Atuty
• Grupa I • Grupa II • Grupa III • Grupa IV • Grupa dodatkowa •
Zasady Atutów
1. W czasie jednej akcji smok może użyć maksymalnie 2 atutów aktywnych, które wpływają na stopień trudności (ST) oraz liczbę sukcesów walczących.
(Przykładowo: Smok, który użył Czempiona i Chytrego Przeciwnika, nie może do tego samego ataku dodać Wybrańca Bogów i Magicznego Śpiewu, ale może użyć Furii Niebios)
2. Sukcesy z atutów są odporne na kasowanie zasadą jedynki.
3. Mechaniczne działanie atutów trzeba zawrzeć w swoim podpisie. Tylko wtedy zostaną one wzięte pod uwagę przez Mistrzów Gry.
Atuty, których nie trzeba wklejać do podpisu, są oznaczone w swoim opisie.
4. Nie można przejść do atutów z wyższej grupy, nie obierając przedtem atutu z poprzednich grup.
5. Po osiągnięciu odpowiedniego wieku z grupy I, II, III można wybrać po jednym atucie. Z grupy IV można wybrać dwa.
– grupa I – 8 ks
– grupa II – 15 ks
– grupa III – 30 ks
– grupa IV, pierwszy atut – 45 ks
– grupa IV, drugi atut – 65 ks
6. Jeśli atut, który wybierasz, będzie miał znaczenie przy składaniu raportów (np. Pełny Brzuch, Wrodzony Talent) to w danym raporcie zaznacz, z jakiego atutu wynika zdobycie umiejętności/przedmiotu/bonusu.
7. Wszystkie atuty działają na drapieżniki Viliara tak jak na smoki.
8. W przypadku Konfliktów Fabularnych wszystkich atutów aktywnych można użyć raz.
Jedyny wyjątek to Poświęcenie, które jest używane według swojego opisu.
Jeśli atut obowiązuje "cooldown" użycia, najpierw musi on minąć, by można było go aktywować w czasie konfliktu.
Ograniczenie aktywacji atutów nie dotyczy użycia Kryształu Ideału ani innych bonusów działających na tej zasadzie.
Słownik Pojęć
Czym różni się atut aktywny od pasywnego?
– atut aktywny – atut, którego użycie należy zaznaczyć w poście i najczęściej ma ograniczoną ilość użyć
– atut pasywny – atut, który działa cały czas i nie trzeba go aktywować, ponieważ robi to sam w konkretnych sytuacjach
Co to rzut, akcja i test umiejętności?
– rzut – dotyczy każdego rzutu kostkami
– akcja – dotyczy czynności świadomie wykonywanych przez smoka (np. atak i szukanie czegoś to akcja, ale rzut na wytrzymałość, by sprawdzić czy smok zemdleje, już akcją nie jest)
– test umiejętności – rzut wykonywany na podstawie poziomu atrybutu + umiejętności
Kiedy mogę używać atutów?
Zwracaj uwagę na częstotliwość użycia atutów. Przykładowo, jeśli w czasie misji odbędą się dwie walki, atutu używanego "raz na walkę" możesz użyć w każdej z nich, a atutu "raz na misję" tylko w jednej.
W przypadku atutów typu "raz na pojedynek/misję/dwa tygodnie polowania", w każdym wymienionym miejscu użycia liczy się osobno. Mając np. trzy pojedynki i polowanie, smok może równocześnie użyć atutu w każdym pojedynku oraz na polowaniu. Dwa tygodnie będą liczone do możliwości następnego użycia na polowaniu, ale nie wpływają na pojedynki.
– walka – każda walka, w której bierze udział smok (również z drapieżnikiem)
– polowanie – odnosi się również do wypraw uzdrowicieli i kleryków
– misja – oznacza misje zwiadowczą lub tradycyjną
– konflikt fabularny – szeroko pojęty spór dwóch lub więcej stron wymagający ingerencji MG/MF, zaliczają się tutaj wojny, napaście, przewroty, kłótnie i inne. Nie musi się odbywać w jednym temacie, ważne, że rozgrywa się w konkretnym punkcie czasowym
Nazwa Atutu
Opis fabularny. Jest to fabularne wyjaśnienie zdolności twojego smoka. Mile widziane jest stosowanie się do opisów fabularnych przy używaniu atutów, ale zrobienie własnej fabularnej otoczki również nikomu nie zaszkodzi, tak długo, jak będzie się wpisywała w klimat SWS.
Działanie: Wyjaśnienie mechanicznego działania atutu. Pamiętaj, by uważnie przeczytać treści tutaj zawarte, bo będą one wpływać na resztę życia twojej postaci! Atuty nie istnieją w próżni, wybierając jeden atut pomyśl, jak go połączyć z innymi. Współgrające ze sobą atuty są silniejsze niż jeden samotny.
Do podpisu: Tutaj znajduje się skrócony opis działania atutu, który należy wkleić do podpisu. Zawiera informacje potrzebne na bieżąco MG i innym graczom. Można go zmienić na swoje potrzeby, tak długo jak zawiera najważniejsze informacje mechaniczne, szczególnie te, z których korzysta twoja postać.
UWAGA! Opis wklejany do podpisu nie zawiera wszystkich informacji, więc w razie jakichkolwiek wątpliwość należy się kierować pełnym opisem atutów zawartym w tym wątku.