularnej (zależnie od długości dopisku).

Jeśli zaś umieszczamy informacje o celu poszukiwań i lokacji w fabularnej części posta należy je w jakiś sposób wyszczególnić. Np. pogrubieniem czy podkreśleniem.

Licznik słów: 487
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Drobny dodatek do tematu uzdrowicielstwa ze względu na problemy z ciągiem wydarzeń jakie powoduje atut Niestabilnego u uzdrowiciela:
Leczenie z Niestabilnym
Jeżeli uzdrowiciel posiada atut Niestabilnego, musi poczekać na werdykt każdego leczenia nim przystąpi do następnego. Dzieje się tak, gdyż atut może spowodować ranę i omdlenie, które uniemożliwi mu wykonywanie dalszych akcji w tym samym temacie, zaś bez omdlenia i tak miałby karę do kolejnego leczenia za bycie rannym.

Licznik słów: 69
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Witamy w Nowym Roku!

Tymczasowej zmianie ulega sposób zdobywania bonusu za karmienie. Jak informowaliśmy przy wprowadzaniu tego systemu, będziemy go obserwować i dostosowywać "as we go". Zbieranie na pulę głodu nie do końca działało tak, jak było to zamierzone w teorii.

Z tego tytułu w styczniu usunięta zostaje całkowicie nadwyżka żywieniowa, zaś zdobycie bonusu wyglądać będzie następująco:
Bonus
Jeśli stado osiągnęło wymaganą liczbę pożywienia na dany miesiąc, każdy smok, który dołożył do puli minimum 2/4 pożywienia otrzymuje bonus w postaci -1 ST do wszystkich akcji na swoim polowaniu/wyprawie przez cały następny miesiąc kalendarzowy.
Nadal łowcy mają pierwszeństwo składowania pożywienia przez pierwszych 15 dni danego miesiąca, a pozostałe rangi mogą się dokładać od 16 dnia miesiąca w górę.

Licznik słów: 118
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Dodano nowy punkt regulaminu odnośnie zgłaszanych nieobecności:
2.13 Każdy gracz biorąc nieobecność trwającą dłużej niż 3 tygodnie musi określić co dokładnie się dzieje z jego postacią w momencie jej zgłoszenia (np. może być to wyprawa za granicę albo zapadnięcie w smoczy sen). W przeciwnym razie smok zostanie uznany za zaginionego.

Licznik słów: 50
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
1. Zaktualizowano mapę Wolnych Stad! Nowa, autorstwa RadioactiveMint (z poprawkami od Administracji za zgodą rysownika) znajduje się już w odpowiednim temacie.

2. Administracja przygotowała grafikę pomocniczą ze smoczą anatomią. Istniało wiele nieporozumień co do lokalizacji niektórych miejsc na ciele, albo tego co jest witalką lub nią nie jest (poza oczywistymi rzeczami). Mamy nadzieję, że obrazek okaże się dobrym wsparciem do opisywania intencji w atakach! Obrazki znajdują się w temacie walki oraz życia smoka.

Licznik słów: 73
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Umożliwiono wpłaty pożywienia ponad limit puli głodu, aby każdy chętny zdołał zagwarantować sobie bonus. Jeżeli jednak wpłaca to łowca/adept na łowcę, nie otrzymuje za to Punktów Zwierzyny.

Licznik słów: 27
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Pierwsza duża aktualizacja w 2023 roku poświęcona jest odnowieniu Szranków Nenyi, wprowadzeniu Przygód, Snów Lahae, Punktów Fabuły oraz wielu innym pomniejszym zmianom. Zapraszamy do lektury!


Punkty Fabuły

O ile postać można rozwijać poprzez aktywności związane z mechaniką (opisane w temacie Atrybutów), tak jednak SWS jest forum RPG gdzie fabuła pełni główny napęd tego, co ma miejsce w życiu postaci. Gracze za aktywność fabularną mogą otrzymywać Punkty Fabuły, które następnie mogą wymienić na nagrody przydające się dla postaci.

W jaki sposób zdobywa się Punkty Fabuły?
– za prowadzenie fabuł;
– za udział w Przygodach;
– za udział w Snach Lahae;
– za udział w Szrankach Nenyi;
– za udział w Misjach Zwiadowczych;
– za udział w Spotkaniu Młodych;
– za udział w spontanicznych wydarzeniach fabularnych prowadzonych przez Narratora (także tych rozpoczętych z ramienia graczy i wydarzeń jakie spowodowały decyzje ich postaci);

Prowadzący sam zgłasza do Powiadomień stada PF zdobyte przez uczestników.

Gdzie mogę sprawdzić ilość posiadanych PF?
W Karcie Postaci, tuż pod punktami rangowymi.

Gdzie wymienia się PF?
W dziale Statystyk.

Jak zdobywać PF za zwykłe fabuły?
W subforum Stado należy wysłać w odpowiednim temacie schemat o przyznanie Punktów Fabuły. Na miesiąc można w ten sposób zdobyć 4 Punkty Fabuły.

Wymagania:
– napisane minimum 4 postów w danej sesji;
– łącznie minimum 600 słów (mogą być rozbite na kilka postów);
– fabuła rozpoczęta w aktualnym lub poprzednim miesiącu, nie musi być skończona;
– nie wliczają się w to posty z działów mechaniki: Arena, Arena Viliara, Sny Lahae, Szranki Nenyi, Lustro Katamu, Przygody, Polowania, Misje.

Nie ma znaczenia z iloma osobami się pisało!

Na co można wymienić punkty?
  • 4 PF = wybrany kamień szlachetny lub 4/4 pożywienia lub 10 sztuk ziół
    4 PF = 1 punkt umiejętności normalnej (poziom 1) dla smoka*
    4 PF = 1 punkt umiejętności dla kompana
    8 PF = 1 punkt atrybutu dla kompana
    16 PF = 1 punkt atrybutu dla smoka
* Uwaga! Wymieniając PF na umiejętność poziomu pierwszego (poza Wiedzą) należy napisać dwa przykłady jej wykorzystania w mechanice (czyli np. dwie symulacje opisu skradania na zwierzynę na polowaniu). Nie trzeba tego postu pisać faktycznie na fabule, wystarczy w raporcie napisać go z perspektywy postaci. Leczenie I można wybrać tylko jeżeli posiadało się już wcześniej postać o randze Uzdrowiciela.

Kto może zbierać i wymieniać PF?
Wszyscy – ranga i wiek postaci nie mają znaczenia. Samotnicy nie mogą wymienić PF na przedmioty o ile nie posiadają dostępu do terenów łowieckich któregoś ze stad.



Szranki Nenyi

Miejsce dla piastunów, gdzie mogą organizować przeróżne popisy umiejętności zawezwanych smoków. Nenya jest bardzo przychylna smokom, które poświęcają czas na tego typu aktywności.

Jakie są limity i zasady?
Prowadzący sam ustala wszystkie zasady swoich popisów oraz sprawuje pieczę nad ich przebiegiem.

Jak to działa?
Piastun mając ochotę na poprowadzenie Szranków tworzy swój temat w którym ogłasza ile przyjmie osób i jaki będzie motyw przewodni. Powinien też zamieścić wszelkie informacje na temat rozsądzania rywalizacji.

Gdzie to wszystko się dzieje?
Na terenach wspólnych.

Czy piastun i uczestnicy otrzymują nagrody za zorganizowanie Szranków?
Piastun otrzymuje do 6 Punktów Nauki od Administracji w zależności od zaangażowania, ale sam musi zadbać o materialne wynagrodzenie dla uczestników jeśli takowe chce rozdać.
Uczestnicy otrzymują do 3 Punktów Fabuły. W ciągu miesiąca można uzyskać w ten sposób maksymalnie 6 PF.

Czy prowadzenie Szranek Nenyi to to samo co przeprowadzenie aktywności stadnej?
Zależy od skali i czynności! Przykładowo turniej dla piskląt urządzony w tematach stadnych można podlinkować do tego tematu [link do przyklejonego pustego tematu w szrankach?], a administrator przyzna punkty jak za Szranki. Spokojne gupowe spotkanie przy ognisku będzie się liczyło jako zwykłe spotkanie stadne (max. 3 PN).

Czy inne rangi mogą organizować Szranki?
Tak, ale w ramach wynagrodzenia dostają tyle samo PF jak za uczestnictwo.

Tutaj! (Zmiany inspirowanie inicjatywą Sekcji Zwłok.

Przygody
Nowy tryb gry fabularnej w zastępstwie za usunięte niedawno niespodzianki na polowaniach!
Każdego smoka czasem spotka niespodziewana przygoda! W dziale Przygód odbywają się tego typu historie w ramach krótkich opowiadań, które nie rozlegają się zanadto w czasie. Istnieje możliwość poznania jakiegoś ciekawego NPC, albo po prostu znalezienia interesującego miejsca. Sama przygoda trwać może maksymalnie 6 postów prowadzącego, a od momentu jej rozpoczęcia do momentu zakończenia nie może minąć więcej niż 3 tygodnie.

A kto może być prowadzącym?
Każdy Mistrz Fabuły oraz może... ty!

Po więcej informacji zapraszamy tutaj.

Uwaga! Obecnie przygody nie są jeszcze dostępne, ze względu na dużą ilość zmian i potrzebę obserwacji PFów. Ich premiera nastąpi prawdopodobnie lutym!


Sny Lahae
Smoki często uciekają do świata snów, nieświadomie oddając się w objęcia Lahae. Nie zawsze są to jednak przyjemne doświadczenia, a dotyk bogini przytłacza nawet najbardziej wytrwałych śmiertelników. Muśnięte jej wpływem smoki nierzadko budzą się wstrząśnięte tym co zapamiętał ich umysł, inne zaś czują jakby odkryły dawniej niezbadane głębie. Zdaje się, że od przebudzenia Pani Zagadek, niektóre smoki coraz częściej śnią o tych samych rzeczach.

Sny Lahae są tak naprawdę "wymówką", aby nasi gracze odsapnęli od standardowego stylu pisania na forum, równocześnie mogąc się pochwalić swoją twórczością z innymi użytkownikami SWS. Sny mają to do siebie, że są dziwne i poskręcane, a głównym bohaterem mogłaby być zagubiona owca, rozłożysta sosna albo młody elf – w końcu nie zawsze śnimy o sobie w naszym faktycznym ciele. Wszystkie opowieści muszą być jednak zachowane w klimatach SWS, a więc żadnych telefonów, czołgów czy samolotów.

Sny Lahae dzielą się na dwie luźno związane ze sobą zabawy:
„Szepty Lahae" polegające na pisaniu krótkiej historii (od 200 do 350 słów), zainspirowanej hasłem tematycznym, lub jak my je nazywamy – Szeptami.
„Śnienie”, czyli dziwne przygody w świecie snów. Nie ma tutaj sztywnego podziału na MG i graczy. Każdy może przeprowadzić komuś innemu senną przygodę, albo uczestniczyć we własnej. Wzajemność jest kluczowa! Jednak czasem we sny ingerują nadnaturalne siły z zewnątrz...

Obie te zabawy odbywają się w indywidualnych tematach nazywanych Sennikami.


Więcej informacji tutaj.

Reszta zmian

1. Zmieniono atut Ostrego węchu – od dziś można wybrać dwie z trzech opcji dostępnych dla tego atutu. Gracze obecnie posiadający Ostre zmysły (dowolnego rodzaju) mogą wymienić obecny atut na Ostry węch. Postaci zachowujące Węch muszą określić (starczy PW do Moderatora stadnego, aby zaznaczył to w KP) na co ich nos działa i zaktualizować odpowiednio podpis. Czas na zmiany: do końca stycznia lub w ciągu 7 dni od powrotu z nieobecności.
Ostry węch/wzrok/słuch
Urodziłeś się z wyjątkowo wyostrzonym jednym z podstawowych smoczych zmysłów – wzrokiem, słuchem lub węchem. Polegając na nim masz większe szanse na sukces.
Działanie: Wszystkie testy percepcji oparte na danym zmyśle mają dodatkową kość – węch (zwierzyna łowna, zioła, mniejsze pożywienie – wybierz 2) / wzrok (kamienie szlachetne) / słuch (zwierzyna łowna, drapieżnik)
Do podpisu: Ostry węch/wzrok/słuch: dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na węchu (zwierzyna, zioła, mniejsze pożywienie – wybierz 2) / wzroku (kamienie szlachetne) / słuchu (zwierzyna, drapieżnik)
2. Dodano limit postarzania się dla młodych postaci. Od dziś smok poniżej 15 księżyca życia może postarzyć się o maksymalnie 2 księżyce. Obowiązuje go ten sam limit odmłodzeń/postarzeń co resztę postaci (2 miesiące).

3. Ze względu na wprowadzenie Punktów Fabuły, od dziś Misje Zwiadowcze będą nagradzać właśnie tymi punktami. Misje, które czekają na podsumowanie sprzed tej aktualizacji nadal otrzymują zwykłe punkty rangowe. Z błogosławieństwem można otrzymać od 3 do 5 PF, zaś bez błogosławieństwa za misję przysługuje tylko 1 PF.

4. Kolejna faza stopniowego wyłączania warsztatu nastąpi 6 lutego: maksymalny atrybut jaki mogą zakupić smoki: 3 (poza Aparycją, nadal można kupować poziom 4). Od dziś jednak nie można już zakupić poziomu 1 umiejętności dla smoka.

5. Doprecyzowaliśmy punkt regulaminu dotyczący zakładania nowych postaci po śmierci poprzedniej:
1.14 Po śmierci którejkolwiek z postaci gracza, musi on odczekać tydzień przed założeniem nowej Karty Postaci. Czas liczymy od dnia zgonu smoka, a nie daty ostatniego postu fabularnego.
6. Do informatora modlitw dodano nowy punkt:
Co jeśli moja postać chce się pomodlić w innym języku?
Bogowie znają każdy język, tak więc można śmiało się modlić w naturalnym dla waszej postaci dialekcie. Jednakże, zawsze należy dodać polskie tłumaczenie! (np. w nawiasach zaraz po dialogu lub przy użyciu opcji "note").
7. Doprecyzowano efekty niektórych wrodzonych mutacji (jak np. dodatkowa para oczu). Oznaczają tyle, że o występowaniu comiesięcznych chorób decydować będzie większa pula wyników z kości d10 zamiast 1-3 jak u standardowego smoka, w zależności od powagi mutacji. W przypadku, gdy taki smok posiada atut "Okaz zdrowia", ma normalne szanse na zachorowanie (zamiast odporności/zwiększonych szans przez mutację).

8. Smoki zza bariery otrzymują darmowe PA do rozdania wedle upodobania od razu, tj. nie muszą już czekać do otrzymania pełnej rangi na ceremonii stadnej.

9. Umiejętność "Leczenie" na poziomie 1 może być zdobyta przy użyciu żetonu tylko przez użytkowników, którzy posiadali już wcześniej rangę Uzdrowiciela.

10. Do tematu Fabuł Prowadzonych dodano informację o grupie "Zaginieni" i jej ograniczeniach.

11. W dziale "Stado" dodano kolory stad do ich tematów, co powinno ułatwić nawigację między nimi. Na komputerach trzeba użyć Ctrl + F5, zaś na telefonach może być potrzeba wyczyszczenia ciasteczek, aby ujrzeć zmiany.

12. Zmieniono układ w "Zasadach", aby był przejrzystszy i łatwiej można w nim odnaleźć posty związane z rozwojem postaci.

13. Ze względu na wprowadzenie PF, redukujemy ilość tur na polowaniu. Łowcy = 16, inne rangi = 8. Kompani bez zmian. Na drugi miesiąc przejść może maksymalnie 4/8 tur zależnie od rangi smoka.

14. Zbalansowano wymianę punktów rangowych:
Administrator pisze: 02 cze 2022, 1:33 Punkty Honoru
  • • 1 Punkt Atrybutu = 8 PH 6 PH
    • 1 Punkt Umiejętności Normalnej = 5 PH
    • Wybrany kamień szlachetny = 4 PH 3 PH
    • 10 sztuk ziół wybranego rodzaju = 4 PH 3 PH
    • 4/4 pożywienia = 4 PH 3 PH
Punkty Zwierzyny
  • • 1 Punkt Atrybutu = 9 PZ 10 PZ
    • 1 Punkt Umiejętności Normalnej = 6 PZ 7 PZ
    • Wybrany kamień szlachetny = 5 PZ
    • 10 sztuk ziół wybranego rodzaju = 5 PZ
    • 4/4 pożywienia = 5 PZ
Punkty Leczenia
  • • 1 Punkt Atrybutu = 14 PL 12 PL
    • 1 Punkt Umiejętności Normalnej = 9 PL 8 PL
    • Wybrany kamień szlachetny = 7 PL 6 PL
    • 10 sztuk ziół wybranego rodzaju = 7 PL 6 PL
    • 4/4 pożywienia = 7 PL 6 PL
Punkty Nauki
  • • 1 Punkt Atrybutu = 10 PN
    • 1 Punkt Umiejętności Normalnej = 7 PN
    • Wybrany kamień szlachetny = 5 PN
    • 10 sztuk ziół wybranego rodzaju = 5 PN
    • 4/4 pożywienia = 5 PN
Słowo końcowe
Pragniemy też dać znać, że będziemy na bieżąco obserwować jak się ma aktywność w Snach, Szrankach, Przygodach czy Misjach i ocenimy czy trzeba dodać jakiś zastrzyk zdobywania tych punktów. Jednocześnie istnieje szansa zmniejszenia lub zwiększenia wyżej rozpisanych PF za poszczególne aktywności. Celujemy w około 2 atrybutów na trzy miesiące z samych PF. Wszystko wyjdzie w praniu :)

Dlaczego za PF nie można wymieniać wyższych poziomów umiejętności?
Zdobywanie punktów rangowych jest teraz całkowicie związane z mechaniką, a więc daje wystarczająco czasu, aby smok (oraz gracz) nabrali doświadczenia w tym co robią. Obecnie dość często zdarzają się sytuacje, gdzie gracze po zakupie wysokich poziomów umiejętności na szybko stykają się z mechaniką po raz pierwszy w późniejszym etapie rozgrywki i nie zawsze wychodzi im to dobrze, co przekłada się na ocenę opisu przez Mistrzów Gry. Atrybuty stanowią mimo wszystko lwią część testu wiodącego dla fachu smoka, a je można sprawnie pozyskiwać za grę fabularną, co powinno ułatwić nawet nowym graczom start, bez martwienia się o bieganie z niskimi i atrybutami, i poziomami umiejętności.

Planowo będzie to wyglądało w następujący sposób:
– Umiejętności poziomu 2 i 3: nauka, punkty rangowe, żeton, chwilowo kwarce
– Poziom 1: nauka, punkty fabuły, punkty rangowe, żeton

Zgodnie z powyższym, planujemy w przyszłości również i zdobywanie umiejętności wyłączyć z warsztatu, ale na razie tam zostają dopóki użytkownicy nie zasymilują się z nowym systemem.

Licznik słów: 1960
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Aktualizacja odporności
Po długich rozmowach doszłyśmy do wniosku, że całkowite odporności u zwierząt, a tym bardziej kompanów, pozostawiają wiele do życzenia dla balansu oraz samej fabularnej logiki. Próbowałyśmy to obejść na różne sposoby (np. zmieniając sposoby rzucania drapieżników dla odpornościowców), jednak ostatecznie zdecydowałyśmy, że smoki nie powinny być całkowicie bezbronne przeciwko danemu typowi drapieżnika. Dodatkowo, samo określanie części z gatunków jako "niematerialnych" było niepoprawne i sprawiające problemy na fabule. Z tego powodu następują duże zmiany we właściwościach niektórych stworzeń, ale też gatunkach.

Usunięcie cieni, nocnic i południc
Cienie wyginęły i nie są już dostępne jako kompani. Natomiast południce i nocnice i tak były trudne do wytłumaczenia fabularnie na Wolnych Stadach (nie martwcie się, latawce zostają, mamy jakieś tam zdechlaki!) Jeżeli jakieś istnieją jako kompani, nie można ich przekazać innej postaci nawet przy użyciu odpowiedniej nagrody.

Zmiana odporności na utrudnienia
Chmurnik: +2 ST do ataków fizycznych napastnika, sam kompan jest po prostu żywą, unoszącą się w powietrzu pianką, ale nie jest i nigdy nie był niematerialny.

Demon: +2 ST do ataków magicznych napastnika.

Mantykora: +2 ST do ataków magicznych napastnika.

Nowe opracowanie feniksów
Chcieliśmy dać im jakąś odpowiednią właściwość, dzięki której będzie już wyraźna różnica między nimi, a ptasimi żywiołakami ognia.
  Feniks
Opis wyglądu: Duży, wielkości smoczego łba, podobny do orła ptak, który jest w stanie na zawołanie płonąć na całym ciele, bez wyrządzania sobie krzywdy. Występują różne odmiany zabarwienia płomieni, od czerwonych poprzez złote po niebieskie. Dziób ma zazwyczaj prosty, ostro zakończony, a jego ciemne, najczęściej czarne ślepia kryją w sobie dużo tajemnic. Ptaki te nie umierają – podlegają wiecznemu cyklowi spalenia i odradzania się z popiołów.
  • Znane zachowania: uwielbia błyskotki, w tym jaskrawe smocze łuski. Terytorialny, wiedzie przede wszystkim samotne życie, pomijając krótkie okresy lęgowe raz na dwa obroty.
    Sposób walki: wykorzystuje ostry dziób kłuje i krótkie, ale ostre pazury. Preferuje korzystać z magicznego ognia.
    Dieta: wszystkożerność.
    Odrodzenie: kompan-feniks po śmierci zamienia się w kupkę popiołu. Po upływie 3 księżyców (3 tygodni dla graczy), odradza się. Czas każdego kolejnego odrodzenia jest wydłużony o kolejny tydzień. Spopielony feniks nadal zajmuje miejsce na kompana. Rozwianie prochu uniemożliwia odrodzenie.
    Inne: jest odporny na ognistą magię i ataki fizyczne opierające się na żywiole ognia. Może używać magii. Potrafi latać. Zanurzenie w wodzie nawet na chwilę może być dla niego śmiertelne. Może wędrować po terenach górskich.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: bardzo rzadki.
    Statystyki: S: 5| W: 2| Z: 5| M: 5| P: 1
    Mięso: 0
Nowe opracowanie żywiołaków
Gatunek ten był zdecydowanie zbyt silny, także w stosunku do smoków. Utrudniał wiele mechanicznych i logicznych interakcji, a więc musiałyśmy go odpowiednio dostosować. Nie popieramy sytuacji w której osoba zbudowana pod walkę fizyczną jest niemalże całkowicie bezradna w starciu z nie tyle dzikim drapieżnikiem, co kompanem innego smoka. Dodatkowo, zostały podzielone na osobne akapity, aby ułatwić czytelność. Od dziś dzikie żywiołaki zostawiają po śmierci kamień szlachetny, podobnie jak chmurniki.
ŻYWIOŁAKI
Opis ogólny: Żywiołaki to wyglądające jak zwierzęta, magiczne istoty wielkości dorosłego wilka. Część żywiołaków wygląda jakby były bezpośrednio zrobione z pierwotnej formy swojego żywiołu, a inne są niezwykle podobne do zwykłych zwierząt i pokryte całkowicie namacalnymi piórami, łuskami lub futrem. Nawet takie żywiołaki zawsze mają jakąś cechę zdradzającą ich żywioł (np. koń z płomienną grzywą, wilk z lodowymi kolcami na karku, jeleń z porożem wyglądającym jak gałęzie drzewa, czy ptak przez którego rozwiane pióra przebiega prąd). Jeśli jednak uda się zranić żywiołaka to okaże się, że w środku nie zobaczymy krwi. Natomiast wcześniej wspomniane pokrywy ciała, odczepione od właściciela, rozpadają się. Nie jest wiadome skąd pochodzą, chociaż niektóre legendy sugerują ich połączenie z nimfami.
  • Dodatkowe uwagi:
    – Żywiołak utrzymuje tę samą formę przez całe życie.
    – Gatunek formy żywiołaka musi występować na terenach Wolnych Stad i nie może być zwierzęciem fantastycznym (gryf, demon itp.)
    – Skrzydlata forma umożliwia latanie nie-powietrznym żywiołakom. Powietrzne żywiołaki mogą latać nawet bez posiadania skrzydeł.
  •   Żywiołak ognia
    Opis gatunku: Prawdziwą esencją żywiołaków ognia są płomienie kryjące się wewnątrz ich ciał zbudowanych z popiołu i węgla. Z rzadka pojawiają się elementy z zastygłej lawy. Dzięki wbudowywaniu tego co spalą we własne ciała, są w stanie przeprowadzać interakcje z otoczeniem bez palenia wszystkiego, równocześnie chroniąc wewnętrzne płomienie przed łatwym zgaszeniem. Zawsze są gorące w dotyku, zazwyczaj miękkie, chociaż zdarzają się osobniki o twardych łuskach i szorstkiej sierści. Ich namacalne części występują w kolorach od bieli do czerni, czasem brunatnym, żółciach i pomarańczach, natomiast różne żarzące lub płonące elementy dodają im kolorytu.

    Najlepszym sposobem na walkę z żywiołakiem ognia jest próba zgaszenia go, np. wodą lub piaskiem. Wiatru trzeba używać ostrożnie, bo słaby podmuch może podsycić płomienie stworzenia. Jeśli jednak nie mamy do dyspozycji nic innego niż nasze własne łapy, należy działać niezwykle szybko! Smok da rade zranić żywiołaka ognia pazurami, ale chwila zawahania i skończymy z poparzoną łapą. Jeśli używasz kwasu, natychmaist po splunięciu należy się wycofać bo wytworzą się toksyczne opary!

    Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia. Nie lubią żywiołaków wody, lubią żywiołaki powietrza (bez wzajemności), neutralne w stosunku do ziemi. Znane jest obserwowanie zachowań takich jak "zjadanie" gałązek i innych łatwopalnych przedmiotów.
    Sposób walki: tylko ogniste ataki magiczne.
    Dieta: kamieniożerność.
    Inne: niewrażliwy na ataki związane z ogniem ; podatny na wodę i zimno i zasypanie piaskiem; zanurzenie w wodzie nawet na chwilę może być śmiertelne ; napastnik atakujący fizycznie ma +2ST do akcji (nie wliczając rodzajów, na które żywiołak jest podatny) ; napastnik otrzymuje ranę lekką, jeśli złapie/przytrzyma żywiołaka mając z nim bezpośredni kontakt fizyczny.
    Forma: dowolna, poza wodnymi stworzeniami
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: spora
    Statystyki:
    S: 0| W: 3| Z: 0| M: 6 | P: 1
    Mięso: 0, po zabiciu smok znajduje kamień szlachetny.
  •   Żywiołak ziemi
    Opis gatunku: Są to najcięższe ze wszystkich żywiołaków, ponieważ ich ciała są stworzone z różnego rodzaju skał i gleb. Przywodzą na myśl ciasno ze sobą złączone ożywione skały, do tego nie raz są porośnięte gęstą roślinnością. Ze względu na różnorodność materiałów z których są zbudowane, mogą występować w naprawdę wielu kształtach i kolorach. Chociaż rośliny je porastające technicznie nie są częścią ich ciała, z pomocą swojej magii podświadomie je żywią i kształtują tak, by spełniały rozmaite funkcje estetyczne i sensoryczne.

    Żywiołaki ziemi to chyba najłatwiejsze do zrozumienia żywiołaki. Można je bez problemu dotknąć, a one mogą dotknąć ciebie. Aby je zranić trzeba próbować odrywać kawałki ich ciała. Unikaj drapania, nie zrani to skały, ale zaboli twoje uszy.

    Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia. Neutralne nastawienie do innych żywiołaków.
    Sposób walki: ataki magiczne związane z ziemią i roślinami, może też walczyć czysto fizycznie bez użycia magii.
    Dieta: kamieniożerność.
    Inne: niewrażliwy na ataki związane z ziemią i rany cięte (drapanie) ; podatny na kwas; napastnik atakujący fizycznie ma +2ST do akcji (nie wliczając rodzajów, na które żywiołak jest podatny) ; nie może pływać, ale potrafi chodzić po dnie zbiorników wodnych.
    Forma: dowolna, poza zwierzętami latającymi i stworzeniami, które nie mogą poruszać się na lądzie (ryby, delfiny itp.)
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: spora
    Statystyki:
    S: 6| W: 3| Z: 1| M: 6 | P: 1
    Mięso: 0, po zabiciu smok znajduje kamień szlachetny.
  •   Żywiołak wody
    Opis gatunku: Ciała żywiołaków wody składają się wody lub lodu. Żywiołaki będące poruszającą się płynną wodą, bez zewnętrznej okrywy, reagują bardzo agresywnie na próbę wpychania łap do ich wnętrza. Ich formę trzyma w miejscu bardzo silne napięcie powierzchniowe, przez co od zewnątrz w dotyku przypominają chłodną galaretkę. Natomiast okrywy (futro/łuski/pióra) żywiołaków wyglądających jak zwykłe zwierzęta są zawsze mokre. Kolory żywiołaków wody się różnią w zależności od wód z jakich pochodzą. Od krystalicznie czystej, po błotnisto brązową najczęściej obserwowaną wśród żywiołaków z bagien. Zdarza się nawet widzieć głębokie barwy mórz.

    Ogień i wysoka temperatura są bardzo niebezpieczne dla żywiołaków wody, dlatego z siarczystą wzajemnością nie cierpią żywiołaków ognia. Najbardziej krzywdzące są dla nich ataki, które zmniejszają ilość wody w ich ciałach, a więc można próbować rozchlapać płynne żywiołaki i rozkruszyć te zlodowaciałe.

    Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia. Nie lubią żywiołaków ognia. Zaobserwowano żywiołaki wody używające zlodowaciałych łapek aby podnosić przedmioty i nie zostawiać mokrych śladów za sobą.
    Sposób walki: wodne i lodowe ataki magiczne, mając lodową formę może walczyć fizycznie.
    Dieta: kamieniożerność.
    Inne: niewrażliwy na ataki związane z wodą i lodem ; podatny na ogień, ciepło i kwas ; napastnik atakujący fizycznie ma +2ST do akcji (nie wliczając rodzajów, na które żywiołak jest podatny) ; nie może wędrować po terenach pustynnych
    Forma: dowolna
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: spora
    Statystyki:
    S: 0| W: 3| Z: 0| M: 6 | P: 1
    Mięso: 0, po zabiciu smok znajduje kamień szlachetny.
  •   Żywiołak powietrza
    Opis gatunku: Żywiołaki powietrza są najlżejsze ze wszystkich żywiołakow, a może i zwierząt ogólnie. Ich ciała są zrobione z trudnego do określenia puszystego („piankowego”) materiału wizualnie przypominającego chmury oraz z gwałtownie wirującego powietrza. Zdarza się że wściekłe żywiołaki przybierają ciemną barwę i ciskają błyskawicami w obiekt zirytowania. Należą do bardziej różnorodnych i kolorowych żywiołaków. Nie tylko mogą przybierać barwy chmur ale również świetliste kolory wzięte prosto z mieniącej się tęczy.

    Bardzo źle reagują na ekstremalne temperatury, w tym smoczy ogień i lód, w innym przypadku należy próbować przerwać ciągłość ich ciała.

    Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia. Nie lubią żywiołaków ognia. Ich sposób interakcji ze światem to podmuchy wiatru oraz powietrze pod wysokim ciśnieniem utrzymywane np. na łapach by coś chwycić.
    Sposób walki: tylko powietrzne ataki magiczne (w tym elektryczne).
    Dieta: kamieniożerność.
    Inne: niewrażliwy na ataki związane z powietrzem (w tym elektryczność) oraz kwas; podatny na skrajne różnice temperatur, w tym lód i ogień ; napastnik atakujący fizycznie ma +2ST do akcji (nie wliczając rodzajów, na które żywiołak jest podatny).
    Forma: dowolna
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: spora
    Statystyki:
    S: 0| W: 3| Z: 0| M: 6 | P: 1
    Mięso: 0, po zabiciu smok znajduje kamień szlachetny.
Mądrzejsze delfiny
Od dziś to jedyne zwierzęta, które mogą się telepatycznie porozumieć bez posiadania MP!
  Delfin
Opis wyglądu: Ssak morski obdarzony dużą inteligencją i przyzwyczajony do życia w stadzie. Ma opływowe ciało z dwoma płetwami brzusznymi, jedną ogonową i jedną grzbietową. Posiadają gładką skórę zazwyczaj w kolorze szarym z ciemniejszym grzbietem i jaśniejszym brzuchem.
  • Znane zachowania: jest zwierzęciem stadnym, często igraszkującym w wodzie. Jest zaskakująco inteligentny, może ze swoim smoczym partnerem mentalnie porozumiewać się za pomocą słów. Nie atakuje smoków, chyba że one zaatakują jego pierwsze.
    Sposób walki: preferuje uderzenia płetwami.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: oddycha powietrzem, ale przebywa wyłącznie w środowisku wodnym. Po rozwinięciu mocy na poziom 2, może wysyłać werbalne mentalne wiadomości. Nie może jednak dzięki temu korzystać z magii.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: dość liczna.
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 2
    Mięso: 3/4
Poprawienie kelpie i lewiatana
Zamiast w górach, nie mogą wędrować po terenach pustynnych.

Eliksiry leczące dla wszystkich
... no, prawie wszystkich!

Od dzisiaj inne rangi niż Uzdrowiciel także mogą wytwarzać eliksiry leczące, jednak muszą posiadać Wiedzę na poziomie 2.
Wymagania:
• Atrybuty: Moc: 3; Zręczność: 3;
• Umiejętności: Leczenie: 1 lub Wiedza: 2; Magia Precyzyjna: 1;
• Wiek: 30 księżyców
Drobny rebalans niektórych atutów
W przypadku drugiej grupy, Pamięć Przodka straciła na wartości po zmianie polowań i redukcji tur, a więc teraz powinna być atrakcyjniejsza: przyda się osobom, które często chodzą na zwiady lub biorą udział w różnych wydarzeniach. Nieparzystołuski oraz Parzystołuski i tak działają tylko przez pół roku, toteż usuwamy z nich negatywny efekt z przeciwnego miesiąca.

Usunęliśmy też właściwości atutów wpływające na modlitwy: są one pozostałości po starym systemie modlitw, gdzie o wyniku decydowała kość. Gwarantowane odpowiedzi u postaci z atutem często nie pasowały do sytuacji.
Boski ulubieniec
Częściej niż wszyscy inni masz kontakty ze światem pozaziemskim. Siły wyższe upodobały sobie Ciebie jeszcze przed narodzinami i czasem przymykają oczy na niektóre zasady, a spotkania z duszkami stały się elementem codzienności. Dodatkowo zawsze widzisz dusze martwych smoków, nawet jeśli one nie życzą sobie być widziane.
Działanie: Smok raz na miesiąc kalendarzowy otrzymuje darmowe błogosławieństwo na misję zwiadowczą dla siebie i swoich zwierzęcych kompanów. Fabularnie powinien złożyć drobny podarek (np. bukiet kwiatów lub wyrzeźbioną figurkę) dla bogini Sennah. (Reszta uczestników misji dalej musi płacić za błogosławieństwo.) Ponadto, zawsze ktoś odpowiada na modlitwy smoka, chociaż nie zawsze będą to bogowie.
Do podpisu: Boski ulubieniec: darmowe błogosławieństwo na zwiad (data ostatniego użycia)
Pamięć przodka

Nie wiesz skąd, ale wiesz niektóre rzeczy. Kojarzysz walki, których nigdy nie stoczyłeś. Znasz słabe punkty swoich przeciwników.
Działanie: Smok zna słabe punkty różnych istot, przez co ma -2 do ST do Ataków/Obron podczas walk z zwierzętami (rozumiane jako drapieżniki i zwierzyna łowna, wlicza się w to kompanów) oraz -1ST do walk z rasami rozumnymi (nie dotyczy smoków, ani magicznych istot typu duszki). Nie działa na Arenie Viliara i Lustrze Katamu.
Do podpisu: Pamięć przodka: -2 ST do walki z zwierzętami i -1 ST do walk z rasami rozumnymi
Nieparzystołuski

Z jakichś niezrozumiałych dla śmiertelników powodów w czasie nieparzystych miesięcy czujesz przypływ energii i wigoru i gotów jesteś sięgać po gwiazdy. Niestety, ten stan nie trwa wiecznie. Co miesiąc musisz wypoczywać, by odzyskać ów nadsmoczy przypływ siły.
Działanie: Smok ma -1 do ST przy testach na wybrany atrybut oraz Wytrzymałość w czasie nieparzystych miesięcy. W czasie parzystych miesięcy ma +1 ST do testów na Wytrzymałość. Nie można wybrać Wytrzymałości. Wybrany atrybut należy umieścić w KP obok nazwy atutu.
Do podpisu: Nieparzystołuski: -1 ST do <atrybut> i Wytrzymałości w czasie nieparzystych miesięcy
Parzystołuski
Z jakichś niezrozumiałych dla śmiertelników powodów w czasie parzystych miesięcy czujesz przypływ energii i wigoru i gotów jesteś sięgać po gwiazdy. Niestety, ten stan nie trwa wiecznie. Co miesiąc musisz wypoczywać, by odzyskać ów nadsmoczy przypływ siły.
Działanie: Smok ma -1 do ST przy testach na wybrany atrybut oraz Wytrzymałość w czasie parzystych miesięcy. W czasie nieparzystych miesięcy ma +1 ST do testów na Wytrzymałość. Nie można wybrać Wytrzymałości. Wybrany atrybut należy umieścić w KP obok nazwy atutu.
Do podpisu: Parzystołuski: -1 ST do <atrybut> i Wytrzymałości w czasie parzystych miesięcy
Popularny
Pobłogosławiony niezwykłą charyzmą musisz wprost odpędzać się od wielbicieli, podarunków i wyrazów sympatii. I najwyraźniej fanów masz nie tylko w świecie materialnym, bo zdarza się, że dosłownie na Twoich oczach, prezenty dla Ciebie się mnożą. Niektórzy mogliby pomyśleć, że masz nadnaturalne moce, jednak Ty wiesz, że to Twoi przyjaciele po drugiej stronie, którzy czasem szepczą Ci miłe słowa.
Działanie: Raz na 3 tygodnie Piastun, który bezinteresownie otrzyma od innego smoka podarek w postaci 1 kamienia szlachetnego lub 4/4 pożywienia, składa raport w "Innych" o jego potrojenie. Należy napisać post fabularny z użyciem atutu i raport powinien zawierać post piastuna oraz obdarowującego.
Prezent nie może być zapłatą za naukę ani żadną inną formą zobowiązania. Jeśli darowane Piastunowi pożywienie zostanie pomnożone przez atut Popularny, Łowca nie może otrzymać za nie PZ. Dodatkowo Popularny otrzymuje podwójne dary w świątyni.

Do podpisu: Popularny: raz na 3 tygodnie prezent od innego smoka o wartości kamienia szlachetnego zostaje potrojony
Furia niebios
W czasie walki smok potrafi zwrócić na siebie uwagę sprzyjających mu duszków lub bogów, którzy to zsyłają swój gniew na jego przeciwnika poprzez siły natury.
Działanie: Przeciwnik smoka zostaje zraniony raną lekką przez jeden z naturalnych czynników (np. piorun). Można użyć raz na walkę. Dodatkowo bogowie zawsze odpowiadają na jego modlitwy.
Do podpisu: Furia niebios: raz na walkę + rana lekka dla przeciwnika

Licznik słów: 2535
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Jeżeli ktoś chciałby używać stylu z kolorowymi profilami w widoku postów (tak, jak było na dorlanie), należy wybrać odpowiedni styl w ustawieniach użytkownika.

~Chałka.

Licznik słów: 24
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
W działach raportów można używać w pełnej odpowiedzi szablonów raportów!

Obrazek

Dodatkowo, okienko szybkiej odpowiedzi ma już dostępny bbcode, a także opcję "jeżdżenia" z nami ilekroć czytamy post. Więcej o tym jak włączyć dynamiczną szybką odpowiedź tutaj: viewtopic.php?p=555850#p555850

~Chałka.

Licznik słów: 38
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Drobna aktualizacja Areny Viliara, którą myśleliśmy, że wprowadziliśmy rok temu, ale wcale nie:
7. Po zwolnieniu się miejsca na Czempiona:
– jeśli jest tylko jeden chętny smok, który przeszedł wszystkie stopnie Areny, musi zawalczyć ze specjalnym drapieżnikiem posiadającym statystyki (atuty, umiejętności, atrybuty) poprzedniego czempiona
– w przypadku 2 możliwych kandydatów kwestię tytułu rozsądza się walką
– w przypadku więcej niż 2 możliwych kandydatów prawo do walki otrzymują ci, którzy przeszli Arenę chronologicznie wcześniej
– jeżeli smok przeszedł arenę, ale zmienił rangę na inną, może ubiegać się o tytuł czempiona w walce z innym pretendentem do tytułu ; nie może wyzwać specjalnego drapieżnika do walki ; nie ma priorytetu do walki o tytuł, jeżeli ubiega się o niego więcej niż 1 smok

Licznik słów: 121
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Ogłoszenia

Post autor: Administrator »
Dzięki wiecznemu stresowi i doskonałej diecie bogatej w makroskładniki, smoki od dziś żyją dłużej! Z tego względu zmieniamy też nieco zasady odmłodzeń.
Wpływ wieku na życie smoka
Poza umiejętnościami odblokowującymi się zależnie od wieku postaci, istnieją inne właściwości wieku ukazujące się ilekroć smok osiągnie dany próg. Niektóre z nich dotyczą mechanicznej części forum (wiele zdolności wymaga minimalnego wieku), ale większość znajduje odzwierciedlenie po prostu w fabule.
  • Pisklaki mają od 1 do 7 księżyców.
    Adepci mają od 8 do 22 – 25 księżyców, chociaż zdarzają się także starsi Adepci lub młodsze smoki z pełną rangą.
    • Smoki zaczynają interesować się płcią przeciwną i łączyć w pary od 20 lub 22 księżyca życia.
    • Smoki stają się płodne dopiero z ukończeniem 25 księżyca życia.
    • Smoki tracą płodność z ukończeniem 100 110 księżyca życia.
    100 110 księżyców to także wiek gdzie smok staje się coraz słabszy. Zanikają mięśnie, a nawet proste czynności sprawiają sporo kłopotu. Nie powinien polować ani ruszać na wyprawy. Powoli zaczynają zawodzić go umiejętności, powinien zrezygnować z udziału w walkach (w mechanice: +2 ST do wszystkich akcji).
    Śmierć ze starości następuje między 125 a 150 księżycem życia smoka.
Rzuty na śmierć
Od ukończenia 105 125 księżyca życia każdy smok raz na 5 tygodni musi mieć wykonany rzut kostką 6-ścienną celem stwierdzenia, ile jeszcze przeżyje. Rzuty mogą być wykonywane przez samego zainteresowanego w przeddzień postarzania stadnego, lub przez moderatora stada aktualizującego wiek w dzień postarzania stadnego. Dla danej postaci można wykonać najwyżej jeden rzut w danym miesiącu – jeśli gracz wykonał rzut jako pierwszy, to jego wynik jest brany pod uwagę. Cały proces ma miejsce na Discordzie SWS.

Jeśli mieliśmy nieszczęście wyrzucić swojej postaci śmierć, zostaje nam tydzień na przeprowadzenie ostatnich fabuł oraz opisanie swojej śmierci. Można też spisać testament.

Po definitywnej śmierci stara postać może odrodzić się w nowym ciele, nie pamiętając poprzedniego życia – albo pozostać w zaświatach na dobre.
Zasady odmłodzeń i postarzeń
Wiek postaci można zmienić przy użyciu żetonu lub innej nagrody raz na dwa miesiące bez względu na barwę żetonu i rodzaj nagrody (np. z loterii). Tabelę z datami można znaleźć tutaj.

Dodatkowe regulacje:
– do cooldownu odmładzania liczą się tygodnie aktywnej gry (czyli normalnego starzenia się), a nie te spędzone na nieobecności z zamrożonym wiekiem;
– nie można odmłodzić postaci młodszej niż 25 80 księżyców;
– postaci poniżej 15 księżyca mogą postarzyć się o maksymalnie 2 księżyce.
Wyjaśniając, zmiany w odmłodzeniach są tylko kosmetyczne – uznaliśmy, że postaci żyjące dłużej niż zwykle ze względu na żetony, nie powinny spaść poniżej pewnego pułapu wiekowego, zawsze będąc w widełkach starszyzny.

Licznik słów: 428
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
ODPOWIEDZ

Chcesz dołączyć do gry?

Musisz mieć konto, aby pisać posty.

Rejestracja

Nie masz konta? Załóż je, aby do nas dołączyć!
Zapraszamy do wspólnej rozgrywki na naszym forum.
Rozwiń skrzydła i leć z nami!

Zarejestruj się

Logowanie

Wróć do strony głównej