Paczka nowości dla smoczych ras
Podczas rozmów na temat
propozycji lotu dla wężowych smoków doszliśmy do wniosku, że ten koncept – choć logicznie rozpisany – niekoniecznie wpasowuje się w kanon naszego świata. Jednocześnie jesteśmy świadomi, że do tej pory smoki wężowe miały zwyczajne gorzej bez tych skrzydeł, a jedyną ich alternatywą były potencjalne skrzela, choć te były zablokowane za konkretną krzyżówką rasową.
Dlatego zadecydowaliśmy się przyjrzeć wszystkim rasom i nieco je uatrakcyjnić, jednocześnie odświeżając cały temat z rasami.
Smocze sylwetki – nowy zapis w KP i opisach ras
Dziś wprowadzamy też oficjalne rozróżnienie na sylwetki anatomiczne gatunków, które będą od teraz wpisywanie "najważniejszych cechach wyglądu" w KP. Ułatwi to zrozumienie budowy ciała, zwłaszcza dla postaci bez refki w KP/podpisie/teczce, a do tego nie pozostawi wątpliwości co do niektórych bonusów rasowych.
- Najważniejsze cechy wyglądu: (niepotrzebne usunąć*)
Sylwetka pierwotna/wężowa/wywernowa*
Łuski/Futro/Pióra*
Skrzydła błoniaste/pierzaste/Brak skrzydeł*, jedna para/dwie pary*
Dwie pary łap/Jedna para łap*
Kolor oczu:
Dominujący kolor smoka:
Przeciętny wzrost/Niski wzrost/Karłowatość I stopnia/Karłowatość II stopnia/Gigantyzm (dodaj w nawiasie dokładny wzrost postaci w kłębie w metrach, np. 1,5m)*
Znaki szczególne smoka: max 15 słów
Zieje ogniem/lodem/kwasem/kły kwasowe/skrzela*
Smoki skrajne mają do wyboru jedną z sylwetek oferowanych przez czyste wersje ich skrzyżowanych ras.
Jest mieszanką smoków dwóch innych ras. Od swoich rodziców przejmuje zarówno mocne, jak i słabe strony konkretnych ras, tak więc np. mieszanka północnego i wywernowego może nie mieć przednich łap i być bardzo wrażliwa na upały.
Mechanika
Charakterystyka
Typ sylwetki: w momencie tworzenia KP gracz wybiera spośród opcji dostępnych dwóm rasom wchodzącym w skrajność.
Czym zieje: w momencie tworzenia KP gracz wybiera spośród opcji dostępnych dwóm rasom wchodzącym w skrajność.
Bonusy rasowe: każda rasa ma zakładkę "mieszanki skrajne", w której są wypisane bonusy dla krzyżówek. Smok skrajny bierze wypisane tam bonusy po obu połówkach rasowych.
Rozmiary: wypadkowa dwóch ras. Maksymalnie 20 cm wyższe od średniej wielkości mniejszej z ras (zapisane w opisie danej rasy). Nie większe niż przeciętne rozmiary (+-6cm różnicy od średniej wielkości) większej z ras.
Preferowane środowisko: wypadkowa dwóch ras.
Mocne strony: wypadkowa dwóch ras.
Słabe strony: wypadkowa dwóch ras.
Ciekawostki: mogą mieć wymieszany wygląd obu ras, ale nie oznacza to, że mają dostęp do wszystkich bonusów rasowych.
Bardzo charakterystyczny gatunek smoka. Ma karłowate łapy (dwie pary), które ledwo umożliwiają mu poruszanie się po lądzie. Jego korpus za to jest niezwykle długi, a imponującej masy ogon często przeszkadza im w podkradaniu się do zdobyczy. Przez inne gatunki smoków często porównywane są do węży, i rzeczywiście, niektóre smoki wężowe zaadaptowały sposób zabijania czy walki polegający na stopniowym zaciskaniu długiego, giętkiego ciała wokół ofiary. Są przykute do ziemi ze względu na brak skrzydeł. Doskonale jednak pływają. Ciało tego gatunku pokryte jest drobną, przylegającą łuską, przybierającą różnorakie jaskrawe barwy. Nie posiadają kolców ani kostnych wyrostków, ale często, pomimo braku krwi smoków północnych, mogą poszczycić się niemalże lwią grzywą twardszą w dotyku niż zwykłe futro. Cechą charakterystyczną tej rasy są giętkie wąsy wyrastające znad nozdrzy oraz poroże podobne do jeleniego, przyozdabiające łeb.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: wężowa
Czym zieje: kwasem i posiada skrzela
Bonusy rasowe: ma skrzela, ale nie może spać pod wodą ; może owinąć się tułowiem wokół ciała ofiary niczym wąż ; posiada kły kwasowe zamiast gruczołów z tyłu gardła, co pozwala wstrzykiwać kwas bezpośrednio w ciało lub spluwać nim na odległość
Rozmiary: 1,4 m wysokości, 14 m długości.
Preferowane środowisko: okolice jezior i rzek
Mocne strony: dobry pływak, dobrze znosi zarówno chłód jak i upał. Ponadto giętki, długi tułów pozwala na owinięcie się wokół przeciwnika w walce.
Słabe strony: nie ma skrzydeł, wolno biega.
Ciekawostki: często potrafi tkwić w bezruchu długie godziny, czekając na ofiarę. Wężowe dawniej nie posiadały skrzeli, lecz po licznych mieszankach z morskimi cecha ta stała się normą.
Wężowy x dowolny: może wybrać kły kwasowe (o ile nie wybrał skrzeli)
Wężowy x dowolny z wężową sylwetką ciała: możliwość wyboru skrzeli zamiast ziania (jeśli nie ma skrzydeł) oraz owijanie się wokół ofiary.
Wężowy x morski: posiadają wszystkie fabularne cechy morskich, o ile mają skrzela ; mogą mieć kły kwasowe i skrzela o ile nie ma skrzydeł
Wężowy x pustynny: nie może dziedziczyć skrzeli.
Smoki o lekko wydłużonym, smukłym ciele. Posiada zazwyczaj krótkie, ale zgrabne łapy z niezwykle chwytnymi palcami oraz długi i cienki ogon, którym może chwytać się gałęzi zupełnie jak opos. Jego skrzydła są raczej cienkie, opływowe, zakończone pojedynczymi-podwójnymi palcami umożliwiającymi chwytanie się drzew, a także poruszanie się między ich pniami. Jego łuski prawie nigdy nie przylegają ciasno do ciała i w dotyku do złudzenia przypominają korę drzew. Częste ubarwienia to różne odcienie zieleni, beżu, brązu, spiżu, złote, szare lub czarne, ponadto miewa plamy na ciele ułatwiające kamuflaż w lesie. Bardzo często smok tego gatunku obdarzony jest ogromną ciekawością do świata roślin.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: pierwotna
Czym zieje: kwasem
Bonusy rasowe: karłowatość nie daje kary do wytrzymałości ; swobodne przemieszczanie się po drzewach ; odporność na grzybicę, co pozwala im hodować epifity i mech na rogach i/lub łuskach ; niepowodzenie przy zakładaniu pułapki roślinnej nie uszkadza drzewa (i nie powoduje tym samym gniewu Alaleyi)
Rozmiary: 1,5 m wysokości, 7 m długości (w tym około 4-metrowy ogon), 9 m rozpiętości skrzydeł.
Preferowane środowisko: lasy
Mocne strony: długie, zwinne palce pozwalają na bardzo precyzyjne czynności. Jest lekki, co umożliwia mu wspinanie się po drzewach bez łamania każdej z napotkanych gałęzi. Ponadto giętki, długi ogon pozwala na owinięcie przeciwnika w walce.
Słabe strony: chropowate łuski utrudniają pływanie. Bardzo źle czuje się na terenach pustynnych.
Ciekawostki: niezwykle czuły węch. Zdarza mu się spać niczym nietoperz, zwisając głową w dół z gałęzi. Po roślinach rosnących na smoku można rozpoznać skąd pochodzi i gdzie najczęściej przebywa.
Drzewny x dowolny: odporność na grzybicę, co pozwala im hodować epifity i mech na rogach i/lub łuskach
Drzewny x morski: mogą dodatkowo hodować na rogach i łuskach glony/wodorosty
Jest dość przysadzistym gatunkiem, brak mu smukłości smoków morskich. Sprawia przez to wrażenie ciężkiego i niezbyt zwinnego, ale bardzo często jest to jedynie iluzja. Jego ciało pokrywa gęsta, dość gładka łuska, zawsze ciasno przylegająca do ciała. Kolory, jakimi najczęściej może się poszczycić, to brąz, ciemna zieleń, czerń, granat, czasem szarość czy jadowita żółć. Skrzydła są średniej wielkości, nie czynią z niego asa przestworzy, ale są satysfakcjonująco funkcjonalne. Dobrze pływa i z łatwością porusza się po bagnistych, grząskich terenach – w dużej mierze ułatwia mu to szczątkowa błona pławna rozpięta między palcami łap. Nie miewa kolców czy innych kostnych wyrostków na grzbiecie, ale niemal zawsze posiada skórzaste grzebienie, pomagające mu w pływaniu.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: pierwotna
Czym zieje: kwasem lub ogniem
Bonusy rasowe: brak kary ST do kamuflażu za ciągłe łowienie ryb na brzegu ; może skonsumować ciało drapieżnika z zatrutym mięsem (demon, mantykora, ekimma i topielec) i uzupełnić tym samym pulę głodu stada o 2 jednostki pożywienia, podając link do postu na polowaniu w temacie z Głodem ; przedawkowanie chmielu nie powoduje u niego ryzyka śmierci, ale wprowadza organizm w kilkudniowy smoczy sen.
Rozmiary: 1,5 m wysokości, 7 m długości, 9 m rozpiętość skrzydeł.
Preferowane środowisko: bagna, tereny podmokłe
Mocne strony: bardzo dobrze pływa, pewnie czuje się na bagnach i trzęsawiskach. Może bez konsekwencji zjadać zatrute mięso i jest odporny na działanie toksyn.
Słabe strony: ze względu na skórzaste grzebienie szybko traci wodę z organizmu, przez co musi stale przebywać w pobliżu źródła wody.
Ciekawostki: jest odporny na zatrucia pokarmowe ma wyższą tolerancję na trucizny.
Bagienny x dowolny: może skonsumować ciało drapieżnika z zatrutym mięsem (demon, mantykora, ekimma i topielec) i uzupełnić tym samym pulę głodu stada o 1 jednostkę pożywienia, podając link do postu na polowaniu w temacie z Głodem
Bagienny x morski: posiadają wszystkie fabularne cechy morskich, o ile mają skrzela
Jest drobnej postury, a na ciele wyrastają mu różnokolorowe piórka, zupełnie jak u ptaków – choć z daleka mogą dawać wrażenie sierści. Istnieją też osobniki, które mają na łapach twardą skórę nieporośniętą piórami. W przeciwieństwie do swoich północnych kuzynów, smok rajski może mieć na ciele szczątkowe elementy łusek, a jego palce często przypominają bardziej szpony gryfów, niźli smoków. Skrzydła są zawsze pierzaste, nigdy błoniaste. Pysk często miewa twardą końcówkę przypominającą dziób, jednak nadal są to łuski – nadal posiada zęby tak jak inne smoki.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: pierwotna
Czym zieje: lodem lub ogniem
Bonusy rasowe: -1ST do Perswazji, jeśli używa głosu ; nie podlega karze ST podczas skradania się w locie ; odporność na zapalenie rogówki
Rozmiary: 1,5 m wysokości, 7 m długości, 8,5 m rozpiętość skrzydeł.
Preferowane środowisko: ciepłe lasy i wyspy
Mocne strony: doskonale znosi nawet największe upały. Długie palce pozwalają na bardzo precyzyjne czynności. Jest niezwykle zwinnym lotnikiem na krótkich odległościach.
Słabe strony: ma bardzo delikatne, podatne na zimno łapy. Długie przebywanie w wodzie powoduje przemoczenie piór i uziemienie aż do wyschnięcia.
Ciekawostki: pochodzi z terenów tropikalnych, a jego przodkiem jest smok północny. Ma najpiękniejszy głos, stworzony do śpiewu i trelu.
Rajski x dowolny: możliwa pełna pierzasta okrywa ciała
Rajski x wywernowy z wywernową sylwetką ciała: wszystkie bonusy wywernowego
Jego ciało jest przystosowane do życia w słonej wodzie morskiej, umożliwiając mu przebywanie pod wodą długie księżyce bez konieczności wychodzenia na ląd. Istotnie, nie przepada za stałym lądem, ale jak wszystkie inne smocze gatunki może tam wieść całkiem przyjemne życie. Ciało ma zazwyczaj bardzo opływowy kształt. Pokrywa je łuska o gładkiej fakturze, ściśle przylegająca do skóry. Między palcami wszystkich łap wykształciła się błona pławna. Skrzydła są najczęściej nieduże, a większość morskich smoków nie znosi latania, zamiast tego swoje niewielkie skrzydła wykorzystując jako dodatkowy podwodny napęd. Ciało nie jest przyozdobione zbyt wieloma rogami czy kolcami, zamiast tego często można jednak zaobserwować osobniki z grzebieniem wzdłuż grzbietu. Może mieć przeróżne ubarwienie, niektóre z nich są błękitne, niebieskoszare lub szare by łatwiej kamuflować się pod wodą, ale są też takie, których barwy wręcz odstraszają jak kolory toksycznych żab. Niektóre nawet nieznacznie świecą jak ryby w głębinach. Jest to jedyny gatunek skrzydlatego smoka, który nie zieje, ale też jedyny, który swobodnie oddycha zarówno na lądzie, jak i pod wodą. Kiedy płynie pod wodą, w miejscu gruczołów w głębi pyska posiada otwory, które odprowadzają wodę do skrzeli. Po pobraniu tlenu woda jest odprowadzana pasywnie otworami z tyłu pyska na zewnątrz. Kiedy smok przebywa na powietrzu, otwory zewnętrzne z tyłu pyska są szczelnie zamknięte, zapobiegając utracie wilgoci czy przesuszeniu skrzeli.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: pierwotna
Czym zieje: nie zieje, posiada skrzela
Bonusy rasowe: odporność na bóle głowy i migreny (przystosowanie do zmian ciśnienia w głębinach) ; jako jedyny gatunek może zarówno latać, jak i nurkować bez ograniczeń, ale na pustyni może przebywać maksymalnie 2 tury po spełnieniu mechanicznych wymagań
Rozmiary: 1,6 m wysokości, 6 m długości, 8,5 m rozpiętości skrzydeł.
Preferowane środowisko: morza, jeziora, wartkie rzeki
Mocne strony: potrafi oddychać pod wodą i na lądzie
Słabe strony: niewprawny lotnik, nie zieje, na lądzie wybitnie brakuje mu gracji
Ciekawostki: jako jedyny smok nie potrzebuje pić – niezbędną ilość wody dostarczają mu skrzela. Często zdarza się lekka bioluminescencja, u innych ras jest to niezwykła rzadkość. Jako jedyny gatunek smoka może spać oraz składać jaja pod wodą.
Morski x bagienny/wężowy/pierwotny: posiadają wszystkie fabularne cechy morskich, o ile mają skrzela
Morski x północny: może posiadać skrzela ; nie może spać i składać jaj pod wodą
Morski x wężowy: jeżeli nie posiadają skrzydeł, mogą mieć kły kwasowe i skrzela niezależnie od sylwetki ciała.
Morski x dowolny (poza pustynny): może czasowo przebywać w głębinach posiadając jedynie Pływanie 2
Morski x pustynny: dziedziczą jedynie bonus skrajnych pustynnych.
Jedyny gatunek smoka, którego całe ciało porasta gęsta, izolująca sierść, a łusek nie uświadczy się nawet na końcówce ogona. Smoki północne z reguły są niskie chociaż masywne, a ich kształtom brakuje smukłości. Najeżone futro może go znacząco powiększyć wizualnie. Posiada stosunkowo krótkie łapy o mocnych szponach i wyjątkowo grube opuszki, które umożliwiają sprawne poruszanie się nawet po najostrzejszych kamieniach. Ma skrzydła pierzaste zbudowane z twardych długich lotek lub błoniaste o grubych nieczułych błonach czasem pokrytych ciepłym puszkiem. Na łbie, grzbiecie i ogonie często ma futrzastą grzywę lub pióropusz. Lecz smoki północne, w przeciwieństwie do swoich rajskich pobratymców, nigdy nie są całkowicie pokryte piórami. Maści są wszelakie, chociaż najczęściej zdarza się jasne, zimowe ubarwienie kontrastowane z ciemnymi wzorami.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: pierwotna
Czym zieje: lodem
Bonusy rasowe: odporność na przeziębienia (zapalenie gardła i czarny kaszel) ; może na zimę zmieniać kolor sierści na całkowicie biały, dzięki czemu zawsze ma gwarantowany 1 sukces do Kamuflażu w razie porażki w rzutach
Rozmiary: 1,6 m wysokości, 7 m długości, 10 m rozpiętość skrzydeł.
Preferowane środowisko: chłodniejsze tereny
Mocne strony: doskonale znosi nawet największe mrozy, posiada gęste wodoodporne futro
Słabe strony: szybko się przegrzewa. Może mieć problemy z lotem, jeśli jego futro zdoła przemoknąć.
Ciekawostki: osobniki polujące w strumieniach na ryby czasem są mylone z niedźwiedziami. Przechodzi silny okres linienia początkiem wiosny i końcem jesieni. Niektóre osobniki zimą zmieniają szatę na białą.
Północny x dowolny: możliwa pełna futrzasta okrywa ciała
Morski x północny: może posiadać skrzela ; nie może spać i składać jaj pod wodą
Jeden z najbardziej charakterystycznych smoczych gatunków. Ma tylko jedną parę łap, tylnych, która jest bardzo dobrze umięśniona. Dzięki niej może skakać na imponujące odległości, a wzbicie się w powietrze nie jest dla niego problemem. Należy się jednakże wystrzegać jego kopnięć! Skrzydła są bardzo duże i silne, o wyjątkowo dobrze unerwionej błonie – przystosowanej do wyczuwania najmniejszych zmian w prądach powietrznych. Niestety, przez to jest podatna na zranienia, dlatego smoki te zwykle unikają gęstych lasów i innych miejsc, które mogłyby je uszkodzić. Skrzydła pełnią też rolę utraconych przednich kończyn. Ponadto zaopatrzone są w palce, najczęściej dwa, którymi może chwytać się skał i wspinać. Oczywiście może też ranić nimi przeciwnika, czy chociażby wspierać na nich swoje ciało, kiedy stąpa po ziemi. Łuski są mocne, twarde, odporne na zadrapania. Umaszczenie najczęściej jest stonowane, bogate w szarości czy brązy, choć zdarzają się osobniki o łuskach w kolorze jaskrawej czerwieni.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: wywernowa
Czym zieje: ogniem lub kwasem lub lodem
Bonusy rasowe: możliwość snu podczas lotu ; brak przednich łap nie powoduje kalectwa ; nie podlega karze ST podczas skradania się w locie
Rozmiary: 1,7 m wysokości, 8 m długości, 11 m rozpiętość skrzydeł.
Preferowane środowisko: skaliste tereny, przestworza
Mocne strony: doskonały wspinacz i świetny lotnik
Słabe strony: bywa nieporadny na ziemi czy w wodzie. Jego palcom brakuje zwinności pozwalającej na wykonywanie precyzyjnych zadań.
Ciekawostki: mimo rozmiarów jest najlżejszym gatunkiem smoka. Jako jedyny potrafi drzemać w czasie szybowania, co pozwala na bardzo dalekie podróże.
Wywernowy x dowolny z wywernową sylwetką: możliwość snu podczas lotu ; brak przednich łap nie powoduje kalectwa
Wywernowy x rajski z wywernową sylwetką ciała: wszystkie bonusy wywernowego
Jest najbardziej typowym gatunkiem smoka. Nie posiada żadnych szczególnych zdolności, ale też nie ma jakiś szczególnych wad. Ma zawsze cztery łapy, parę proporcjonalnie dużych skrzydeł. Mocne łuski w najróżniejszych kolorach i odcieniach. Miewa wyrostki kostne/rogowe lub kolce na grzbiecie. Przodek wszystkich podgatunków, które istnieją dziś. Niestety sam smok pierwotny jest obecnie bardzo rzadki – czasem można stwierdzić, że jest wręcz na skraju wymarcia.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: pierwotna
Czym zieje: ogniem lub lodem lub kwasem
Bonusy rasowe: krzyżówki z innymi rasami dają ich właściwości (np. pierwotny morski może mieć skrzela, a pierwotny bagienny zjadać zatrute mięso) ; mogą dziedziczyć jeden element pozarasowy po dziadkach (np. grzywa) bez konsekwencji.
Rozmiary: 1,7 m wysokości, 8,5 m długości, 12 m rozpiętość skrzydeł.
Preferowane środowisko: równiny, lasy, klimat umiarkowany
Mocne strony: brak
Słabe strony: brak
Ciekawostki: gigantyczne pierwotne są nazywane olbrzymami. Za to pozbawione skrzydeł smoki pierwotne są nazywane po prostu "bezskrzydłymi". Ponoć to właśnie one w głównej mierze były dawnymi Równinnymi.
Pierwotny x dowolny: krzyżowany z inną rasą dostaje wszystkie bonusy drugiej połówki (w przypadku wywernowych i wężowych musi zachować ich sylwetkę) ; krzyżówka z wężowym może mieć skrzela i kły kwasowe, ale nie skrzela i inny rodzaj ziania
Jest smukłym gatunkiem smoka o wydłużonym ciele i długich, szczupłych łapach. Lekko spłaszczone palce u łap umożliwiają mu sprawne poruszanie się nawet po sypkiej powierzchni piaszczystych wydm. Jego łuski są mocne, umożliwiające mu zatrzymywanie większej ilości wody w organizmie. Rzadko przybiera ciemne barwy, najczęściej jest biały lub piaskowy, co chroni go przed przegrzaniem w promieniach bezlitosnego, pustynnego słońca. Zazwyczaj nie posiada błoniastych grzebieni ani kolców, ale za to ma bardzo duże skrzydła pomagające mu w chłodzeniu organizmu. Często wśród pustynnych pojawiają się osobniki z grubym skórzanym kołnierzem wokół szyi, podobnym do niektórych jaszczurek. Jest bardzo zwinny i szybki.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: pierwotna
Czym zieje: ogniem
Bonusy rasowe: jako jedyny może przebywać na terenach pustynnych bez ograniczeń ; może jeść raz na dwa miesiące zamiast co miesiąc, co dla samotnika oznacza rzadsze odżywianie, a dla członka Wolnych bonus za dotację utrzymuje się przez dwa miesiące
Rozmiary: 1,8 m wysokości, 10 m długości, 13 m rozpiętości skrzydeł.
Preferowane środowisko: tereny pustynne i półpustynne
Mocne strony: odporny na bardzo wysokie temperatury, dobrze znosi długotrwały brak wody i pożywienia, może swobodnie biegać po piaszczystych terenach.
Słabe strony: wrażliwy na zimno, źle czuje się przy dużej wilgotności powietrza.
Ciekawostki: zdarza im się mieć alergię na futro smoków północnych.
Pustynny x dowolny (poza morskim): może czasowo wędrować po terenach pustynnych posiadając jedynie Bieg 2
Pustynny x morski: dziedziczą jedynie bonus skrajnych pustynnych.
Pustynny x wężowy: nie może dziedziczyć skrzeli.
Jest dość sporym gatunkiem smoka zamieszkującym niesprzyjające wszelkiemu życiu szczyty górskie. Jego masywne cielsko pokryte jest twardą łuską odporną na zranienie przez ostre skały i uodparniającą go na niskie temperatury. Ubarwienie jego łusek może być doprawdy przeróżne, od kolorów stonowanych po krzykliwe, często przeplatane jaskrawymi wzorami, opalizującymi w półmroku. Ma liczne wyrostki kostne i kolce, przez co sprawia wrażenie najeżonej kolcami skały. U niektórych osobników czasem wręcz wyglądają jak kryształy wyrastające ze smoka. Ma dwie pary masywnych łap i parę mocnych skrzydeł o grubej błonie. Doskonale czuje się w ciemności i ze wszystkich gatunków ma zdecydowanie najlepszy słuch. W czasie dnia czy upałów potrafi godzinami spać w swojej jaskini, by wyjść dopiero nocą na polowanie.
Mechanika
Charakterystyka
Mieszanki skrajne
Typ sylwetki: pierwotna
Czym zieje: ogniem lub lodem
Bonusy rasowe: brak rzutów na wytrzymałość jeżeli nie wykonuje żadnej akcji fizycznej lub magicznej ; gigantyzm nie powoduje kalectwa ; odporność na przeziębienia (zapalenie gardła i czarny kaszel) ; nie podlega karze ST na kamienie szlachetne poszukiwane w nocy
Rozmiary: 1,8 m wysokości, 9 m długości, 12 m rozpiętość skrzydeł.
Preferowane środowisko: tereny górskie
Mocne strony: wyjątkowo wydolne płuca pozwalają mu na przebywanie nawet w najwyższych partiach nieba i gór. Dobrze widzi w ciemności.
Słabe strony: bagna i trzęsawiska są dla niego śmiertelną pułapką. Nie lubi pływać. Wrażliwy na upał i hałas.
Ciekawostki: kryształowe wypustki to tak naprawdę puste w środku keratynowe wytwory naskórka. Potrafi wylecieć wyżej niż jakiekolwiek inny gatunek smoka.
Górski x dowolny: możliwe kryształy na ciele ; nie podlega karze ST na kamienie szlachetne poszukiwane w nocy
Odporności rasowe na choroby
Niektórym rasom pasowało, aby dać im odporność na niektóre choroby. Warto wiedzieć, że jeżeli podczas losowania comiesięcznego wypadnie takim smokom choroba, na którą są odporne, nie dostaną innej w zamian! Nie zachorują tego miesiąca w ogóle.
Zapowiedzi przyszłych zmian
Jak zauważono, niektóre bonusy są zapowiedziami przyszłych zmian, między innymi: pustynia stanie się terenem specjalnym (ze źródłem młodości!), góry nie są już niedostępne dla morskich (zamiast tego są to pustynie), czy revamp polowania w locie. Bardzo byśmy chcieli móc wrzucić wszystkie te zmiany na raz, ale niestety nie jesteśmy w stanie – poza tym czujemy, że wielkość takiej masowej aktualizacji przytłoczyłaby o wiele bardziej. Dlatego prosimy się nie dołować, jeżeli trafiło z tym na waszą rasę i uzbroić w jeszcze troszkę cierpliwości! Pracujemy w pocie czoła ♥.
Co z istniejącymi postaciami?
Opiekunowie Stad zajmą się aktualizacją KP. Jeżeli to konieczne, skontaktują się z osobami, które muszą wybrać bonus rasowy dla swojej postaci – jest on wpisywany zawsze w zakładce "Bonusy" w KP, ponad kryształami.
Dodatkowo, do 10 sierpnia włącznie, po konsultacji z Administracją (prosimy pisać z tym do
Chałki) można wymienić jedną z połówek w przypadku skrajnych smoków, o ile:
– urodzone postaci na forum mają daną rasę w puli genetycznej rodziców/dziadków;
– postaci zza bariery mogą zamienić miejscami obecną połówkę z rasą, którą wybrali do dziedziczenia po dziadkach;
– nie wpłynie to na ich wygląd (przykładowo: północny x bagienny z futrem nie może nagle stać się morskim x bagiennym, ale może stać się północnym x morskim);
– nie wpłynie to na rodzaj ziania.
P.S Jeżeli jakiś wężowy skrajny posiada zianie lodem, zostaje mu ono, o ile nie zmieni tego nagrodą z loterii.
W loterii świątecznej sprezentujemy trochę nagród ze zmianą rodzaju ziania! Wlicza się w to kły kwasowe i skrzela dla tych, co rasowo spełniają na to wymagania.
Zmiany w łowieniu ryb na brzegu
Od dzisiaj ilość sukcesów = ilość złowionego mięsa (zamiast zawsze 1/4 mięsa). W zamian za to taki połów zabiera jedną turę.
Łowienie ryb na brzegu
Można je upolować poprzez siedzenie przy rzece i bezruch, a więc nie jest wymagane nawet pływanie.
Przebieg:
– kamuflaż fizyczny lub magiczny
– ustawienie się w wodzie
– bezruch, obserwowanie ryb
– czekanie
Rzut to Kamuflaż + Zręczność lub Kamuflaż + Moc (komendą !q X) zależnie od opisu akcji.
Jeżeli test na to powiedzie się, ryby zaczną przypływać do smoka. W następnym ruchu smok może próbować kilka z nich wyrzucić na ląd, wtedy rzucamy po prostu na Atak + Zręczność (komendą !q X). Starczy jeden sukces, aby otrzymać 1/4 mięsa za rybę. Ilość sukcesów odpowiada za ilość zdobytego mięsa, a więc przy 5 sukcesach smok zławia 5/4 mięsa (5 ryb) itd.
Jeżeli smok po złowieniu ryby (lub nieudanej próbie złowienia) dalej będzie chciał siedzieć nad brzegiem i kontynuować łowienie, ma +2 ST na test Kamuflażu – powód jest prosty. Poprzednim pluskaniem spłoszył ryby i będą one wymagały dodatkowych starań z jego strony, aby oswoić się z jego cieniem! Kara nie dotyczy tylko smoków bagiennych. Aby jej uniknąć, trzeba zrobić turę przerwy od połowu ryb.
Takie polowanie zabiera jedną turę, nawet jeżeli rzut się nie powiedzie.