Rozwój postaci

Zbiór wszystkich zasad dotyczących gry.
.
Szybkie linki:
.
Umiejętności Punkty Rangowe Atuty Mechanika
Uzdrowicielstwo Misje Kompani Osiągnięcia
Polowania i Wyprawy Walki Punkty Fabuły
.

Zablokowany
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rozwój postaci

Post autor: Administrator »


Licznik słów: 29
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rozwój postaci

Post autor: Administrator »


Sposoby rozwoju

Na naszym forum postać można rozwijać na wiele sposobów, dzięki czemu każdy gracz znajdzie rodzaj rozgrywki, który będzie mu najbardziej pasował. Aby jak najlepiej radzić sobie z trudnościami napotykanymi na swojej drodze, postać musi ulepszać swoje statystyki. Te dzielą się na atrybuty, umiejętności i atuty. O ile atuty zdobywa się automatycznie wraz z wiekiem, tak schody zaczynają się w przypadku dwóch pozostałych.

1) Punkty Rangowe
Każda ranga dorosła i adepci szkolący się na te profesje mogą zdobywać punkty rangowe. Ich pozyskiwanie różni się w zależności od rangi, ale są ściśle powiązane z funkcją i obowiązkami smoka. W postach poniżej zamieszczono poradnik podzielony na profesje z informacjami jak zdobywać dane punkty rangowe, a jeszcze niżej na co można je wymieniać.

2) Nauka
Postacie mogą uczyć innych tylko umiejętności normalnych i specjalnych po spełnieniu określonych wymagań. W każdym stadzie znajduje się potencjalny nauczyciel – trzeba tylko zapytać!
– Więcej na temat zdobywania umiejętności dowiesz się w tym temacie

3) Punkty Fabuły
Wszystkie postaci mogą gromadzić te punkty zarówno za udział w fabularnych aspektach forum, jak i za zwykłe pisanie fabuł.

4) Warsztat
Przed Świątynią na wolnych terenach znajduje się warsztat, w którym smoki mogą za opłatą zdobywać umiejętności i atrybuty. Jednak nie jest to opcja wieczna, a tamtejsze kwarce stopniowo tracą na swojej sile.

Na temat Atrybutów, które smok rozwija w trakcie gry, więcej dowiesz się w tym temacie
– Znajdziesz tam też informacje o dziedziczeniu atrybutów, bądź rozdawaniu punktów przyznanych na początku gry!

Licznik słów: 246
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rozwój postaci

Post autor: Administrator »


Rozwój wojowników i czarodziejów

Wojownicy i czarodzieje to tak zwane profesje walczące, których punktami rangowymi są Punkty Honoru.

Sposób 1: Wygranie (lub zremisowanie) pojedynku ze smokiem
Aby rozegrać pojedynek, należy znaleźć przeciwnika, założyć temat w dziale Wyzwania i zaczekać, aż MG założy temat z walką. Za zwycięzcę pojedynku uznaje się smoka, który jako pierwszy spełnił umówione warunki zwycięstwa (zadał odpowiednio ciężkie rany lub doprowadził do omdlenia przeciwnika). Jeżeli obydwa smoki spełniły warunki zwycięstwa jednocześnie (tj. padł remis), obydwa mogą otrzymać PH.

Obowiązują następujące zasady:
– nie można otrzymać więcej niż 2 PH za walkę z tym samym smokiem w ciągu 30 dni (liczy się data posta MG z informacją o rozstrzygnięciu pojedynku),
– nie otrzymuje się PH, jeżeli przeciwnik na skutek odniesionych ran umarł,
– walki, które nie kończą się omdleniem jednej ze stron muszą trwać minimum dwie tury odpisów Mistrza Gry.

Uwaga! PH otrzymuje się tylko za pojedynki jeden na jednego – smokowi nie może nikt pomagać, nawet kompan! (wyjątek: walka – smok i kompan vs smok i kompan)

Sposób 2: Wygranie (lub zremisowanie) pojedynku ze smokiem na wojnie
Obowiązują zasady jak w punkcie 1, z tą różnicą, że pojedynek dzieje się podczas wojny i może zostać wymuszony sytuacją na froncie. Szczegółowe zasady wojny są ustalane wraz z jej rozpoczęciem.

Sposób 3: Pokonanie drapieżnika na Arenie Viliara
Możliwość ta jest dostępna dla smoków o dorosłej randze, jak i Adeptów szkolących się na Wojownika lub Czarodzieja. Aby rozpocząć pojedynek na Arenie, należy założyć temat z imieniem swojego smoka w dziale "Arena Viliara". Każdy pokonany drapieżnik daje 1 PH – ale każdego przeciwnika można na Arenie pokonać tylko raz. Remis traktuje się jak pokonanie drapieżnika. Szczegółowe zasady można znaleźć w dziale Arena Villiara.

Sposób 4: Samodzielne pokonanie drapieżnika na polowaniu.
Smok otrzymuje 1 PH za zabicie drapieżnika o sile 7+ kostek do walki:
amemait, cień, demon, hydra, jednorożec, lewiatan, mantykora, żywiołak

Smok otrzymuje 2/3 PH za zabicie drapieżnika o sile 5-6 kostek do walki:
bazyliszek, bies, feniks, gryf, hipogryf, kelpie, leszy, niedźwiedź (dorosły), nocnica, południca, puma, rekin

Smok otrzymuje 1/3 PH za pokonanie drapieżnika o sile 2-4 kostek do walki:
barakuda, błotnik, brzeginia, chmurnik, chochlik, delfin, drakonid, ekimma, goblin, harpia, kokatrys, kotołak, kruk, latawiec, licho, lis, mamuna, niedźwiedź (młody), orzeł, pegaz, ryś, salamandra, sokół, sowa, spaleniec, topielec, wąż błotny, wilk, żbik

Uwaga: PH nie zostanie przyznany, jeśli smok zabije drapieżnika Błyskiem Przyszłości!

Sposób 5: Przekazanie uczniowi swojej wiedzy
Smok otrzymuje PH, jeżeli przekaże swoje umiejętności kierunkowe odpowiednią ilość razy:

– trzy poziomy I = 1 PH
– jeden poziom II = 1 PH
– jeden poziom III = 2 PH

Umiejętności kierunkowe kwalifikujące na PH to Atak/Obrona/Śledzenie dla Wojowników lub Magia Ataku/Magia Obrony/Magia Precyzyjna dla Czarodziejów,
– raportować można jedynie nauki uczniów zatwierdzone przez Administratora,
– smok-nauczyciel musi posiadać dorosłą rangę,
– nie można otrzymać PH za nauczenie Umiejętności kompana.

Sposób 6: Przegranie trzykrotnie w uczciwej walce
– trzy przegrane walki = 1 PH

Wymagania: walka trwała minimum 2 tury, walkower się nie liczy

Licznik słów: 498
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rozwój postaci

Post autor: Administrator »


Rozwój łowców

Smoki trudzące się łowiectwem zdobywają za swój fach Punkty Zwierzyny.

Sposób 1: Dotacja do Puli Głodu
Aby otrzymać PZ, łowca musi przekazać 4/4 pożywienia na rzecz Puli Głodu stada. Więcej na temat mechaniki karmienia znajduje się w poście poświęconym głodowi.

Obowiązują przy tym następujące zasady:
– tylko pożywienie upolowane przez smoka lub jego kompanów może posłużyć do zdobycia PZ;
– do akceptowanych na PZ wyjątków zalicza się pożywienie zdobyte na zwiadach, z wymiany PZ/PF oraz wymian w świątyni;
– pożywienie z nagród, loterii oraz przekazane przez inne smoki/skarbiec nie da łowcy PZ mimo zapełnienia nimi Puli Głodu

Pożywienie przysługujące łowcy na PZ jest określone jako Własna zdobycz, która powinna znaleźć się w KP pod Pożywieniem.

Uwaga! Jeśli posiadasz w KP jedzenie i zmienisz rangę na łowcę (z innej dorosłej), Twoje wcześniejsze zapasy (bez względu na swoje pochodzenie) nie przejdą do "własnej zdobyczy".

Sposób 2: Nakarmienie samotnika
Aby otrzymać PZ, łowca musi złożyć raport sytości w temacie raportów samotnika (dział "Inne"). Pożywienie musi być z kategorii Własnej Zdobyczy.

Sposób 3: Nakarmienie kompanów
Cząstkowe PZ można otrzymać za nakarmienie zwyczajnych Kompanów (1/3 za każde karmienie), bądź Kompanów kamieniożernych (2/3 za każde karmienie)

Uwaga! Łowca nie może zdobyć PZ za nakarmienie własnego kompana.

Sposób 4: Przekazanie uczniowi swojej wiedzy
Smok otrzymuje PZ, jeżeli przekaże swoje umiejętności kierunkowe odpowiednią ilość razy:

– trzy poziomy I = 1 PZ
– jeden poziom II = 1 PZ
– jeden poziom III = 2 PZ

Umiejętności kierunkowe kwalifikujące na PZ to Kamuflaż/Skradanie/Śledzenie
– raportować można jedynie nauki uczniów zatwierdzone przez Administratora,
– smok-nauczyciel musi posiadać dorosłą rangę,
– nie można otrzymać PZ za nauczenie Umiejętności kompana.

Sposób 5: Odbycie trzech nieudanych łowów
– trzy nieudane łowy = 1 PZ

Wymagania:
– tropy zostały znalezione przez łowcę lub jego kompana
– nie udało się skradanie
– nie udała się pogoń (lub nie była możliwa)

Sposób 6: Zabicie drapieżnika przez atak z zaskoczenia
Smok otrzymuje 1/3 PZ za zabicie drapieżnika ze skradania. Liczy się zarówno zadanie rany krytycznej/śmiertelnej, jak i natychmiastowe omdlenie drapieżnika z powodu otrzymanej rany.

Licznik słów: 345
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rozwój postaci

Post autor: Administrator »


Rozwój uzdrowicieli

Punktami rangowymi uzdrowicieli są Punkty Leczenia. Zdobywa się je głównie poprzez dbanie o zdrowie innych smoków.

Sposób 1: Wyleczenie z ran
Uzdrowiciel otrzymuje 1 PL za skuteczne wyleczenie wszystkich ran smoka – bez względu na liczbę i powagę tych ran. Przez skuteczne leczenie należy rozumieć powodzenie obydwu etapów leczenia. Nie otrzymuje się PL za leczenie niekompletne (tj. pominięcie którejkolwiek rany).

Uzdrowiciel może także otrzymać 1 PL za wyleczenie 3 Kompanów.

Uwaga!
– jeżeli smok jest leczony w temacie z walką bezpośrednio po jej zakończeniu, wszystkie rany należy rozumieć jako wszystkie rany otrzymane podczas tej walki lub posiadane przed jej rozpoczęciem, a pominięte mogą zostać rany uzyskane równolegle do walki na przykład na Polowaniu leczonego smoka;
– temat z walką może być zarówno tematem w dziale pojedynków, jak i tematem na wojnie/polowaniu/misji, jeżeli smok jest leczony w jakimkolwiek innym temacie niż ten, w którym uzyskał rany, należy wyleczyć wszystkie rany wyliczone w jego Stanie Zdrowia.

Sposób 2: Wyleczenie smoka z choroby
Uzdrowiciel otrzymuje 1 PL, jeżeli skutecznie wyleczy smoka z dowolnego stadium choroby.

Sposób 3: Przekazanie uczniowi swojej wiedzy
Smok otrzymuje PL, jeżeli przekaże swoje umiejętności kierunkowe odpowiednią ilość razy:

• trzy poziomy I = 1 PL
• jeden poziom II = 1 PL
• jeden poziom III = 2 PL

Umiejętności kierunkowe kwalifikujące na PL to Wiedza/Leczenie/Magia Precyzyjna
– raportować można jedynie nauki uczniów zatwierdzone przez Administratora,
– smok-nauczyciel musi posiadać dorosłą rangę,
– nie można otrzymać PL za nauczenie Umiejętności kompana.

Sposób 4: Wykonanie trzech nieudanych leczeń
• trzy nieudane leczenia = 1 PL

Wymagania: użycie minimalnej ilości ziół by uniknąć kary za leczenie oraz przynajmniej jeden udany etap; leczenie nie może dotyczyć kompanów ani chorób

Minimalna ilość ziół na ranę:
– lekka: 1
– średnia: 2
– ciężka: 3
– krytyczna: 4

Licznik słów: 301
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rozwój postaci

Post autor: Administrator »


Rozwój piastunów

Piastun zbiera Punkty Rozwoju, jednocześnie wspierając swoje stado na rozmaite sposoby.

Sposób 1: Nauczenie innego smoka dowolnej umiejętności
Piastun może otrzymać 2 PR za nauczenie innego smoka poziomu dowolnej umiejętności normalnej. Przez "nauczenie" należy rozumieć naukę do końca przeprowadzoną przez Piastuna i zatwierdzoną w raporcie przez administrację.

Za naukę umiejętności lokomocyjnej/perswazji/wiedzy na poziom 2 lub 3 otrzymuje 4 PR.

Sposób 2: Nauczenie kompana jakiejkolwiek umiejętności na poziom pierwszy lub wyższy
Jedna nauka = 1 PR.

Sposób 3: Dostarczenie ziół do stadnego składzika
10 sztuk dowolnych ziół = 1 PR. Nie liczą się zioła ponad limit tego, co obecnie znajduje się w zielniku.

Zioła zebrane przez Piastuna oznaczane są w KP jako "własne" (analogicznie do pożywienia łowców) i tylko te mogą być użyte do zdobycia PR.

Sposób 4: Wygranie (lub zremisowanie) pojedynku ze smokiem lub Lustrem Katamu
Aby rozegrać pojedynek, należy znaleźć przeciwnika, założyć temat w dziale Wyzwania i zaczekać, aż MG założy temat z walką. Za zwycięzcę pojedynku uznaje się smoka, który jako pierwszy spełnił umówione warunki zwycięstwa (zadał odpowiednio ciężkie rany lub doprowadził do omdlenia przeciwnika).

Dodatkowo możliwe jest zawalczenie z Lustrem Katamu by dostać PR, w sposób analogiczny do zdobywania PH przez rangi walczące. Więcej informacji tutaj. Zdobyte PR wlicza się w miesięczny limit.

Dodatkowe zasady:
– nie można otrzymać więcej niż 2 PR za walkę z tym samym smokiem na miesiąc,
– nie otrzymuje się PR, jeżeli przeciwnik na skutek odniesionych ran umarł,
– walki, które nie kończą się omdleniem jednej ze stron muszą trwać minimum dwie tury odpisów Mistrza Gry.

Uwaga! Na miesiąc można w ten sposób zdobyć maksymalnie 4 PR!

Sposób 5: Nakarmienie kompanów
1 PR można otrzymać za nakarmienie cudzych kompanów.

Uwaga! Na miesiąc można w ten sposób zdobyć maksymalnie 4 PR!

Sposób 6: Przeprowadzenie Szranek Nenyi podobnych aktywności dla innych smoków
Piastun może otrzymać do 8 PR za poprowadzenie Szranek Nenyi lub stadnych konkursów/turniejów. Minimalne wymagania są brane z wyżej opisanych aktywności stadnych, natomiast reszta jest oceniana indywidualnie przez administratora.
Wyjątkowo dopuszczalna jest sytuacja gdy Szranki nie spełniają wszystkich wymagać z aktywności stadnych, ale nadrabiają innym aspektem.

Więcej o Szrankach Nenyi do przeczytania w tym temacie.

Licznik słów: 357
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rozwój postaci

Post autor: Administrator »


Wymiana punktów rangowych

Punkty rangowe zbierane są przede wszystkim do wydania ich na Atrybuty, ale nie jest to ich jedyne zastosowanie. Dzięki temu nawet postaci, które wykształciły się już do maksymalnych wartości, są w stanie dalej je kumulować i wymieniać na inne nagrody.

Punkty Honoru
  • • 1 Punkt Atrybutu = 6 PH
    • 1 Punkt Umiejętności Normalnej = 5 PH
    • Wybrany kamień szlachetny = 3 PH
    • 10 sztuk ziół wybranego rodzaju = 3 PH
    • 4/4 pożywienia = 3 PH
Punkty Zwierzyny
  • • 1 Punkt Atrybutu = 10 PZ
    • 1 Punkt Umiejętności Normalnej = 7 PZ
    • Wybrany kamień szlachetny = 5 PZ
    • 10 sztuk ziół wybranego rodzaju = 5 PZ
    • 4/4 pożywienia = 5 PZ
Punkty Leczenia
  • • 1 Punkt Atrybutu = 12 PL
    • 1 Punkt Umiejętności Normalnej = 8 PL
    • Wybrany kamień szlachetny = 6 PL
    • 10 sztuk ziół wybranego rodzaju = 6 PL
    • 4/4 pożywienia = 6 PL
Punkty Rozwoju
  • • 1 Punkt Atrybutu = 14 PR
    • 1 Punkt Umiejętności Normalnej = 9 PR
    • Wybrany kamień szlachetny = 7 PR
    • 10 sztuk ziół wybranego rodzaju = 7 PR
    • 4/4 pożywienia = 7 PR
Uwaga!
– smok może zdobywać Punkty już jako adept, ale wymienić je może dopiero po osiągnięciu wymagań na dorosłą rangę,

– smok, który zmienia rangę (lub zaczyna szkolić się na inną, niż dotychczasowo), automatycznie traci wszystkie Punkty z dotychczasowej rangi (nie obowiązuje w przypadku zmian Wojownik – Czarodziej). Utraconych w ten sposób Punktów nie da się odzyskać!

– przyznanie Punktu odbywa się poprzez złożenie raportu w dziale Inne wedle zamieszczonego tam Schematu,

– rozdanie Punktów odbywa się poprzez złożenie raportu w dziale Statystyki wedle zamieszczonego tam Schematu.

– w razie niedotyczących fabuły utrudnień, smok nieposiadający rangi adepta, ale spełniający na nią warunki wciąż może kolekcjonować punkty profesji, które będzie mógł zaraportować, po oficjalnym staniu się adeptem.

Licznik słów: 317
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rozwój postaci

Post autor: Administrator »

Punkty Fabuły
O ile postać można rozwijać poprzez aktywności związane z mechaniką, tak jednak SWS jest forum RPG gdzie fabuła pełni główny napęd tego, co ma miejsce w życiu postaci. Gracze za aktywność fabularną mogą otrzymywać Punkty Fabuły, które następnie mogą wymienić na nagrody przydające się dla postaci.

W jaki sposób zdobywa się Punkty Fabuły?
– za prowadzenie fabuł;
– za udział w Przygodach;
– za udział w Snach Lahae;
– za udział w Szrankach Nenyi;
– za udział w Misjach Zwiadowczych;
– za udział w Spotkaniu Młodych;
– za udział w spontanicznych wydarzeniach fabularnych prowadzonych przez Narratora (także tych rozpoczętych z ramienia graczy i wydarzeń jakie spowodowały decyzje ich postaci);

Prowadzący sam zgłasza do Powiadomień stada PF zdobyte przez uczestników.

Gdzie mogę sprawdzić ilość posiadanych PF?
W Karcie Postaci, tuż pod punktami rangowymi.

Gdzie wymienia się PF?
W dziale Statystyk.

Jak zdobywać PF za zwykłe fabuły?
W subforum Stado należy wysłać w odpowiednim temacie schemat o przyznanie Punktów Fabuły. Na miesiąc można w ten sposób zdobyć 4 Punkty Fabuły. Jeżeli temat nie został jeszcze sprawdzony przez Administratora od czasu złożenia poprzedniego raportu, należy go edytować zamiast wysyłać nowy post, inaczej drugi raport zostanie zignorowany.

Wymagania:
– napisane minimum 4 postów w danej sesji;
– łącznie minimum 600 słów (mogą być rozbite na kilka postów);
– fabuła rozpoczęta w aktualnym lub poprzednim miesiącu, nie musi być skończona;
– nie wliczają się w to posty z działów mechaniki: Arena, Arena Viliara, Sny Lahae, Szranki Nenyi, Lustro Katamu, Przygody, Polowania, Misje.

Nie ma znaczenia z iloma osobami się pisało!

Na co można wymienić punkty?
  • 2 PF = 4/4 pożywienia lub 10 sztuk losowego ziela
    4 PF = wybrany kamień szlachetny lub 10 sztuk wybranego ziela
    4 PF = 1 punkt umiejętności normalnej (poziom 1) dla smoka*
    4 PF = 1 punkt umiejętności dla kompana
    8 PF = 1 punkt atrybutu dla kompana
    16 PF = 1 punkt atrybutu dla smoka
* Wymieniając PF na umiejętność poziomu pierwszego (poza Wiedzą) należy napisać dwa przykłady jej wykorzystania w mechanice (czyli np. dwie symulacje opisu skradania na zwierzynę na polowaniu), jeżeli gracz nie ma odblokowanej Starej Duszy. Nie trzeba tego postu pisać faktycznie na fabule, wystarczy w raporcie napisać go z perspektywy postaci. Leczenie I można wybrać tylko jeżeli posiadało się już wcześniej postać o randze Uzdrowiciela.

Kto może zbierać i wymieniać PF?
Wszyscy – ranga i wiek postaci nie mają znaczenia. Samotnicy nie mogą wymienić PF na przedmioty jeżeli nie posiadają dostępu do terenów łowieckich któregoś ze stad.

Licznik słów: 425
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Rozwój postaci

Post autor: Administrator »


Warsztat

O ile smok może rozwijać się naturalnie poprzez zbieranie Punktów Rangowych, tak istnieją alternatywne sposoby wzmacniania swojej postaci, znacznie szybsze – ale za pewną cenę. Przed świątynią jeden z bogów, Kaltarel, postawił warsztat. Jest to miejsce w którym magiczne kwarce skrywają doświadczenie smoków z przeszłości, co umożliwia nowym pokoleniom natychmiastowe zgłębienie wiedzy. Nie jest to jednak usługa darmowa.

Gdzie znajdę cennik?
Jest on jednym z przyklejonych tematów warsztatu. Dostępne są tam od razu przeliczniki na różne surowce, bo płacić można na dwa sposoby – kamieniami szlachetnymi lub pożywieniem. Zapłata może być mieszana, o ile zachowuje się przelicznik na dole tematu z cennikiem.

Jak zdobyć kamienie lub pożywienie?
Najczęściej i najłatwiej jest je znaleźć na polowaniu, chociaż czasem otrzymuje się je w ramach nagrody za fabularne wydarzenia lub konkursy. W razie potrzeby możesz też ubiegać się u swojego przywódcy o pożyczkę ze stadnego skarbca!

Oferta warsztatu
Już po samym cenniku widać jak na dłoni, co dokładnie oferuje warsztat. Nie są to tylko umiejętności, których może nauczyć Cię inna postać, ale też atrybuty i przedwczesne usunięcie okresu rehabilitacji. Warsztat to też jedyne miejsce w którym można naładować kryształy zdobywane za osiągnięcia.

Stać mnie na zakupy, co dokładnie mam zrobić?
Znajdź temat przeznaczony dla interesującej cię usługi. Powiedzmy, że jest to atrybut siły. Po otwarciu tematu z Kwarcem Siły i Wytrzymałości musisz napisać fabularne przybycie do warsztatu i wyłożenie należnej zapłaty. Poniżej fabularnego postu dodaj informację, np. w nawiasie, o tym czym dokładnie płacisz i za co. Przykładowo:
// Siła II za 24/4 mięsa
Potem trzeba czekać na post Opiekuna, który przyjmie zapłatę i przyzna Ci zakupioną statystykę.

Czy muszę jakoś raportować swoje zakupy?
W przypadku zakupienia zniesienia okresu rehabilitacji lub ładowania kryształu, Opiekun zrobi to za Ciebie w powiadomieniach stadnych.
Jeżeli zakupiłeś atrybut lub umiejętność, musisz wysłać odpowiedni raport w dziale statystyk. Tam już sprawę przejmie Administrator i opiekun stada, więc nie musisz się niczym martwić!

Licznik słów: 318
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Zablokowany

Wróć do strony głównej