Zmiana w systemie nagród – żetonów
Na czym polegają zmiany?
Zależnie od pełnionej funkcji oraz aktywności, gracze nagradzani są żetonami, które potem mogą wymienić na nagrody. Do tej pory podział żetonów na barwy (czy też metale) sprawiał, że osoby o mniejszej ilości czasu, ale chętne do pomocy, nie były wystarczająco zmotywowane. W końcu nagrody za brąz i srebro były niesatysfakcjonujące, wszak mało kto chciałby pracować kilka godzin w miesiącu na rzecz odrobiny mięsa.
Zdecydowaliśmy się przerobić nasze żetony, na system punktowy. Za aktywności nagradzać będziemy po prostu żetonami i za odpowiednią ich ilość można coś sobie zakupić.
Tak, teraz każdy będzie w stanie się podjąć mniejszej ilości pracy jako MF czy MG, powolutku sobie dążąc do wybranego celu. Reset atutów? Dodatkowe miejsce na kompana? Odmłodzenie? Wszystko jest w zasięgu ręki, kwestia tego w jakim czasie uda im się skumulować odpowiednią ilość punktów na daną nagrodę :)
Lista zebranych przez graczy żetonów będzie publicznie dostępna na
tym spreadsheecie. W każdej chwili można sobie sprawdzić iloma środkami się dysponuje i łatwo przeliczyć na co chcemy je wymienić wedle naszych potrzeb.
Czemu nie pozwolić po prostu na łączenie mniejszych żetonów?
Pragmatyzm. Zmiana rozwiąże wiele innych problemów niż ten opisany wyżej, między innymi:
– ocenę pracy mniejszych/epizodycznych projektów;
– ułatwi sprawdzanie raportów oraz zgłaszanie wymian nagród;
– mając listę żetonów w jednym miejscu zniknie kłopot sprawdzania czy jakiś był użyty;
– wygoda, lepiej widzieć jedną liczbę punktową niż prowadzić własny rejestr dziesiątek żetonów i samemu poświęcać czas, by je liczyć/konwertować na inną barwę;
– lekki rebalans cennika;
– nazbierane punkty wyglądają lepiej i bardziej motywują;
Limity miesięczne
Na miesiąc można zdobyć
maksymalnie 40 żetonów, niezależnie od ilości pełnionych funkcji! Dotyczy to tylko zwyczajowych prac, a nie epizodycznych specjalnych zasług na rzecz forum (jak pomoc przy przenosinach itd.). Takie przypadki będą wyszczególnione w poście z nagrodami, by uniknąć nieporozumień.
Przywódca i Prorok – max. 6 żetonówPrzywódca nie otrzymuje ich pełniąc funkcję Opiekuna Stadnego
Moderator/Opiekun Stada – max. 9 żetonów
Opiekun – max. 9 żetonów
Grafik – max. 10 żetonów zależnie od zlecenia
Mistrz Zwiadów – max. 20 żetonów
Mistrz Fabuły – max. 20 żetonów
Mistrz Gry – max. 20 żetonów (możliwe
bonusy)
Pozostała, ponadprogramowa pomoc – bez limitu, zależnie od zlecenia
Moderatorzy – czy mają teraz gorzej?
Za moderacyjne funkcje można na miesiąc uzyskać maksymalnie 9 żetonów!
Ograniczenie jest policzone tak, żeby po 2 miesiącach pełnopunktowej pracy jako moderator, nadal brakowało minimalnej (2) ilości żetonów do odmładzania o najwyższej wartości. W nowym systemie moderatorzy dostają miesięcznie nieco mniejszą wypłatę niż do tej pory, ale z drugiej strony zostaje im "resztka", która się kumuluje. Raz się można odmłodzić o 6 księżyców, raz o 10 księżyców i w obu przypadkach zostanie reszta. Matematycznie wyjdzie się na plus w porównaniu z obecnym systemem, ale zauważalne to będzie dopiero na dłuższą metę – oczywiście biorąc pod uwagę, że odmładza się za moderacyjne nagrody tylko jedną postać na raz.
Ale co z nakładem pracy Mistrzów Gry i wielkością przydziałów?
Liczymy, że powyższa zmiana zachęci użytkowników do pełnienia roli MG, nawet jeżeli miesięcznie zdobywaliby mniej żetonów niż weterani. Jeżeli tak się stanie, umożliwi nam to potencjalne dzielenie działów na dwie części (np. Walki 1 i Walki 2), gdzie można będzie podjąć się odpisów na mniejszą ilość tematów na raz. Bez większej siły przerobowej taki system nie będzie działał, a brak odpisów w danym dniu będzie częstszy im bardziej wypaleni będą obecni MG, których nie ma za wiele.
Jak będzie wyglądać nagradzanie pracy MG i MF?
Tak samo jak do tej pory! Wyjaśniając, w przypadku MF zwiadów liczymy godziny przeznaczone na zwiad, a MG (lub MF piszących na forum) liczą się napisane przez nich posty. Warto pamiętać, że post postowi nierówny. W ocenianiu pracy naszej kadry (MG i MF), zwracamy uwagę na takie rzeczy jak długość i jakość postu, czy ilość wykonanych rzutów (walki grupowe np. na polowaniach zajmują nieco więcej czasu niż zwykły rzut na percepcję). W ocenianiu pracy MG ma także znaczenie regularność, aktywność w zakładaniu wyzwań czy rzutach na leczenie. Staramy się patrzeć na całokształt czyjejś pracy, a nie tylko suche cyferki.
Czy oznacza to jakieś drobne bonusy za większe starania? Jasne, chociaż nie będą one duże i nie zostaną przyznane za nadgorliwość. Przykładowo, jeżeli w danym miesiącu jakiś MG pracował ponad normę, i jednocześnie był jedną z nielicznych osób, która to robiła, dostanie tych kilka żetonów więcej, nawet jeżeli już wypracował sobie bazową normę (czyli odpowiednik platyny). Dodatki nie będą uwzględniane, gdy MG ewidentnie "podbiera" pracę innym – jedynie przy wyraźnym okresie mniejszej aktywności Mistrzów Gry. Ktoś przecież musi odpisywać graczom w polowaniach czy walkach. Innym rodzajem bonusu jest nagroda za przeprowadzenie szkolenia na MG – jest to czasochłonna praca, i do tej pory wynagradzana była w dość niespójny sposób z braku odpowiedniego systemu do nagradzania.
Takie bonusy nigdy nie przekroczą
5 żetonów na miesiąc.
Dlaczego z nagród zniknęły przedmioty materialne jak mięso, zioła i kamienie szlachetne?
Jest to celowy zabieg. Nagrody majątkowe otrzymywać się będzie tylko za rzeczy przypisane do postaci (PF, Punkty Rangowe itd.), nie do użytkownika. Zresztą ich przelicznik nigdy nie był opłacalny (również celowo).
Co z dotychczas zebranymi żetonami?
Można je przekonwertować na obecny system przy użyciu prostego formularza w dziale statystyk:
Kod: Zaznacz cały
[b]Nick gracza:[/b] (wybierany jednorazowo, będzie widoczny na liście)
[b]Linki do postów z przyznanymi żetonami oraz imiona postaci:[/b]
(np. https://www.smoki-wolnych-stad.pl/viewtopic.php?p=588572#p588572 Bobrzy Ogon)
Ile nowych żetonów warty jest stary żeton?
brąz = 2 żetony
srebro = 6 żetonów
złoto = 12 żetonów
platyna = 20 żetonów
Co więcej, od teraz wymiana nagród będzie jeszcze prostsza:
Kod: Zaznacz cały
[b]Nick gracza:[/b] (z listy żetonów)
[b]Wybrana nagroda:[/b]
Do
31 października można użyć żetonów w ich obecnej formie (np. na pożywienie...). Później trzeba je konwertować, ale nie ma konieczności robić tego od razu. Nie przepadną – po prostu ich wartość nie będzie przerobiona automatycznie na punkty. Można śmiało przekonwertować tylko część, a resztę innym razem, korzystając z odpowiedniego formularza.
Jeżeli nie jesteś pewien czy użyłeś danego żetonu wcześniej – napisz do
Chałki!
Wymiana żetonów
Zmiana wieku postaci
• odmłodzenie/postarzenie o 2 księżyce ::
2 żetony
• odmłodzenie/postarzenie o 4 księżyce ::
6 żetonów
• odmłodzenie/postarzenie o 6 księżyców ::
12 żetonów
• odmłodzenie/postarzenie o 10 księżyców ::
20 żetonów
Umiejętności
• 1 Punkt Umiejętności Normalnej poziomu 1 dla kompana ::
1 żeton
• 1 Punkt Umiejętności Normalnej poziomu 2 dla kompana ::
2 żetony
• 1 Punkt Umiejętności Normalnej poziomu 1 dla smoka ::
2 żetony
• 1 Punkt Umiejętności Normalnej poziomu 2 dla smoka ::
6 żetonów
• 1 Punkt Umiejętności Normalnej poziomu 3 dla smoka ::
10 żetonów
• 1 Punkt Umiejętności Specjalnej poziomu 1 ::
12 żetonów
Kompani
• dowolny kompan typu 1 ::
12 żetonów
• dowolny kompan typu 2 ::
20 żetonów
• dowolny kompan typu 3 ::
32 żetony
• dowolny kompan niemechaniczny (typu 0, 1 lub 2) ::
20 żetonów
• zwiększenie limitu posiadanych przez smoka kompanów do 2 ::
60 żetonów
Wybierając kompana jako nagrodę za żetony można wybrać gatunki naturalnie występujące na Wolnych Stadach. Istnieje opcja
dopłacenia 5 żetonów, aby zdobyć zwierzę udomowione (np. psa, kota, owcę, kucyka itd.). Zdobycie innych tak zwanych gatunków "egzotycznych" nie jest możliwe poprzez użycie żetonu.
Więcej informacji w temacie o kompanach.
Atuty
• reset wybranego atutu ::
25 żetonów
• reset wszystkich atutów ::
40 żetonów
Eliksiry i runy
• wybrany eliksir wzmacniający lub leczący ::
8 żetonów
• wybrany eliksir ochronny ::
6 żetonów
• wybrana runa ::
6 żetonów
Inne bonusy
• dodatkowe tury (max. +8 w bieżącym miesiącu) ::
1 żeton za każdą turę
• jednorazowy boski ulubieniec* ::
6 żetonów
• udane wyleczenie twojego smoka z dowolnego stadium choroby i ze wszystkich ran (leczenie musi odbyć się poza walką, nie dotyczy ran śmiertelnych) ::
20 żetonów
• darmowe wyleczenie kalectwa ::
40 żetonów
Halo where zmiany w polowaniach
Prace nad polowaniami trwają wśród drużyny developerskiej! Warto czekać, bo załatwimy znacznie więcej kwestii niż te, który były poruszone, ale nadal zachęcamy do wypowiedzi w
dyskusji.
<miejsce na płatną reklamę>
